Oke, hallo ik heb geen idee meer wat ik moet doen en heb nodig advies nodig dus please help mij. en neem de moeite dit llange bericht te lezen want ik hebjullie nodig.
waar moet ik beginnen? in de 1e klas kreeg ik een beste vriendin, we noemen haar even lisa, we zijn tot de helft van de 2e klas allerbeste vriendinnen geweest, we deden alles samen, lachten altijd en waren altijd samen. rond deze tijd vorig jaar kwam er opeens een jongen in beeld hem noemen we even jayden. Jayden is de grootste fuckboy van de hele school maar daar zijn we pas later achtergekomen. lisa en ik gingen logeren en toen had ik aan haar vertelt dat ik jayden leuk vond en zij vond hem ook leuk en toen hadden we afgesproken niets met hem te gaan doen. de volgende dag is ze naar hem toe gegaan en hebben ze gezoend. dit raakte mij enorm en ik snapte er heelemaal niets van natuurlijk. Uiteindelijk heb ik haar hiervoor vergeven maar er bleven maar dingen komen en ze had geen tijd meer voor me en begon te liegen tegen me en zo bleef het maar doorgaan in begin juli vorig jaar was ik er klaar mee ik heb van maart-juli elke keer zo hard gehuild en ik heb zoveel pijn gehad dat wij uiteindelijk besloten hebben om geen vriendinnen te zijn. ik miste haar zo enorm in de zomervakantie en alles, ben me die tijd gaan snijden echt ik voelde me heelemaal klote. zij had het gwn naar haar zin met haar nieuwe beste vriendin, hailey. we missten elkaar natuurlijk wel heel erg maar ik ben altijd degene die meer geeft om de ander, is altijd al zo geweest. ohja btw jayden had me ookal 1000e keren uitgescholden ens toen we nog vrienden waren maar dat boeide dr heelemaal niets.
September vorig jaar ging het uit en zijn lisa en ik weer vriendinnen geworden, ik was zo blij dat we weer samen waren en het voelde weer even als vroeger. Maar lisa is heel erg verranderd in de tijd dat wij geen vriendinnen meer waren, ze rookt en drinkt nu etc komen we later bij. Ik merkte al snel dat het nooit meeer werd zoals het was en dat deed mij pijn en ik heb ook het gevoel alsof zij dat helemaal niet wilt.
vorige maand zijn lisa en ik erachter gekomen dat hailey nu wat met jayden heeft, terwijl hailey de beste vriendin van lisa is. in het begin was lisa er kpt van en nu opeens boeit het haar niet meer, jailey is ontmaagd dor jayden, de ex van haar beste vriendin. ik snap niet dat lisa nog vrienden is met hailey maar oke. Zoals ik zei is lisa heel erg verranderd, ze reageerd niet meer op mn appjes is nergens meer geinterreseerd in ze rookt, drinkt enja dat is nogal klote allemaal. ik heb het al vaker tegen haar gezegt en ze weet wat ik er van vind maarja dat boeit haar niet. Nu hebben we vorige week, toen het vakantie was 4 nachten gelogeerd en het was super gezellig en we waren gewoon weer zoals we altijd waren. nu kwam ik maandag opschool terug en was zo alleen nog maar met hailley bezig, ik vond het vervelend voelde me kut en ben nogal emotioneel dus zij stonden in de wc en waren geheimzinnig aan het doen en ze gingen ana het 4e weg van school naar Utrecht en ik mocht niet weten waarom en het was geheim en alles en ik voelde me zo kut en heb zo hard gehuild alleen op de wc en snap niet waarom zij wel dingen vertelt aan hailey en haar wel vertrouwd en mij niet. ze zag in de klas dat ik aan het huilen was en ze vroeg niet eens waarom. ik ben toen met de smoes ik voel me niet lekkerr naar huis gegaan en nu moet ik morgen weer naar sschool. ze heeft me geen 1x geappt om te vragen hoe het gaat en wnnr k weer naar school kom off ook maar iets en als ik haar bel of app doet ze kortaf. ik voel me kut en klote want ik heb altijd voor haar klaargestaan, help haar overal mee etc en nu uit het niets is ze alleen maar geintereseerd in hailey en doe ik er niet meer toe ofs? en ik heb zooooooooo geen zin om morgen naar school te gaan en lisa en hailey samen te zien etc.
Wat moet ik doen met Lisa?
Bladzijde 1 / 1
Hoi
Wat jammer dat de vriendschap tussen Lisa en jou niet zo vlot loopt. Inderdaad niet fijn dat je wordt buitengesloten.
Zou je bij Lisa kunnen aangeven hoe je je voelt? Als Lisa zich bewust is van welke gevoelens er in jou omgaan, zou ze hier rekening mee kunnen houden. Als ze zich onverschillig blijft gedragen, lijkt het me verstandig om na te denken of de vriendschap tussen Lisa en jou deze twijfels waard is.
Net zoals mensen, kunnen vriendschappen evolueren. Zijn er op school of in je omgeving personen die je beter zou willen leren kennen? Misschien is het goed om nieuwe vriendschappen te sluiten. Blijven omgaan met de persoon waardoor je je vaak ongelukkig voelt, lijkt me niet gezond.
Als je verdrietig bent, helpt het vaak om daarover te praten. Heb je iemand in gedachten die je vertrouwt? Een familielid bijvoorbeeld, of een leraar? Je hebt alvast een goede stap gezet door naar het forum te komen. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.
Groetjes
Kenshin
Wat jammer dat de vriendschap tussen Lisa en jou niet zo vlot loopt. Inderdaad niet fijn dat je wordt buitengesloten.
Zou je bij Lisa kunnen aangeven hoe je je voelt? Als Lisa zich bewust is van welke gevoelens er in jou omgaan, zou ze hier rekening mee kunnen houden. Als ze zich onverschillig blijft gedragen, lijkt het me verstandig om na te denken of de vriendschap tussen Lisa en jou deze twijfels waard is.
Net zoals mensen, kunnen vriendschappen evolueren. Zijn er op school of in je omgeving personen die je beter zou willen leren kennen? Misschien is het goed om nieuwe vriendschappen te sluiten. Blijven omgaan met de persoon waardoor je je vaak ongelukkig voelt, lijkt me niet gezond.
Als je verdrietig bent, helpt het vaak om daarover te praten. Heb je iemand in gedachten die je vertrouwt? Een familielid bijvoorbeeld, of een leraar? Je hebt alvast een goede stap gezet door naar het forum te komen. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.
Groetjes
Kenshin
Dag lolxlol,
dit is inderdaad geen leuk gevoel en ik snap dat je niet meer weet wat je moet doen.
Lisa heeft je niet juist behandeld en jij kan niet meer doen dan haar zeggen hoe je je erbij voelt.
Ik hoop voor jou dat het helemaal goed komt maar je zou je er niet blind op moeten staren. Mensen gaan nu eenmaal een andere weg op en jij hebt een goede keus gemaakt. Het is Lisa haar keus om haar goede vriendinnen in te ruilen voor "fake-vrienden". Dit klinkt waarschijnlijk heel hard, en dat spijt me echt, maar je moet je proberen los te zetten van Lisa. Zoals Kenshin al zei, zou je mensen beter willen leren kennen? Het kan geen kwaad als je "experimenteert" met een paar groepjes zolang je jezelf niet veranderd voor hun.
nog even, je doet er wel nog toe en twijfel niet aan jezelf, je bent goed zoals je bent!
praat erover en blijf jezelf!
groetjes Zon
dit is inderdaad geen leuk gevoel en ik snap dat je niet meer weet wat je moet doen.
Lisa heeft je niet juist behandeld en jij kan niet meer doen dan haar zeggen hoe je je erbij voelt.
Ik hoop voor jou dat het helemaal goed komt maar je zou je er niet blind op moeten staren. Mensen gaan nu eenmaal een andere weg op en jij hebt een goede keus gemaakt. Het is Lisa haar keus om haar goede vriendinnen in te ruilen voor "fake-vrienden". Dit klinkt waarschijnlijk heel hard, en dat spijt me echt, maar je moet je proberen los te zetten van Lisa. Zoals Kenshin al zei, zou je mensen beter willen leren kennen? Het kan geen kwaad als je "experimenteert" met een paar groepjes zolang je jezelf niet veranderd voor hun.
nog even, je doet er wel nog toe en twijfel niet aan jezelf, je bent goed zoals je bent!
praat erover en blijf jezelf!
groetjes Zon
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.