Vraag

ik weet het ook even niet meer

  • 16 August 2020
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Badge
  • Weet de weg
  • 10 reacties

hi,

Ik ben een meisje van 13 en heb wat problemen thuis. 
Het is een lang verhaal, dus ik vertel het even in het kort. 
Mijn moeder heeft al 10 jaar geleden zelfmoord gepleegd. Daarna heb ik een tijd alleen met mijn vader gewoond en daarna toen ik 7 was kwam mijn stiefmoeder opeens en ook meteen een geboren broertje.
Door de jaren heen heb ik geen betere band gehad met mijn stiefmoeder. Eigenlijk vindt ik haar nogsteeds niet heel aardig. Soms wel, maar daarna dat ik haar aardig vindt  heb ik gevoelens dat ik denk “ nee, ze is niet aardig”. Ik merk dat mijn vader ook steeds, ja, afstandelijker wordt. Hij wordt strenger, sneller boos. Ik heb het de laatste tijd best wel moeilijk doordat ik steeds meer down ben. Ik heb rare gedachten, over weglopen, en een paar maanden terug schreef ik regelmatig verhalen over jongeren die wegliepen van huis.

mijn ouders willen nu ook met mij naar een psycholoog. Ik vindt het opzich wel prima, maar ik  ja, weet niet het lijkt me nog steeds niet fijn. 
Mijn ouders reageren op heel veel dingen heel kortaf. Ik ben er gewoon klaar mee, het klinkt heel dramatisch misschien, ik weet niet, je mag het ook denken, maakt mij wat uit. Ik denk dat ik gewoon een beetje neerslachtig ben soms, en  nu denk ik dus dat ik het heb geërfd van mijn moeder. Mijn oom en opa hebben het ook. ( moeders kant) 

vinden jullie een psycholoog een goed idee..?  
Hoop dat iemand reageert, zal graag een bericht willen tegenkomen 

:(


2 reacties

Badge

Hoii

Echt vreselijk dat je moeder zelfmoord heeft gepleegt, sterkte daarmee

Ik denk dat een psycholoog wel een goed idee is, en heb je vrienden waar je mee kan praten? Praten helpt best vaak. 

Sorry, ik zit niet in de bui om veel te bedenken om te zeggen. In ieder geval heel veel sterkte en suc6 

Xxx Amélie

 

Ik heb nu niet zo veel tijd dus ik houd het kort.

Ja, het is altijd een goed idee om naar psycholoog te gaan. Dit kan echt geen kwaad. Het is gewoon iemand waarmee je goed kunt praten en die je gaat helpen en ondersteunen. Alleen maar positief.

Je zegt dat ze met jou naar een psycholoog willen, maar als je ook over je ouders wilt praten, is het misschien fijner als je (een keertje) alleen gaat. Maar dat kan je dan altijd bespreken.

 

Groetjess

Reageer