ik weet het niet zo goed meer

  • 27 April 2024
  • 6 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 2

ik weet eigenlijk niet waar ik voor leef.

ik heb geen hobbies die mij meer blij maken, geen vrienden waar ik me gelukkig en fijn bij voel. Het voelt alsof ik maar leef en ik kan er gewoon niks aan doen.

Ik heb lieve ouders, maar ook mijn thuis situatie is niet het fijnste — en de situatie op school ook niet. 

ik voel me ongelukkig, depressief, en verdrietig. ik heb heel veel verschillende soorten therapie gehad, ook EMDR. Maar toch voel ik me gevoelig, zwak, waardeloos en bang. Bang dat deze stress en angst nog zo lang door moet gaan

Ik wil niet autistisch zijn, ik wil niet depressief zijn, ik wil niet angst hebben. Ik wil gewoon zijn als al mijn leefgenoten die genieten van hun leven. Die vrienden hebben, hobbies, invulling van hun dag — alles wat ik niet heb

ik weet het gewoon echt niet meer. ik weet niet meer wat ik hier doe. ik wacht al zo lang en het word maar niet beter

ik wil stoppen met huilen. ik wil dat mijn tranen gewoon niet meer uit mijn ogen komen. ik wil er niet meer zijn

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii lieve @jefavohuilebalk,

Wat een rot situatie zeg.. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik je moet vertellen, maar probeer asjeblieft vol te houden! Je bent het echt waard om hier te zijn en hoe donker alles ook lijkt en hoe lang het misschien ook duurt ik weet echt zeker dat er betere tijden aan gaan komen!

Je kan altijd een keer bellen of chatten met iemand van de kindertelefoon als dat je fijn lijkt. De mensen die bij de kindertelefoon werken zijn echt heel lief en kunnen je denk ik wel helpen. Als je aan zelfmoord denkt kan je ook altijd bellen of chatten met https://www.113.nl/ voor advies. 

Heel veel sterkte en wij zijn er altijd voor je op het forum als je wat kwijt wilt! Liefs van mij💖

Reputatie 7
Badge +5

Hey @jefavohuilebalk 

God, als ik dit lees voel ik me vreselijk voor je.

Ik kan me best wel indenken dat je opeens een soort van crisis hebt zo van “Geniet ik nog wel van mijn hobby’s?” “Geniet ik nog wel van mijn leven?”

Ik lees dat je situatie thuis en op school ook niet de beste is ook al heb je lieve ouders. Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen en dat dit als een typisch antwoord klinkt maar als je een mentor hebt of een directeur, praat met ze.

Een vertrouwend persoon op school kan ook! 

En ook al voelt het alsof deze stress en angst door blijft zal gaan, ook al heb je alles geprobeerd (de EMDR, alle soorten therapie) en dat het niet lukt, probeer te denken: “verdriet is niet voor altijd”.

Ik weet niet of je iets vreselijks heb doormaakt in je leven, maar ik weet zeker als je wel iets vreselijks heb doormaakt dan kan je sowieso dit trotseren als ik dat mag zeggen/goed zeg. 

“En wat als ik niks vreselijks heb doormaakt, wat dan? Waarom zit ik nog vast?”  Dan mag je nog steeds trots op jezelf zijn dat je hier bent, want ik weet en lees in dit bericht van jou dat je nog steeds aan het vechten bent tegen het verdriet en dat je langzaam aan het opgeven bent, een gevecht kan lang duren inderdaad maar weet dat als je opgeeft dat het ook niet goed is. 

Maar onthou altijd, naast alles wat je in je leven krijgt is het leven zelf het beste cadeau van ze allemaal. 
Ik snap dat je wilt huilen, en huilen is eigenlijk best wel goed want je krijgt alle emotie’s en stress eruit.

Ik heb misschien wel een paar tips voor je die je kan gebruiken om afleiding/een oplossing te zoeken:

• Tekenen, oftewel teken wat je voelt. Dit lijkt misschien wel wat op beeldende therapie maar als je het eruit tekent hoeft niemand precies te weten wat het betekent tenzij jij het uitlegt. En het hoeft niet perfect of realistisch te zijn.

• Een soort van journal/boekje waarin je schrijft over je emoties?

• Een playlist maken met liedjes die je associeert met een goede tijd/goede herinnering

Hoop dat ik jou heb geholpen!

Héél eerlijk zit ik met hetzelfde..

ik zit dan niet meer op school, thuis is wel ‘oké’, maar het voelt alsof alles 'moet’.
Als iets (‘belangrijks’) dan niet behaald is zo als nodig, zit ik meer van: ‘oke, jammer ofzo’.

Het boeit me steeds minder en minder. En ik heb zelf dan dat ik heel veel met andere mensen vergelijk, en dus op ze let (doe ik automatisch). En dan het gevoel als iemand net ergens mee begint waarmee ik dan al 4 jaar bezig ben, het meteen goed, perfect, en op het hoogste niveau doet, dan voel ik me een sukkel en waardeloos. En dan heb ik ook nog eens examens waar ik totaal geen zin (en steeds minder zin) in heb. Het voelt als één groot spel.

Ook met de opleiding die ik zelf eerst wou doen, zit ik van; ‘dit is helemaal niet wat ik wil doen..’ En dan weet ik niet hoe verder.

Ik wil niet dood.. ik wil rust & stilte en dingen doen die ik wil doen.

Ik heb eigenlijk geen tips, dit is meer van; ‘je bent niet de enige’. Dus meer iets van medeleven oid.

VragenVragen

Reputatie 4
Badge

Heyyy, wat heftig allemaal…. De helft heb ik ook. Ik vind het echt heel zielig voor je❤️

 

Pleeg a.u.b. geen zm, omdat niemand daar blij mee zal zijn. Je denkt misschien dat als je zm pleegt je al je pijn kwijt bent, maar je geeft juist de pijn aan degene die je ZO erg missen.

 

ik wil sws wel je vriendin zijn, en ik denk nog meer mensen op dit forum ook. Of niet soms?❤️

 

ik hoop dat je beter voelt❤️

 

sterkte ❤️❤️

xxx

Reputatie 4
Badge

We zijn er voor je❤️

Reputatie 4
Badge

Ik herken me ook wel in je @jefavohuilebalk 

misschien kan dit je wel helpen je kan therapie met dieren krijgen dat zouw je kunnen helpen het help mij wel of aan therapeut ect. Vragen om buiten in de natuur te gaan

En muziek muziek help mij enorm veel ze hebben me ZOOooo veel geholpen en er voor gezorgd dat ik geen serieuze zm pogingen deed mss helpt het voor je maar je moet ze wel zelf vinden en niet alleen de nummers luisteren maar ook hoe dat de band/zanger(es) op de wereld kijkt wat die doet hoe dat ie met zijn fans omgaat...als je zo iemand vind dat de juiste antwoorden heeft voor jouw dan kan dat je er mss mee helpen jezelf er door te slepen

 

Ik wil ZEKER je vriendin zijn❤️❤️❤️

 

Hoop dat dit helpt en houw je nog even sterk je bent een vechter❤️❤️

 

Allerliefste groetjes LOL55❤️

Reageer