Vraag

Ik weet het niet meer & eerlijk zijn?!

  • 10 April 2019
  • 81 reacties
  • 1315 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,

Ik zit met een probleempje.. Eigenlijk een heel groot probleem.

Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen beschadig ik mezelf en ben ik niet eerlijk tegen mijn therapeut. Dat is jammergenoeg niet het enige.. Ik heb ook last van suïcidale gedachtes die soms ook overgaan in pogingen waar nogsteeds niemand vanaf weet. Elke week weer neem ik me voor om eerlijk te gaan zijn tegen mijn therapeut (al een halfjaar lang..). Binnenkort krijg ik nieuwe hulp, mijn therapeut weet niet meer hoe ze me moet helpen en het lukt haar ook niet.. Ik ben nu zo klaar met mezelf dat ik heb besloten alles te gaan opschrijven en het haar volgende week(als ik er dan nog ben😩) te gaan geven.. Ik weet alleen niet of ik dat nog wel moet doen... Omdat het toch waarschijnlijk binnenkort stopt bij haar.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Het toch geven of het laten? En hebben jullie misschien nog tips over wat ik bijvoorbeeld zou kunnen opschrijven en hoe ik het kan verwoorden?

Groetjes,
Sad.fl

PS. Sorry dat ik nog niet heb gereageerd op een van jullie.. Ik zit momenteel zo erg met mezelf in de knoop dat het me echt niet lukt iemand anders te helpen.

81 reacties

Hai

Ik heb ook last van suïcidale gedachtes die soms ook overgaan in pogingen waar nogsteeds niemand vanaf weet.

Je weet natuurlijk dat zm niet de oplossing is. Maar als je je weer zo naar voelt kan en mag je altijd met 113 bellen en chatten. Zij zijn 24/7 bereikbaar.

Elke week weer neem ik me voor om eerlijk te gaan zijn tegen mijn therapeut (al een halfjaar lang..). Binnenkort krijg ik nieuwe hulp, mijn therapeut weet niet meer hoe ze me moet helpen en het lukt haar ook niet.. Ik ben nu zo klaar met mezelf dat ik heb besloten alles te gaan opschrijven en het haar volgende week(als ik er dan nog ben😩) te gaan geven..

Ik vind het echt knap dat je het gaat geven!
Ik weet zeker dat je er dan nog wel bent.

Ik weet alleen niet of ik dat nog wel moet doen... Omdat het toch waarschijnlijk binnenkort stopt bij haar.

Je zou het als oefening kunnen zien om het bij de volgende persoon eerder eerlijk te zijn. Dus ik zou het wel gewoon doen. En je weet niet dat als ze dit wilt je toch kan helpen en dan toch blijft.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Het toch geven of het laten?

Ik zal het geven!

En hebben jullie misschien nog tips over wat ik bijvoorbeeld zou kunnen opschrijven en hoe ik het kan verwoorden?

Wat wil je er in zetten?
Misschien iets van. Ik probeer al een tijdje eerlijk te zijn maar dat lukt niet dus heb ik dit geschreven. En dan gewoon schrijven. Ik snij me zelf. En ik heb wel eens moment dat ik een poging probeer te doen. Maar dan in je eigen worden

PS. Sorry dat ik nog niet heb gereageerd op een van jullie.. Ik zit momenteel zo erg met mezelf in de knoop dat het me echt niet lukt iemand anders te helpen.

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je niet op andere reageerd. Als je daar geen behoefte aan hebt hoeft dat niet. Ik heb ook aan het begin nooit op andere gereageerd.

Groetjes
Bella
Hoi,

Ik zou het wel tegen je therapeut zeggen. Zoals je zelf al vertelde, stel je het nu al een jaar uit. Als je dan nu jezelf wéér toestaat om het uit te stellen, komt er straks helemaal niks van terecht. Dan wil je bv eerst wennen aan de nieuwe therapeut en ben je zo een half jaar en 3 pogingen verder. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Ik vind het wel zorgwekkend dat je schrijft dat je er volgende week misschien al niet meer bent en dat je al verscheidene pogingen hebt ondernomen. Als je diep in de put zit, probeer dan met iemand te gaan praten. Dat kan met iemand van de Kindertelefoon (chat en tel: 0800 0432) of met iemand van 113. Probeer dat echt te doen, voordat je straks iets doet wat je niet meer kan terugdraaien!

Je hebt je boodschap op een briefje geschreven. Helpt het voor jou om dingen op te schrijven? Misschien kun je dat vaker doen en zo je gevoelens ordenen en uiten. Misschien kun je dat eens proberen?

Dus: Probeer het echt aan je therapeut te geven! Je haalt komende week zeker wel! Dat heb je afgelopen weken ook gedaan. Je bent een vechter en ook hier sla jij je doorheen!!

Gr. Pin
Hoi Bella en Pin,

Bella,

Ja, ik weet dat ik altijd bij 113 terecht kan.🙂

Ik denk wel dat ik het ga geven.. Ik merk alleen nu al dat mijn hoofd me wijs probeert te maken dat ik me aanstel. Ik zal moeten doorzetten.. verder leven met deze gedachtes wil ik ook niet. ik kan er dus beter gewoon iets aan gaan doen.

Uhm, ik denk dat ik in de brief wil zetten dat ik mezelf beschadig, suïcidale gedachtes heb en ik wil uitleggen waarom ik het niet gewoon eerder hebt gezegd.


Pin,
Ja.. Ik snap je punt. Ik denk dat ik het maar gewoon moet gaan doen.. Ik heb toch niets meer te verliezen, nouja mijn leven als ik zo door ga..

Ik zal proberen vol te houden.. 🙂


Ik ben op dit moment vooral bang dat mijn therapeut het niet ernstig genoeg vind of er eigenlijk helemaal geen zin meer in heeft omdat ik binnenkort toch bij haar weg ga... Afgelopen maandag heb ik heel slecht nieuws gehad waar ik me echt heel rot door voel en mijn therapeut werd gisteren bijna boos omdat ik mijn emoties niet met haar deelde.. Ik ben nu echt bang dat ze boos op me word omdat ik het niet eerder heb gezegd.. Ik hoop dat ze me toch gaat begrijpen..

Dankjulliewel voor jullie reacties😊

Groetjes,
Sad.fl
Hi

Je stelt je echt niet aan! Goed dat je er iets aan gaat doen.

Vervelend dat je therapeut boos werd omdat je je emoties niet toonde. Ik denk niet dat ze boos woord. Ik vind dat ze juist 'blij' moet zijn dat je de waarheid hebt gezegd

Groetjes
Bella
Hoi,

Ik denk niet dat je therapeut echt boos op je was. Ik denk dat het eerder frustratie was. Ik denk dat ze je gewoon graag wil helpen, maar niet weet hoe. Je maakt het haar daarin niet gemakkelijk door je emoties niet te tonen. Dat is geen fout, je doet niks verkeerd, het is alleen moeilijk.

Ik denk dat je therapeut daarom alleen maar trots op je is als je het aan haar vertelt! Dat is namelijk een grote stap!

Je therapeut is op dit moment nog steeds je therapeut, dus ze heeft sowieso de plicht om je te helpen en om de zorg op de juiste manier over te dragen. Dus als ze er geen zin in heeft, heeft ze dikke vette pech. Maar ergens denk ik niet dat dat gaat gebeuren, want ik denk dat ze juist blij is dat ze je dan kan helpen!

En natuurlijk neemt ze je wel serieus! Mijn ervaring is sowieso dat je meteen serieus genomen wordt als je het woord zelfmoord noemt, in welke context dan ook. Dat zijn ze je ook wel verplicht, want een hulpverlener is in zekere zin verantwoordelijk voor jou (als jij een poging onderneemt, gaan ze namelijk daar antwoorden zoeken).

Jij gaat dit gewoon doen! Je gaat knallen!

Gr. Pin
Hey Bella en Pin,

Echt heel erg bedankt voor jullie steun.. 😊

Ik heb net even een kladje gemaakt van wat ik op papier ga zetten. Zouden jullie het misschien willen lezen en willen kijken of jullie het zo een beetje begrijpen en het duidelijk genoeg is? Is het misschien te lang?

Dit is mijn kladje(naja het is een behoorlijke tekst, geworden haha):
Ik geef mezelf al maandenlang de kans om eerlijk te zijn, maar gelukt is het nog niet. Doordat ik steeds weer loog of dingen verzweeg ging ik me nog slechter voelen.. Ik besef nu dat het me nooit gaat lukken om eerlijk te zijn hoe graag ik dat ook wil. Daarom heb ik besloten het zo maar te gaan doen omdat ik hier niet weg wil gaan met de gedachte dat ik nooit eerlijk ben geweest.

Ik heb al meer dan een half jaar 24/7 het gevoel dat ik moet huilen. Iets in mij zegt dat ik niet mag huilen waardoor het ook niet lukt om te huilen. Het gevolg van niet durven en mogen huilen is dat ik dingen ben gaan verzwijgen. Ik heb al meer dan een halfjaar gedachtes dat ik er niet meer wil zijn, ik het leven niet waard ben, dat ik dood moet en alles beter is zonder mij.. Ik durfte er niet over te praten omdat ik bang was dat ik moest huilen. Omdat ik me steeds rotter ging voelen over het liegen, het op school slecht ging, de gedachtes dat ik er niet meer wil zijn en ik me sowieso steeds slechter begon te voelen begon ik naar dingen te zoeken die mijn gevoel wat dragelijker konden maken.. Toen kwam ik op internet tegen dat het mensen hielp om zichzelf pijn te doen. En daar ben ik toen ook mee begonnen. Het is zelfs een tijdje een dwanghandeling geweest(ik moest mezelf elke dag pijn doen anders zou er iets ergs gebeuren). Dat heb ik gelukkig van me af kunnen zetten. Doordat het de laatste tijd weer steeds slechter gaat worden de gedachtes steeds meer en doe ik mezelf weer steeds meer pijn en ik weet gewoon echt niet meer hoe ik het moet gaan doen.

Het spijt me echt heel erg dat ik je dit niet eerder verteld heb.. Ik ben gewoon bang voor de gevolgen die het zou kunnen gaan hebben. Ik wil liever ook niet dat mijn ouders dit te weten komen..

Groetjes,
Sad.fl
Hoiii

Ik vind het echt een hele mooie tekst!
Ik zou gewoon deze tekst aan haar geven.
Het is duidelijk en er hoeft niks bij of er af vind ik. Ik vind het precies goed.
Ik vind het trouwens echt knap dat je het zo kan schrijven.

Groetjes
Bella
Hey,

Klinkt super goed! Heel mooi verwoord! Niks meer aan doen, je kan het haar zo geven!

Gr. Pin
Hoi,

Fijn dat jullie het goed vinden😊. Ik kon vannacht niet slapen en toen heb ik het al op papier gezet, dat is dus al mooi gedaan. Donderdag zie ik mijn therapeut pas weer.. Ik moet echt zorgen dat ik voor die tijd geen gekke dingen ga doen....

Ik verdwaal nu de hele tijd op het internet, ik ben steeds op zoek naar mensen die zichzelf heel heftig hebben beschadigd.. Bij mij is het echt nog lang niet zo erg waardoor ik bang ben dat mijn therapeut me niet serieus neemt.. Maar het zal waarschijnlijk vast wel mee vallen. Ik merk ook dat ik wel last heb van triggers... Misschien een goed idee om maar te kappen met het opzoeken haha🙃

Ik zit de laatste tijd in een soort roes en als ik me bedenk dat ik me moet beschadigen moet ik het echt doen. Nu ik dit zo typ klinkt dit wel echt belachelijk veel als dwang🤔 ik begin nu i.v.m de zomer op andere plekken te beschadigen wat natuurlijk heel dom is. Net weer veel de diep gegaan dus ik moet even gaan kijken wat ik nu ga doen.. 😕

Groetjes,
Sad.fl
hey

ik weet zeker dat je geen gekke dingen gaat doen op die manier... op een grappige manier waar bij niemand pijn krijgt waar je van met lachen mag natuurlijk wel 🙃

het is inderdaad slim om met het op zoeken te stoppen. ga als je het graag wilt op zoeken. zoek dan afleiding hier vind je vast en manier om je af te leiden.

probeer als je het moet doen afleiding te zoeken. ik weet hoe moeilijk het is om een dwang handeling tegen te gaan. maar er gebeurd echt niks. ja er gebeurd wel iets je huid blijf heel.

groetjes
Bella
Hoi,

Je bent bang dat je therapeut je zelfbeschadiging niet heftig genoeg vindt. Geloof me, zelfbeschadiging is altijd heftig, of je nu dagelijks hechtingen moet halen of je ''alleen maar'' krasjes zet. Daarbij kan het een leiden tot het ander, dus het is altijd goed om er aandacht aan te besteden, wanneer het nog niet zó heftig is.

Als internet je triggert, zou ik er weg blijven. Als het je juist helpt, omdat je dan ziet wat je niet wil en niet moet gaan doen, kun je het wel doen. Ik raad je alleen aan om het niet te vaak te doen. Ik denk dat je beter leuke dingen op kan zoeken, zoals katten en puppy's ofzo.

Je bent dieper aan het snijden. Zorg wel dat je je wonden goed verzorgt! Nu zeker extra goed! Dat bespaart je een hoop ellende.

Gr. Pin
Hoihoi,

Echt heel erg bedankt voor jullie reacties! Dat jullie zoveel vertrouwen in me hebben doet me echt heel goed. Virtual hug voor jullie*🤗

Bella,
Ja, ik ga mezelf afleiden. De avonden zijn momenteel alleen echt een pure hel..

Pin,
Haha katten en puppy's, wie weet helpt dat me ook wel🙂


Ik heb besloten donderdag de brief gewoon te gaan geven. Ze wilt graag dat ik eerlijk tegen haar ga zijn, dan ga ik toch ook lekker eerlijk zijn.

Nu mijn huidige status in bed liggen terwijl ik trillend van angst een doek op mijn arm aan het drukken ben om het bloeden te laten stoppen is.. Merk ik dat er wel echt iets moet gaan gebeuren.. 🤔

Het spijt me dat ik zo'n lastig geval ben, haha.

Groetjes,
Sad.fl
Ik heb besloten donderdag de brief gewoon te gaan geven. Ze wilt graag dat ik eerlijk tegen haar ga zijn, dan ga ik toch ook lekker eerlijk zijn.Yes!!

Oei, dat met die handdoek klinkt niet goed! Als je wondranden uit elkaar staan, is het misschien wel handig een zwaluwstaartje aan te leggen.

Hopelijk hebben de lieve katten en puppy's iets geholpen. Zijn er dingen waar je rustig van wordt? Dingen de je graag bekijkt, leest of doet? Misschien kun je dat nu even gaan doen. Of iets anders wat je hoofd bezig houdt. Dan kun je jezelf even afleiden.

Ik hoop dat je wond straks goed verbonden zit en je lekker kan gaan slapen!

Gr. Pin
Heyy Pin,

Met die wonden is het gelukkig goed gekomen🙂Naja goed.. goed.. Het ziet er niet uit maarja ik heb het zelf gedaan dus ik mag niet zeuren🙃

De spanning voor donderdag begint al flink toe te nemen. Ik heb veel momenten dat ik denk dat ik het toch niet moet doen, maar er zitten ook veel momenten tussen dat ik vind dat ik het gewoon moet doen.

Ohjaa en ik heb nog goed(?) nieuws... Ik ben nu al drie dagen poging vrij😌

Groetjes,
Sad.fl
hey

heb je dingen die afleiden tegen de spanning?
je kan bijvoorbeeld:
• gaan lezen (niet op internet over snijden en dat soort shit)
• lopen in de natuur waar je je rust kan vinden.
• youtube kijken
of het aller beste
• netflixen (als je het niet hebt kan je een maand gratis een account aan maken)

ik wens je in iedergeval alvast succes en wel geven he 😉
ik weet zeker dat je het kan!
heb ik gister ook bij de mijne gedaan... (over iets anders)

groetjes
bella
Hoihoi,

Veel dingen die me afleiden heb ik niet.. Ik ben zo'n persoon dat nergens meer zin in heeft. De laatste tijd als het echt niet gaat ga ik muziek luisteren, dat helpt me meestal wel.

Bedankt, je reactie geeft me wel weer moed om het te doen.
Jaah, ik las het! Echt ontzettend knap van je!

Ik ben nogsteeds wel aan het twijfelen... Maar ik besef wel dat het echt niet normaal is wat ik doe. Gisteren ging het best goed kwa snijden dan... Ik had er echt geen behoefte aan en geen zin in i.v.m het mooie weer dat eraan zit te komen. Toen ik ging proberen te slapen voelde ik de drang weer en voor ik het wist was het gebeurt..

Denken jullie dat mijn therapeut zal gaan vragen of ik mijn wonden en littekens kan laten zien? Hebben jullie hier toevallig misschien ervaring mee?

Groetjes!
hai

ik ken het nergens zin in hebben... meestal doe ik dan het geen waar ik zin in heb als ik me wat beter voeld. en dat helpt wel. ik merk ook dat muziek helpt.... wat voor muziek luister je

Bedankt, je reactie geeft me wel weer moed om het te doen.

mooi zo. je had het gesprek donderdag? laat je het weten hoe het is gegaan.

Jaah, ik las het! Echt ontzettend knap van je!

het was wel fukking lastig. het was lastiger om het bij me ouders te doen dan bij mijn psycholoog

ik vind het echt goed van je dat je in ziet dat het niet echt normaal is... is het niet een idee dat je savonds in je bed ook muziek luisteren...?

Denken jullie dat mijn therapeut zal gaan vragen of ik mijn wonden en littekens kan laten zien? Hebben jullie hier toevallig misschien ervaring mee?

Ik heb hier geen ervaring mee. maar ik weet zeker als ze het vraagt dat je ook nee mag zeggen. ik denk niet dat ze je gaat dwingen

groetjes
Bella
Hee,

Ik wil even zeggen dat ik je echt super dapper vind!
Ik vind het echt heel knap dat je de brief gewoon gaat geven!

Denken jullie dat mijn therapeut zal gaan vragen of ik mijn wonden en littekens kan laten zien? Hebben jullie hier toevallig misschien ervaring mee?


Toen ik in behandeling was omdat ik mezelf beschadig, hebben ze dat nooit gevraagd.
Mijn mentor deed dat wel, die controleerde me ook echt.
Het kan zijn dat ze het wel vraagt, maar als je het niet wil laten zien begrijpt ze dat echt wel hoor!

Zet m op!😘

liefs,
Xxjee
Heyy,


Ik ken het nergens zin in hebben... meestal doe ik dan het geen waar ik zin in heb als ik me wat beter voeld. en dat helpt wel. ik merk ook dat muziek helpt.... wat voor muziek luister je


Meestal zet ik gewoon een playlist aan en zie ik dan wel verder. Ik raak alleen van snelle harde muziek helemaal overprikkeld dus daar let ik dan wel op.

mooi zo. je had het gesprek donderdag? laat je het weten hoe het is gegaan.


Ja, het gesprek is donderdag. Ik laat het weten! 🙂

het was wel fukking lastig. het was lastiger om het bij me ouders te doen dan bij mijn psycholoog


Dat het lastiger is bij je ouders dan bij je psycholoog herken ik eigenlijk wel ja.. Ik heb er eigenlijk nog niet eens aan gedacht om mijn ouders te vertellen waar ik eigenlijk allemaal last van heb, haha.


ik vind het echt goed van je dat je in ziet dat het niet echt normaal is... is het niet een idee dat je savonds in je bed ook muziek luisteren...?


Ik luister weleens muziek in bed. Doordeweeks mag ik het van mezelf niet doen... Mijn dwangstoornis begint mijn leven steeds verder over te nemen... Mijn telefoon moet beneden aan de oplader liggen, super irritant😕.


Ik wil even zeggen dat ik je echt super dapper vind!
Ik vind het echt heel knap dat je de brief gewoon gaat geven!


Ik hoop dat het me gaat lukken😊

Dankjulliewel voor jullie reacties, ik ga m'n best doen donderdag!

Groetjes,
Sad.fl
Ik heb net te vroeg een reactie geplaatst besef ik nu.

Ik heb best veel hoofdpijn (spanninghoofdpijn wss). Ik was dus zegmaar aan het gillen, haha aansteller hiero. En ik loop al een paar weken tegen m'n moeder te zeggen dat ik niet eerlijk ben tegen mijn therapeut (ik zeg tegen mijn moeder dat het veel slechter gaat dan dat ik zeg en dat ik daar over lieg). Mijn moeder zei dus net ineens dat het dus wel een verstandig plan is om toch eerlijk te gaan zijn en ze stelde daarna voor om mijn therapeut een mailtje te sturen dat ik eerlijk ga zijn donderdag. Ik denk dat dit me echt gaat helpen, want ik denk dat ik het op het laatste moment toch niet meer durf, en dat moet ik wel.

Het is heel dubbel, maar ik denk dat het me dan wel echt gaat lukken!

Fijne avond nog!!

Groetjes,
Sad.fl
hoi

maakt niks uit hoor! je weet niet wat de dag gaat brengen. beter een te vroege reactie dan geen reactie toch? je kan beter niet tot het laatste moment wachten

vervelend van die hoofd pijn. vooral als het spannings hoofdpijn is moet je echt afleiding gaan zoeken! spannings hoofdpijn woord volgens mij alleen maar erger als je er alleen maar aan blijft denken... je bent zeker geen aansteller. sommige hebben gewoon hevigere hoofdpijn dan andere en sommige ervaren het heel hevig en daar kan je niks aan veranderen.

misschien moet je ook zeggen donderdag dat je het eng vind om de waarheid te vertellen. en ik weet dat je het kunt. ze zeggen toch dat de waarheid het langst duurt. dus dit laat zien dat het klopt.

Het is heel dubbel, maar ik denk dat het me dan wel echt gaat lukken!

fijn dat je zelf ook denkt dat het je gaat lukken.
Fijne avond nog!!

jij ook! (heb meer succes nodig)

groetjes
bella
Heel fijn dat je moeder je probeert te helpen met beter hulp krijgen. Het lijkt me zeker niet simpel om de waarheid aan je therapeut te vertellen, maar ik denk dat het je wel heel erg kan helpen, en ik ben blij dat je beslote hebt om de stap te zetten hem/haar te mailen. Dat helpt inderdaad als je op het moment zelf plots niet meer durft.
Daarnaast zou je kunnen een briefje maken met kernwoorden (of volzinnen) voor tijdens je gesprek.
Heel veel succes!

Weet iemand van je spanningshoofdpijn? Misschien kun je er eens mee naar een huisarts gaan, er bestaat misschien medicatie voor om het wat te verzachten?
Voor de rest is ontspannen inderdaad het enige wat je er tegen kunt doen.
Je kunt het beste ontspannen door -(in plaats van de hele tijd op een schermpje te kijken als bij netflix, dat helpt vgm. niet echt bij hoofdpijn)- iets buiten te gaan doen als joggen, wandelen, dansen, zwemmen (oké... in dit weer toch maar binnen 😉 ), een activiteit die je gemeente organiseert,...

Groetjes
Lot
Hey

Misschien ben je al bij het gesprek geweest maar ik wouw je nog ff succes wensen. Of je leest dit misschien iets te laat.
Laa je horen hoe het gegaan is.
Ik wouw je gisteravond al succes wensen maar er gebeurde bij me te veel om er aan te denken dat ik jou nog succes wouw wensen.

Ik weet zeker dat je het kan

Groetjes
Bella
Heyy,

Ik ben net terug, het duurde twee uur😱 best lang dus.

We begonnen het gesprek normaal, ik durfde het eigenlijk niet meer. Aan het eind van het gesprek vroeg ze of er nog iets was wat ik kwijt wilde, ik was ondertussen helemaal aan het trillen... Ik pakte het briefje en ze begon te lezen. Ik zag dat het haar raakte, maar ze was echt ontzettend trots op me. Ze zei dat ze het super goed vond dat ik het met haar deelde. Ik ben zo ontzettend opgelucht. Ze vroeg hoe ik mezelf pijn deed en of ik littekens had en of ik het wilde laten zien. Ik heb gewoon voor het eerst in een half jaar mijn arm aan iemand laten zien😱. Ze pakte het erg goed op. Ze vroeg ook of ik al plannen heb en dat soort dingen. En ik heb haar moeten beloven dat ik er volgende week gewoon weer ben. Het deed haar wel pijn dat ik onder de brief had gezet dat ze er niets mee hoeft te doen. Ze is bereid om me toch nog verder te gaan helpen naast de nieuwe hulp die ik ga krijgen. Ze vroeg of ze het briefje mocht houden en gaat het bespreken met haar collega's... Daar ben ik wel een beetje bang voor maar dat zien we volgende week wel weer.

Ze wil mijn ouders er eigenlijk ook over in lichten, maar gelukkig doet ze het nu nog niet omdat ik haar heb beloofd niets te doen. Nadat ik het had verteld kwam mijn moeder ook nog even dus dat was wel spannend, maar ze weet nog niets.

Ik besef het nog niet helemaal, maar ik heb het gewoon gedaan😱🤯 sorry als het een heel warrig verhaal is, ik ben momenteel gewoon even een beetje van de wereld.

Ik wil jullie echt heel erg bedanken voor jullie steun en hulp!! Zonder jullie was het me echt niet gelukt🤗

Groetjes,
Sad.fl
Aaahhh! Ik zit hier helemaal te trillen van opwinding. Ik hield dit de hele dag al in de gaten. Je wilt niet weten hoe ongeloofelijk trots ik op je ben! You have did it! Grootste topper die er rondloopt. Heeft het opgelucht dat iemand het weet? Sterkte er verder mee, ik denk aan je!😘

Reageer