Ik weet het niet meer

  • 21 August 2018
  • 19 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Het gaat al een tijdje niet goed met me.
Ik weet niet hoe het komt.
Toen we op vakantie gingen ging het heel slecht en nu gaat het wel iets beter.
Maar ik weet niet meer wat ik er aan kan doen.
Willen julie me helpen?
x

19 reacties

Het gaat slecht met je op welke manier? Je kan hier vrij weinig mee als we niet weten wat je dwars zit
Oke wij kunnen niet zien wat er mis is met jou je moet er zelf achterkomen wat zeggen je gedachtes en dromen kunnen ook nuttig zijn woord je bijv achtervolgt in je dromen
heyo,
zou je ons iets meer informatie kunnen vertellen waardoor je je niet zo goed voelt en hoelang dit al is?
Het gaat slecht met je op welke manier? Je kan hier vrij weinig mee als we niet weten wat je dwars zit

Het zit me dwars dat ik volgens mijn moeder niks goed doe. Ze op alles wel weer een opmerking en dat is niet goed.
Op school gaat het slecht.
Mijn beste vriendin wou me niet meer. En lachte me uit en ging me negeren.
Ik ben heel verlegen en durf niet zo snel nee te zeggen.
Ik ben bang dat nu ook mijn andere vriendinnen me niet meer willen.
Mijn moeder heeft/had kanker en we weten niet of het nu wel of niet in haar zit. Afgelopen uitslagen waren goed.
Heb vaak stress.
Heb mezelf een tijdje gesneden maar ben daar nu mee gestopt.
Ik denk vaak aan zelfmoord en twijfel of ik dat moet doen. Alleen dan is de vraag hoe en waarneer.

Dat is het zo ongeveer wel denk ik.
Oke wij kunnen niet zien wat er mis is met jou je moet er zelf achterkomen wat zeggen je gedachtes en dromen kunnen ook nuttig zijn woord je bijv achtervolgt in je dromen

Ik heb geen dromen meer. Ik weet niet wie ik ben en hoe ik dar achter moet komen. Mijn gedachtes szeggen alleen maar negative dingen over mezelf
heyo,
waarom doe jij volgens je moeder niks goed? zegt ze dit of denk jij dat?
op school gaat het slecht, is er een optie dat je een niveau lager kan gaan doen of extra hulp kan krijgen?
dat je andere vriendinnen je niet willen, is er een reden voor dat je dat denkt behalve door je ex-vriendin? is er de laatste tijd iets gebeurd of zijn jullie gewoon nog met elkaar aan het praten want dan is er geen reden om bang te zijn.
je moeder had/heeft kanker, dat is heel erg, jullie weten niet of het er nog is en daardoor ben je er bang voor dat ze het nog heb, dat is begrijpelijk maar probeer positief te kijken, de afgelopen uitslagen waren goed dus houd dat in je gedachte inplaats van de slechte kant ervan
je heb vaak stress, ik neem aan dat dit komt door wat hier allemaal staat en dat is begrijpelijk, is er iemand waarmee je dit kan bespreken want dat helpt vaak ook bij mensen.
je heb jezelf gesneden maar je bent gestopt dat is heel goed en dat moet je vasthouden!
pleeg geen zelfmoord alles gaat namelijk goed komen, ook al ziet het er nu zo donker uit, en zie je geen licht aan het eind van de tunnel, het gaat beter worden en als je zelfmoord pleegt heb je helemaal niks meer geen vreugde en je doet mensen ermee pijn.

probeer overal het meest positiefe van in te zien,
zoals dat de uitslagen van je moeder positief waren, denk daar aan behalve de slechte dingen ervan, of dat je gestopt ben met snijden aangezien dit ook niet het makkelijkste is. verder heb je gewoon vriendinnen en geef je ze denk ik geen reden om jou te haten dus zullen ze dat niet zomaar doen.

Ronald
Ik heb precies hetzelfde als jou + anorectia maar dat maakt niet uit ik probeerde ook mezelf te snijden lukte niet maar nu gast het steeds beter met me dat komt omdat ik gwn met Mn vriendinnen ben wezen praten er over en ben nagaan denken wat voor vriendin dat meisje wel niet was wanneer ze me in de steek liet, ik ging met mn patholoog gaan praten over get leven en de conclusie was dat ik me Nasr voelde door de pubertijd en dat ik gwn mn oude vriendin niet wou vergeten ik ben met haar wezen praten en ik heb gezegd dat ik wil fat ze gwn normaal doet we hebben bijna Hern contact meer en ga gwn met Mn nieuwe vriendinnen om ik praat me ze over Mn problemen en dat helpt echt en ik zoek veel aflijdimg en doe hen leuke dingen. Ik zeg praten helpt ALTIJD praat ook met je moeder en zeg gwn dat je jet niet fijn vind en zeg fat je haar altijd zak steunen

Ik wert zeker dat het allemaal goed komt liefs heeel anoniem



Post door De Kindertelefoon aangepast ivm
anonimiteit
heyo,
zou je ons iets meer informatie kunnen vertellen waardoor je je niet zo goed voelt en hoelang dit al is?


Waardoor ik me niet goed voel. Heb ik net ook beantwoord dus moet je even hier boven kijken.
Hoelang is dit al? Ehm.. Het is begonnen eind schooljaar vorig jaar. Toen zat ik nog op de basisschool en ben ik naar de juf gegaan. Ik heb toen een brief geschreven over hoe ik me voelde. (Ik heb niet verteld over zelfmoordgedachtes enzo.) Toen heeft zij het zonder te vragen aan de vertrouwingspersoon laten zien. Wat ik helemaal niet wou. Toen moest ik bij de vertrouwingspersoon komen en die wou me niet helpen alleen maar iemand anders voor me regelen dus toen hoefde het al niet meer van mij. Maar toen hebben we een mail geschreven en heb ik na het weekend verteld dat ik dat weekend ziek was geweest en dat waarschijnlijk al aan zat te komen en me daarom niet goed voelde en toen geloofde ze dat terwijl het de slechtste smoes ooit was. Maar dat weekend voelde ik me slechter dan ooit. maar toen is het gestopt toen we die zomervakantie op vakantie gingen en toen ging het een hele tijd goed maar nu gaat het weer slecht sinds november tot nu.
@ Ronald

Waarom ik volgens mijn moeder niks goed doe. Nou het zo: Ze heeft op alles wat op te merken . Van nee je moet het zo doen en je moet dit beter doen. Of ze zegt dat ik niet goed mijn best doe voor school terwijl ik wel alles ervoor geef. En dat ik dit of dat beter voor school moet doen, en ik zeg dan dat ik zelf waarschijnlijk het beste weet wat bij mij werkt maar dat geloofd ze niet. En ze vind dat haar manieren de beste zijn en de mijne zijn niet goed.
Het is vooral omdat ik met mezelf in de knoop zit gaat het op school slechter.
Dat mijn andere vriendinnen me niet willen is geen reden voor maar ik bang dat nu mijn ex - vriendin me niet meer wilt mijn andere vriendinnen me ook niet meer willen. Er is verder dat het zal gebeuren geen reden.
Ik zal het proberen het positief te houden over dat mijn moeder kanker had.
Ik ben niet zo'n prater dus ik durf niet nog een keer te praten met iemand nadat ik het heb geprobeert op de basisschool (zit nu tweede midelbare) en ze er geen begrip voor hadden du snu ben ik bang dat andere mensen er ook geeen begrip voor hebben. Ik probeer er wel om met mijn vriendinnen over te praten maar dat vind ik eng.
Ik zal probeeren dingen postitifer te bekijken.
Dank je wel.



onnodige quote verwijderd
@ heel anoniem

Dank je wel.
Ik ga proberen op met me vriendinnen te praten.


onnodige quote verwijderd
heyo,

Ze heeft op alles wat op te merken . Van nee je moet het zo doen en je moet dit beter doen. Of ze zegt dat ik niet goed mijn best doe voor school terwijl ik wel alles ervoor geef. En dat ik dit of dat beter voor school moet doen, en ik zeg dan dat ik zelf waarschijnlijk het beste weet wat bij mij werkt maar dat geloofd ze niet.
je dat is irritant, misschien wil jouw moeder je echt helpen alleen doet ze zo omdat zij ouder is en denkt daardoor het beter te weten en wil je daarom helpen op een iets verkeerde manier, het beste om dit op te lossen is erover praten met je moeder.

Ik ben niet zo'n prater dus ik durf niet nog een keer te praten met iemand nadat ik het heb geprobeert op de basisschool (zit nu tweede midelbare) en ze er geen begrip voor hadden du snu ben ik bang dat andere mensen er ook geeen begrip voor hebben. Ik probeer er wel om met mijn vriendinnen over te praten maar dat vind ik eng.

hmm dat is best begrijpelijk maar gellukig zit je nu op een andere school dus een ander persoon, ik snap dat je het eng vind maar deze mensen zijn er juist voor jou om je te helpen, is het misschien een idee om naar je huisarts/psycholoog te gaan en er met hun over te praten? als je het met je vriendinnen eng vind is het misschien een mogelijkheid om een briefje te schrijven of een appje aangezien je hier langer over kan nadenken wat je zegt en het niet heel direct is.

Ronald
@ Ronald

Met mijn moeder probeer ik wel te praten maar ze wil niet luisteren en zichzelf daar aan toegeven
Ik ga het proberen om het aan hun te vertellen.

Dank je wel


onnodige quote verwijderd
geen probleem!
ik zou graag later willen horen hoe het gaat
Oké, ik zal het later wel vertellen
Oke om je rea op mij te beantwoorden ( beetje laat srry daar voor) iedereen droomt iedere nacht jij kunt je je dromen gwn ni meer herinneren en als je gedachtes alleen negatief zijn. Moet je met een spycholoog gaan praten
Dat is niet waar er bestaat iets ofzo dat je geen dromen hebt en dat het smacht gwn zwart is


Dat heeft Mn zusje dus ja
Oke om je rea op mij te beantwoorden ( beetje laat srry daar voor) iedereen droomt iedere nacht jij kunt je je dromen gwn ni meer herinneren en als je gedachtes alleen negatief zijn. Moet je met een spycholoog gaan praten

Ik ga nu proberen om met een online therapie mee te doen en ik hoop dat dat helpt.
Dat is niet waar er bestaat iets ofzo dat je geen dromen hebt en dat het smacht gwn zwart is


Dat heeft Mn zusje dus ja


Ja, dat zou ook kunnen. Ik heb nog nooit in mijn hele leven een droom kunnen herinderen...

Reageer