ik weet het niet meer....

  • 27 March 2018
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Ik heb dus ongeveer 2 maanden geleden een knieblessure opgelopen...... In het begin had ik echt zoveel pijn dat ik echt me niet meer kon concentreren met leren. Dus daardoor zijn veel onvoldoendes gevallen. Ook heb ik totaal geen zin meer om te gaan leren of iets voor school te gaan doen. Het wordt me allemaal gewoon te veel ik kan niets meer niet meer lopen, niet meer sporten (sport was echt alles voor me want ik kon al mn emoties eruit gooien zegmaar) en dan komt er ook nog eens bij dat niemand geloofd dat ik zoveel pijn hebt en dan bedoel ik vooral school. Nu heb wel minder pijn dan eerst maar ja nu boeit school me zegmaar niks meer en ja ik doe ook echt niks aan school. ook in de lessen de stof die wordt uitgelegd komt gewoon mn hoofd niet in... ik hoop dat jullie me zo een beetje begrijpen... maar weten jullie misschien wat ik kan doen? want als ik zo doorga dan ga ik echt niet over...

Groetjes

1 reactie

Hoi,

Sport is ook mijn uitlaatklep, dus het lijkt me ook heel erg lastig als dat weg zou vallen. Is er niks anders wat dat gevoel ook maar een klein beetje teweeg brengt? Niet meteen nee zeggen, want er is vast wel iets! Muziek, lezen, schrijven, tekenen, anders sportoefeningen met je armen, internetten, puzzelen, ik noem ook maar random dingen op. Misschien kun je wel van je huisarts of een fysiotherapeut oefeningen krijgen die je kunt doen om andere spieren te trainen om toch bezig te zijn. Er zijn vast wel alternatieven!

Ik vind het echt slecht van je school dat ze je niet op je woord geloven wanneer je zegt dat je heel veel pijn hebt. Je kunt je huisarts een briefje laten schrijven dat je hier dus last van hebt. Dan luisteren ze meestal wel. En nee, dit is niet te laat, het is hier nooit te laat voor. Die onvoldoendes zijn gehaald, maar het kan wel voorkomen dat je er nog meer haalt. Begrip vanuit school is sowieso heel erg prettig om te hebben. Ik spreek uit eigen ervaring.

Ik denk dat als je stress afneemt, je concentratie omhoog zal gaan. Dus ik denk dat als je een soort alternatief vindt voor het sporten, de rest ook beter gaat. Dat is dan helaas ook meteen het moeilijkste.

Wat verder nog kan helpen voor het leren, is dat je je verwachtingen aanpast. Het gaat niet zo goed nu met je, dus je mag minder van jezelf verwachten. Plan minder huiswerk in. Je kunt beter één vak goed doen, dan alles matig tot slecht. Maak keuzes en stel prioriteiten. Als je lagere doelen stelt, haal je deze meestal wel en dat geeft voldoening. Die voldoening zorgt weer voor meer motivatie en weer meer concentratie.

Last but not least: niet forceren. Dan heb ik het over je knieblessure, maar ook over school. Wat niet kan, kan niet. Punt.

Gr. Pin

Reageer