Ik weet het echt niet meer

  • 16 June 2021
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hey allemaal,

Ik weet het echt niet meer…

Op sommige momenten voel ik me prima en denk ik dat ik enorm overdrijf over hoe ik me soms voel. Maar op sommige momenten dan voel ik me echt heel rot. Ik doe dan soms mijn nagel in mijn vel zodat ik de pijn minder voel en wil dan graag gewoon niet meer leven. Ik voel me dan echt verstopt.

Ik wil gewoon niet meer, en ik denk dat het nog erger gaat worden omdat mijn klas uit elkaar wordt gehaald.

Overal doe ik alsof ik heel blij ben en alsof er niks aan de hand is, waardoor iedereen mij als een vrolijk persoon ziet, terwijl ik dat helemaal niet ben.

Als ik probeer er met iemand over te praten dan kan ik het gewoon niet. Mijn mond slaat dicht en ik heb het gevoel dat er een knoop in mijn buik ligt.

Ook heb ik soms de neiging om als ik iets zie er een enorm verhaal bij te bedenken, wat meestal over dood, depressie en dat soort dingen gaat. Ik heb er wel een paar opgeschreven, maar heel veel heeft het niet geholpen.

Ik heb ook dat mijn eigen gedachte me afkeurt en vervelende dingen tegen me zegt. Over dat ik iets fout doe of dat ik enorm overdrijf.

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen en wil het liefst gewoon dood. Heeft iemand tips of een idee hoe ik me beter kan voelen?

Alvast bedankt.

Groetjes iemand.


4 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes, 

LotteS

De Kindertelefoon

 

Hallo Lost in Life :)

Zelfmoord is geen oplossing. Je kunt met de 113 zelfmoordpreventie chatten of bellen zodat je kan praten over je zelfmoordgedachtes. Je zou ook kunnen praten met iemand die je vertrouwd zoals je ouders, je mentor, familieleden, etc. Daarnaast kun je beter niet jezelf proberen te beschadigen met onder andere die nagel.  Je hebt het alternatieven voor zelfbeschadiging topic van xLotx. Dat topic kan je wellicht helpen om niet aan zelfbeschadiging te doen. 

En je overdrijft echt niet. Het is een serieus probleem. 

-TheMightySlayer <3

Hey Lost in Life!

 

Zelfmoord lijkt de oplossing, maar is het echt niet! Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113. Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vindt. 
Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Je denkt af en toe dat je overdrijft, maar ook dat is echt niet zo. Je zit volgens mij echt verschrikkelijk slecht in je vel en hebt een serieus probleem. Praten is de beste oplossing, maar dat is lastig en een grote stap. Je doet alsof je blij bent terwijl je je van binnen heel slecht voelt.. Een soort masker wat je op hebt. Dat masker is ijzersterk, maar je mag het masker echt afzetten om je emoties en gevoelens te tonen aan mensen.. Je mag echt praten. Dat kan je doen met bijvoorbeeld je ouders, je mentor, huisarts, een andere docent, familielid of een vriend/vriendin.  Wat je kan proberen is jezelf goed voorbereiden op een gesprek. Wat wil je vertellen? Wat wil je nog niet vertellen? Hoe wil je het vertellen? Je kan een lijstje maken met de dingen die je wilt vertellen en die bij het gesprek houden. Let goed op je ademhaling als je wilt gaan praten.. adem diep in door je neus en diep uit door je mond.. Misschien verligt dat het gevoel van je mond die dichtslaat.


Je doet jezelf ook pijn met je nagels. Zelfbeschadiging geeft een soort van rustgevend gevoel bij jou.. Ook al geeft het een gevoel van rust het is natuurlijk niet heel goed. Je kan zoals TheMightySlayer ook al heeft gezegd eens kijken naar een alternatief tegen de zelfbeschadiging. Iets wat je kan doen als je drang hebt om jezelf pijn te doen. Misschien staat er wat in dat topic. Ik link hem hieronder ook nog even door :)

 

Over de angst dat je klas uit elkaar word gehaald kan je ook praten. Je zou eens een gesprek met je mentor kunnen aanvragen en je angsten over de splitsing van je klas vertellen. Misschien lucht dat al een beetje op en kan je mentor je dan een beetje gerust stellen.

 

Je kan ook proberen om iedere dag een paar positieve dingen van jezelf op te schrijven of een paar positieve dingen op te schrijven die je hebt meegemaakt. Misschien helpt dat je om iets meer vertrouwen in jezelf te krijgen en om de gedachtes die jouw afkeuren meer naar de achtergrond te verzetten!

 

Tegen de verhalen die je bedenkt heb ik zelf niet veel tips.. Daar struggle ik zelf ook enorm mee namelijk. Het is alsof je mijn verhaal hebt opgeschreven.. De tips zijn misschien niet de allerbeste, maar hopelijk heb je er wel iets aan.

 

Als je meer wilt delen of meer vragen hebt mag je natuurlijk altijd op het forum terecht! Wij zijn er voor jou!

 

Sterkte❤️
Groetjes van mij!

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey TheMightySlayer en NaamNietBekend,

Dank je wel voor jullie reactie!

Helaas lukt het me gewoon echt niet om het met iemand te bespreken. Ik heb het wel geprobeerd, maar het lukte gewoon echt niet.

Ik zal zeker proberen te stoppen met mezelf te beschadigen!

Met mijn mentor over de klas praten gaat helaas niet, omdat ik me niet heel fijn bij haar voel.

Ik zal je andere tips zeker proberen, NaamNietBekend!

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!

Groetjes iemand.

Reageer