ik voel niks meer


  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,

ik heb zoveel rare dingen meegemaakt als het gaat over liefde....
Ik snap er niks meer van sommige mensen vind ik leuk en maken daar misbruik van, maar als mensen mij leuk vinden en ik niet hun is het mij schuld en krijg ik bedreigingen en shit, ik zat in een zware depressie waar niemand mij leuk vond, eindelijk vond iemand mij leuk wat mij wat meer verzekerd maakte en blijer maar toen zij mij vroeg en ik nee zei omdat ik geen echte relatie met haar wilde kreeg ik alleen maar haat met mij mee alsof ik er voor kon kiezen en ik kreeg alleen maar dreigingen met dat ik dood moest en dat soort dingen.. nu trek ik me er niks van aan en boeit het me niks meer maar ik ben nu in een status waar ik me lam voel, ik ben niet suicidaal maar hoef niet per sé te leven(ik leef alleen omdat ik mijn familie anders zou teleurstellen) ik ben niet blij of boos of verdrietig het maakt me allemaal niks meer uit... ik heb geen flauw idee wat ik moet doen. mijn slaapschema is nu dus ook helemaal kapot, ik slaap soms even 2 uur in de ochtend en dat is het.. ik weet niet wat ik meer moet doen............. enige ideeën?
ik heb nergens een mening over dusja ga je gang

17 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hey man!

Je doet niks verkeerd! Je zegt wat je wilt en dat moet je blijven doen. Ik heb ooit is een relatie met een meisje gehad voor 1 dag. Ik had het de volgende dag uitgemaakt want ze loog tegen me (ja eerste dag al). Niet altijd netjes maarja beter de waarheid dan nep doen! Geen idee of je dat doet maar als je niks met iemand wil niet teveel flirten enzo. Gewoon friendzone houden 😉 en voor je depressie... Pschyloog. Die kan jou het best daar mee helpen!

Zolang je de waarheid volgt ben jij niet fout 🙂
Hey man!

Je doet niks verkeerd! Je zegt wat je wilt en dat moet je blijven doen. Ik heb ooit is een relatie met een meisje gehad voor 1 dag. Ik had het de volgende dag uitgemaakt want ze loog tegen me (ja eerste dag al). Niet altijd netjes maarja beter de waarheid dan nep doen! Geen idee of je dat doet maar als je niks met iemand wil niet teveel flirten enzo. Gewoon friendzone houden 😉 en voor je depressie... Pschyloog. Die kan jou het best daar mee helpen!

Zolang je de waarheid volgt ben jij niet fout :)

Hey dankje voor de reactie!

mijn depressie is sinds kort een soort van weg maar ik weet niet meer wat ik nu moet, ik heb als het ware geen gevoelens meer voor me zelf en amper voor anderen.. ik weet niet wie ik leuk kan vinden en wie niet ik kan niemand serieus nemen. ik weet niet wat ik moet doen.
Reputatie 3
Badge +4
Als je het niet weet zullen de gevoelens voor die meisjes niet goed genoeg zijn. Je voelt wanneer het de perfecte meisje voor je is. Je zegt dat je niks voelt maar je zal echt een sprankeltje voelen voor iemand.

En trouwens je hebt ff geen relatie nodig joh! Kom eerst maar even terug bij je zelf en zorg er maar eerst voor dat je positieve gevoelens voor jezelf hebt!
Weer bedankt voor je reactie!,

Ik heb vaak genoeg echt goede gevoelens gehad en dan niet alleen voor meisjes of relaties enzo maar ook gewoon voor vrienden en familie, alleen na al mijn vorige ervaringen lijkt het alsof ik het niet meer kan hebben voor wie dan ook ookal zijn het mijn ouders, ik zou het erg vinden als ze iets overkomt maar ik denk nooit over ze en denk over hun hetzelfde als iedereen anders ik heb gewoon geen gevoel meer, ik laat idd alle relaties ff weg van mijn leven en ik ga proberen wat positieve gedachtes en gevoelens te krijgen al weet ik me god niet hoe.
Reputatie 3
Badge +8
Hey man,

Vervelend dat het eigenlijk niet echt opschiet terwijl je wel je depressie kwijt bent. Zoals je zelf zegt is je slaapschema helemaal naar de klote. Probeer wat meer slaap te pakken, wanneer dit ook is. Ook al is dit ongetwijfeld heel moeilijk. Kleine beetjes helpen op weg naar een beter gevoel. Zo kun je bijvoorbeeld ook elke dag een klein rondje buiten maken, of je pakt eens de fiets. Dit is heel vrijblijvend en je hebt volledige controle. Verander in ieder geval dingen, want hoe het nu is werkt het simpelweg niet. Ik betwijfel ook zeer of deze dingen het beter zal maken, maar je kunt in ieder geval hopen op een minimale verbetering.

Je zal dit ongetwijfeld allemaal al gehoord hebben als je therapie gehad hebt (wat voor de hand ligt), maar ik doe het maar opnieuw.
Hey Daan,

Heel erg bedankt voor je reactie,

Ik ga proberen wat slaap te pakken en misschien wat medicatie er voor kopen want heb al best lang van insomnia dus misschien dat dat helpt en over even een klein rondje lopen: ik heb nu zin om in m'n eentje even naar het bos te gaan dus dat ga ik doen. Ik vertel nog wel als het wat beter met mij gaat.
Hoi,

Slaap pakken van @Daan. lijkt me een goed idee. Echter is het dan wel zeer belangrijk om daar regelmaat in te brengen. Dus niet hier en daar slapen, maar iedere avond zo en zo laat je bed in en je wekker rond een vaste tijd zetten. Jouw lichaam moet opnieuw leren wanneer het zich kan beroepen op slaap. Zo word je als het goed is 's avonds moe en overdags wakker. Dan heb je in ieder geval de energie om iets te ondernemen.

Medicatie zou ik ver van wegblijven. Zeker zonder begeleiding. Op eigen houdje iets innemen is nooit goed. Slaappillen zijn verslavend dus ook niet aan te raden. Melatonine kun je proberen, maar daarbij is regelmaat ook erg belangrijk.

Ik denk dat als deze regelmaat dingen niet werken, je het beste naar de huisarts kunt gaan en eventueel met hem/haar overleggen voor slaapmedicatie. In ieder geval niet zelf proberen, want je bent geen expert...

Regelmaat in jouw dagelijks leven aanbrengen kan ook helpen. Dus iedere dag eventjes een rondje lopen, zoals wordt genoemd, klinkt goed.

Jij zegt dat relaties dus de enige dingen zijn die je iets laten voelen? En bijvoorbeeld sporten? Word je daar dan niet moe of voldaan van? Muziek maken of luisteren maakt ook vaak wat los bij mensen. Bepaalde activiteiten die je (in ieder geval vroeger) (erg) leuk vindt, zijn een aanrader om uit te voeren.

Je concludeert zelf al dat het beter is even geen liefdes relatie met iemand aan te gaan. Wat ik opmaak uit jouw bericht, is dat je het gevoel hebt dat jij die relaties nodig hebt om je oké te voelen. Maar je kan eigenlijk pas wat teruggeven in een relatie als jij jezelf ook oké vindt en die relatie met jezelf goed loopt. Dus het is niet alleen even verstandiger geen relatie aan te gaan, maar ook eerlijker voor de ander (?) Althans, dat zeggen ze. Wie ben ik om dat te weten... Nobody.

Gr. Pin
Beste Pin,

bedankt voor je reactie,

Over mijn slaapschema: ik doe mijn best maar ik heb ook insomnia wat dat tegenhoud, als ik om 0:00 ga slapen word ik om 5:00 wakker dat dus echt niet fijn is maar ik zal mijn best doen...

Ik heb net ook gelezen dat slaappillen alleen maar verslavend zijn en zal met iemand anders misschien even kijken naar melatonine kijken.

Ik probeer vaak ook wel wat te doen, soms ga ik ook even naar het bos of een stukje fietsen maar mijn motivatie is 0 en ik weet niet waar ik die vandaan moet halen.

Bij sporten voel ik me niet op mijn gemak, er zijn altijd mensen die mij beoordelen, nu heb je ook sporten waar je niet in een team moet maar je gaat uiteindelijk wel naar een school of je moet tegen mensen spelen die je beoordelen en dat is ook bij hardlopen, mensen kijken je aan of schreeuwen naar je.
Muziek maken en luisteren vind ik inderdaad heel leuk, alleen bij maken heb ik vaak geen motivatie en als ik het doet ben ik niet tevreden met mijn resultaat.
Muziek luisteren doe ik zowat 24/7 alleen lijkt het mij niet echt te helpen..

Liefde:
Ja het is een soort neerwaartse spiraal, ik zeg altijd: zonder liefde kan je ook niet haten.
Wat bij mij ook zo is, ik denk over iedereen het zelfde en heel neutraal, ik hou niet van ze maar haat ze ook niet en ik weet dus niet waar ik die liefde vandaan moet krijgen... en ja het is ook eerlijker voor de ander dus als iemand iets met mij wil zeg ik al snel genoeg nee om ze te sparen van iemand die niks leuks met je doet
En oja voor de mensen die reageren: ik lijk een pessimist maar ik zeg gewoon alles wat zo is en niet wat ik denk of vind ik ben geen pessimist of optimist.
Hoi!

Dat mensen met haat reageren als jij eerlijk bent, is niet ok van hen. Als jij geen gevoelens hebt voor iemand, over die gevoelens heb je inderdaad geen controle, kan je beter eerlijk zijn. Dat die mensen jouw eerlijkheid en oprechtheid niet kunnen appreciëren, is hun probleem. Jammer dat ze hun probleem naar jou uiten op een negatieve manier.

Je zat in een zware depressie. Gaat het daar beter mee? Heb je toen hulp gehad?

Naar buiten gaan en sporten zijn goede initiatieven. Sleur jezelf naar buiten. Ik heb vaak ook geen zin om naar buiten te gaan, en dan zit ik mezelf wat voort te slepen. Meestal zet ik muziek op met een sterk ritme, en probeer ik op dat ritme te stappen, zodat de muziek me helpt doorzetten.

Je slaapschema. De huisarts kan je helpen. Zoals @Pin zei, kan melatonine helpen. Dit met je huisarts bespreken kan nuttig zijn.

Muziek helpt jou. Misschien helpen de volgende twee nummers om iets te voelen:
https://www.youtube.com/watch?v=xEeFrLSkMm8
https://www.youtube.com/watch?v=T8V9a6wl1oI

Groetjes
x
mijn depressie is weg, ik heb geen hulp gehad omdat ik niemand vertrouwde, ik ben alleen nu niet gelukkig ofzo alleen het is ook niet zo dat ik elke dag haat naar mezelf gooi en heel verdrietig of boos ben dus dat zie ik wel als een pluspunt.

ik vind het het fijnst om naar buiten te gaan in de nacht, ik hou van de nacht het is zo rustig en niemand stoort je maar ik moet ook werken aan mij slaapschema dusja het botst allemaal een beetje. ik ga kijken of ik met mijn huisarts het over melatonine kan hebben en laat het jullie wel weten hoe het is gegaan.

bedankt voor de nummers ik ga ze nu luisteren
Sterk van je dat je alleen uit je depressie bent gekomen. Wel jammer dat je niemand vertrouwt. Er lopen goede mensen rond.

Je hebt geen sterke gevoelens van haat, maar voelt je niet gelukkig. Dat is een verbetering. Als ik het goed begrijp, had je vroeger die gevoelens van haat wel.

Buiten in de nacht, het heeft zijn charme. Op natuurwandeling in de nacht, valavond of vroege ochtend kan ook mooi zijn. Vaak zie je dieren die je overdag niet ziet.

Goed dat je naar je huisarts gaat. Die heeft vast advies voor jou. Je huisarts heeft beroepsgeheim, dus daar kan je het hebben over vanalles. Het zou kunnen helpen te vertellen over je depressie die je overwonnen hebt, en over de afwezigheid van je geluksgevoel.
Ik zal proberen ermee naar de huisarts te gaan al weet ik niet of het gaat lukken, ik wil wel maar heb nooit zin ergens in of motivatie maar ik zie wel.
Je zal proberen, dat is goed. Meer dan je best kan je niet doen, en proberen getuigt van goede wil. Het kan lastig zijn hierover te praten, maar ik vermoed dat je je daarna beter zal voelen.

Je kan een afspraak maken, het over je slaap hebben, en als je een goed gevoel hebt bij de huisarts, over je emotionele gevoelens beginnen.
Hoi,

Het is wetenschappelijk bewezen dat je je slechter voelt als je niks doet, dan wanneer je iets doet wat je niet 100% leuk vindt. Dingen doen is goed voor je.

En dat kan van alles zijn. Dus de boswandeling, maar ook het vuilnis wegbrengen, de afwas doen, schoonmaken, in de tuin werken, lezen, etc. Zo lang je jezelf maar bezig houdt.

Jij hebt geen motivatie. Dat is jammer. Ik wil je meegeven dat het toch echt goed voor je is om jezelf te dwingen iets te doen. Als je bezig bent, kun je eerder de geluksgevoelens ervaren.

Naar de huisarts gaan voor je slaapprobleem lijkt me een strak plan.

Gr. Pin
Ik zal het allemaal proberen, ik kom over een paar weken wel terug om te vertellen wat ik wel en niet heb kunnen doen.
Als er iets gebeurt deel ik natuurlijk wel gelijk.
ik hou jullie dus op te hoogte, ik weet het allemaal niet meer het is als het ware zo leeg in mijn hoofd dat het te druk wordt of andersom zo druk dat het leeg wordt..
Ik dank jullie zeer voor jullie tijd en hulp.

-Jahseh
Je gaat proberen goede stappen te zetten. Goed, richt je daar maar op. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

De drukke leegte in je hoofd kan verlicht worden als je het er eens allemaal uitgooit. Bij de KinderTelefoon zijn ze steeds bereid naar je te luisteren.

Reageer