Vraag

ik voel mij alleen

  • 6 November 2022
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Heyy

Ik heb het gevoel dat ik mij constant moet bewijzen aan mensen, aan vrienden. Bewijzen dat ik leuk ben en niet saai, dat ik sociaal en altijd vrolijk ben, dat ik mega interessant ben, dat ik dingen kan, dat ik het waard ben om bevriend mee te zijn. Hierdoor kan ik mezelf niet zijn en ben ik de constant bezig met wat anderen denken, of ik het wel juist doen, of ze me niet gaan achterlaten, weggaan. Ik heb wel vrienden, maar toch voel ik mij alleen, niemand weet echt wie ik ben, niemand is echt met mij bevriend. 

groetjes


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoii, ik weet niet precies wat je vraag hier is, maar zoals dit klinkt is dit niet echt gezond. Ik begrijp heel goed dat je erbij wil horen en dat je bang bent om je vrienden te verliezen.

als je hechtere vriendschappen wil heb ik maar 1 advies voor je: probeer jezelf te zijn, want de echte jij is veel leuker! (En fijn dat het niet meer zoveel moeite kost)

ik weet dat het lastig kan zijn om jezelf te zijn na zolang doen alsof, maar ik hoop dat het je gaat lukken!

 

heel veel succes 

liefss

Badge

Heyy,

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, want ik had dat vroeger ook. Ik deed altijd heel erg mijn best om leuk en grappig te zijn voor iedereen om mij heen, en veranderde mezelf altijd voor mijn klasgenoten en vrienden. Ik was bang dat ze mij niet leuk zouden vinden als ik niet altijd ja zei en blij was om hun heen.

Het was een tijdje moeilijk, maar uiteindelijk ben ik ermee gestopt. Ja, ik was bang dat ze me niet meer leuk zouden vinden, en ja, sommigen gingen ook minder met mij om, maar toen vond ik dat al helemaal niet erg. En de meeste waren gewoon bij mij gebleven! 
Als je stopt met proberen te bewijzen dat je leuk bent, dan wordt je echt jezelf. En dan voel je je ook niet meer alleen. 

Ik hoop dat ik goed heb begrepen wat je bedoelde! En trouwens, je bent echt niet de enige die zich zo voelt en je staat er zeker niet alleen voor! Veel succes met alles, je komt er echt uit. <3

Badge

Hoii ik heb het zelfde probleem ik heb wel tips!

Probeer mensen te vinden(weet hoe moeilijk dit kan zijn ik heb sociale angst)waarmee je een klik hebt dat heb ik ook gedaan in de eerste had ik het met niemand maar in de tweede wel nu heb ik meer vrienden en kan ik gwn mezelf zijn:))

Mischien kan je ook een extra vak ofz volgen dat je leuke lijkt mischien vindt je dan ook mensen waarmee je goed overweg kan en jezelf bij kan zijn:)))

Ik had dit probleem eerst ook totdat ik vrienden vond waar dat niet zo veel uitmaakt ik heb nu vooral een friends die net als ik gepest werd en we zijn nog steeds goeie vrienden en we hebben en vibe, om je vraag te beantwoorden, ik denl dat je gwn vrienden moet vinden waar je gwn jezelf kunt zijn

Badge

Haaii, als ik het goed begrijp heb je sociale angsten? ik had (eigenlijk nu nog steeds) zelfde probleem! ik kan je als tip geven probeer jezelf te zijn, laat zien wie jij echt bent. Als je het eng vind om met mensen te praten, laat dan eerst weten dat je het moeilijk vind. Want sociale angsten hebben is helemaal niet raar! meerdere mensen hebben dit en dan zullen ze je vast wel begrijpen dat je het dan moeilijk vindt, je kan ook eventueel aan trainingen meedoen voor sociale angsten want dat is ook wat ik heb gedaan. hoop dat mijn tips helpt!

groetjes, 

<3

Reageer