Vraag

ik voel me vaak alleen

  • 29 October 2021
  • 13 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Ik zit nu net op de middelbare en ik voel me vaak alleen, is dat raar?

Ik pas er voor mijn gevoel niet helemaal bij. En op de basisschool had ik ook bijna geen vrienden):

 

Heeft iemand advies?

 

groetjes…

Het meisje dat geen vrienden heeft


13 reacties

Badge

Heyy 

ik heb maar een tip blijf gewoon jezelf .

En miss kan je met mensen gaan praten die je aardig lijken .

Ik moest van de 1ste naar de 2de wisselen van school en dat vond ik super spannend en ik voelde me ook eerst heel alleen en nu heb k nieuwe vrienden !

Het heeft tijd nodig maar geloof me het komt goed!

groetjes fdf 

Reputatie 1
Badge

Dankje,

ik ga miss ook naar een andere school, deze school past niet helemaal bij me…

Groetjes!

Reputatie 2
Badge +1

Hoii, ik snap je probleem. Dat soort dingen zijn heel naar. Ik heb eigg beetje hetzelfde! En ben benieuwd wat menseb reageren. Ik had een hele fijne vriendin en die nu weg en daarna had ik weer een bff en die ging ook weg. Nu heb ik 1 vriendin over en dje is heel aardig alleen zij is nog iets minder ver met sommige dingen als ik. Hopelijk zijn reacties hier voor mij ook nuttig

 

Groetjes, Ikweetgeennaam888

Reputatie 1
Badge

Ja veel sterkte😉, ik lunchte vandaag helaas alleen😞

Reputatie 2
Badge +1

Aw neee! Ik denk altijd maar: ze missen gewoon een heel leuk persoon! Sterkte! heb gwn vertrouwen in jezelf. Als je later gaat kiezen voor profiel (als jij dat moet doen?) dan ontmoet je ook weer leuke mensen die meer hetzelfde leuk vinden!

Good luck! 🍀🍀🍀🍀🍀

Ikweetgeennaam888

Reputatie 3
Badge +1

Hey heyy,
Ookal voel je je allen. Dat ben je niet. Ik ben er voor je en ik weet zeker genoeg anderen. En het is helemaal niet raar het is wennen en je moet je plekje nog vinden en ookal duurt het even. Alles kost tijd en uiteindelijk is het het waard.
Muziek luisteren en films kunnen ook je confidents boosten. Zoals de film misfit ookal hoor je er niet bij je hoort er toch wel bij. :)
Hopelijk heeft het wat geholpen.

Liefs mij xx

Reputatie 4
Badge +2

Je moet altijd je plekje zoeken, uiteindelijk vind je die. Die verdien jij net als alle anderen❤

 

Badge +1

Zelf heb ik dat ook en ik heb eigenlijk bijna geen vrienden maar blijf gewoon jezelf, je maakt jezelf er anders echt ongelukkig mee om de hele tijd te doen alsof. Verder pas je er waarschijnlijk niet helemaal bij omdat je een heel erg ander soort persoon bent als de rest zegmaar. En er zijn dus wss weinig mensen die een beetje zijn zoals jij maar die zijn er wel. Je komt dus heus ooit wel iemand tegen die wel bij je past. En als dat niet gebeurt dan manifisteer je vrienden

Badge

heyy

Ik hoop dat je het nu naar je zin hebt op school.

Je alleen voelen omdat je in de 1ste zit is niet raar 

Dat had ik ook, ik zit nu in de 2e jaar en het is heel leuk.

Je hoeft je niet alleen te voelen omdat je in de 1e zit.

Maak wat vrienden en natuurlijk is dat moeilijker dat gezegd of maak nieuwe vrienden en spreek af zodat je je nieuwe klasgenootjes in de 1e beter leert kennen. Of bel via Whatsapp praat over van alles en nog wat.  En als je niet iets begrijpt pf iemand pest je, ga naar je docent/mentor.

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, geenvriendenmeisje 

Ik zit ook dit jaar in de brugklas en heb het moeilijk (net zoals jij) ik heb soms ook het gevoel dat ik er niet echt bij hoor. Maar dit gaat niet over mij maar over jou.

Zoals je schreef heb je op de basisschool ook geen vrienden. Ik begrijp je. 

Het gevoel dat je zo ontzettend graag vrienden wilt. Dat gevoel delen veel mensen en het grappige is vaak ook zonder op te merken zijn er misschien meer meiden of jongens als jij! Maar onthoud dat elk begin moeilijk is <3 

En dat ik graag je vriendin wil zijn als jij daar ook voor openstaat :) 

Liefs mij Emilia 

 

Badge

weet je dat had ik ook toen ik in de brugklas zat. maar als je je alleen voelt ga bv met hun naar buiten doe iets leuks met hun of ga shoppen of winkelen lijkt mij leuk. of schrijf een anonieme brief en geef het aan hun maak eerst even kennis en daarna begint het vriendschap dat je krijgt in de middelbare school. ik weet niet hoelang je in de middelbare school blijft maar of maak gewoon lol met elkaar, dat is het beste dat je kunt doen. En dan nog een

 

tip: denk nooit dat je het niet kunt, als je het niet de eerste keer kunt, misschien kan je de volgende keer wel.

veel plezier en veel suc6 op de middelbare school 

gaat leuk worden 

 

groetjes

xxxx

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @geen vrienden meisje

Ik had vorig jaar (klas 2) het zelfde. Zat alleen in de pauzes want mijn enige vriendin had nog een andere vriendengroep en daar zat ze dan bij. Het klikte niet helemaal met die vriendengroep dus ben ik alleen gaan zitten. Maar genoeg over mezelf gepraat, misschien kan je bij klasgenoten zitten die wel oké zijn, of met vrienden van de basisschool (als je die hebt en ze op dezelfde middelbare zitten). Je hoeft niet te praten, alleen erbij zitten maakt je al iets minder alleen. :) 

Hoop dat je hier iets aan hebt. 

xx Eenmeisje004

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik snap je gevoel wel want je wilt graag anderen bij je en dat ze je gewoon eens vragen stellen enzo.  Als je bij mij op school zat was je zo welkom om er bij te komen zitten !  Ik en mijn 2 bffs in de klas letten daar ook altijd wel op want we weten hoe het voelt als je je eenzaam voelt en je er niet helemaal bij voelt passsen snap ik echt 100 %.

Maar weet je, je ziet hier ook heel veel superlieve en fijne reacties en ik wist het daardoor ook er zijn gelukkig ook een heleboel lieve mensen en jij ook en je vind na een tijdje altijd iemand die bij je past en waar je vrienden mee kunt worden. Ik hoop echt dat je gauw mensen om je heen vind want dat is idd fijn en als je voorzichtig stapjes zet zoals @Eenmeisje004  bijvoorbeeld zegt dan helpt dat al !

heel veel succes !

Grtz en liefs Julian X

Reageer