Vraag

ik voel me snel geintimideert

  • 31 August 2021
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hey, 

Ik ben nog steeds op vakantie.  De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6(Plaats op het forum geen persoonsgegevens.) En er was een groepje kinderen. Echt letterlijk uit de brugklas of lager! En ze waren dingen aan het roepen en ik weet het niet 100% zeker maar ik denk het wel, ik weet niet precies meer wat ze riepen. Iets van dame en telefoon nummer. Ik word daar echt heel naar van, toen ik daar zat toen had ik niet omgekeken en het gewoon genegeerd! Maar mijn mood veranderde gelijk. En ik werd er super oncomfortabel van. 
daarna liepen we uit het forum en toen zaten er 3 jongens en ik zag de een tegen de andere iets zeggen en toen keken ze me aan en toen ik voorbij liep had ik echt het gevoel dat ze me na zaten te kijken en ik hoorde ze lachen. Ik word hier zo onzeker van!

zo’n dingen gebeuren vaker ik word er bestwel bang, onzeker enz van, ik vind het gewoon super naar! Het had eik ook mijn dag verpest daarna voelde ik me heel naar en ik wou zo snel mogelijk weg.

heeft iemand misschien advies voor wat ik zou kunnen doen om me er niet zo veel van aan te trekken en het zo snel mogelijk te vergeten. 

groetjes jE oNzEkErE bItC$


3 reacties

Heyy,

 

Dit is idd heel vervelend en ik begrijp volkomen dat je je er onzeker van gaat voelen. Ikzelf heb ook gehad dat mensen over mij zouden praten op straat en daar werd ik ook heel onzeker van in het begin. Maar later besefte ik me: ik ben niet degene die zich hiervoor moet schamen, dat zijn zij.  Misschien helpt het om er zo over te denken. Als zij achter je rug om vervelende dingen over je zeggen moet je maar denken: dan ben ik sowieso beter dan die mensen, en wat boeit het dan wat zulke vervelende kleuters van mij denken. En heel miss hadden ze het niet over jou. Dat voelt dan wel zo, maar miss helpt de gedachte dat ze het ook over iets anders hadden kunnen hebben. 

En het gedeelte met die "dame" en "nummer" is inderdaad eng en ik begrijp dat je daar bang van werd. Ik weet niet zo goed hoe ik je daarmee kan helpen, sommige mensen zijn zo verkeerd. Maar ik hoop dat je desondanks nog wel een beetje aan deze reactie hebt gehad.

Reputatie 3
Badge +1

Hii!

 

Om te beginnen,

Ik kan me heel goed vinden in je gedachten, van die gare mensen die dan iets naar je roepen… Dat is gewoon enorm irritant. Ik heb mijn manier om ermee om te gaan gevonden, misschien helpt het jou ook:

 

DISCLAIMER

Alle voorbeelden genoemd in dit bericht zijn maar grove voorbeelden die nauwelijks voorkomen (je hoeft je absoluut geen zorgen te maken!), maar voor het geval dat, en alle handelingen liggen aan de situatie. Zorg dat je niet alleen bent als je actie onderneemt! Ben je wel alleen? Gewoon weglopen alsof je ze niet gehoord hebt of zoiets :D

 

Bij situaties waar ze naar privéplekken kijken van je, staar ze aan. Met een chagrijnige blik aanstaren tot ze wegkijken omdat ze bang zijn. Dit heeft misschien wel wat durfkracht nodig, maar gaat lukken en het is heel effectief.

Praten er mensen in een groepje over jou? Bvb. “die chick ziet er lekker uit” of iets van die soort? Als ze naar je kijken en je zeker weet dat ze het over jou hebben, ook chagrijnig aanstaren en zo nodig een middelvingertje opsteken.

Spreken ze je aan? Bvb. “jij ziet er wel lekker uit hoor”, meerdere opties! Nummer 1, roast ze. Nummer 2, middelvinger. Nummer 3, negeren, ook een optie om aan te raden

Raken ze je aan? (dit is trouwens echt onrespectabel, niet laten gebeuren.) beweeg weg en spreek ze aan, zoek zonodig hulp van andere mensen om je heen. Als ze echt grenzen overtreden en doorgaan, slaan mag!

 

Ik hoop echt dat dit bericht geen regels overtreedt, maar dit is hoe ik met deze gare mensen omga in zulke situaties! Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

 

~Nah. <3

 

 

Edit: Ik bedenk me net een comeback voor mensen die om je nummer vragen;

“112, die ga je wel nodig hebben als ik klaar ben met jouw gare machogedrag.”

Reputatie 4
Badge +4

@Nah. 

Gelukkig gaat het niet zo ver als catcallen of erger, het is meer rondom dinge zoals hey meisje, of iets anders dat ik me niet zo snel kan bedenken lol. Ik vind het heel handig, alleen ik ben echt slecht in roasten hahahaha. En je comeback die ga ik onthouden, ook al ben ik waarschijnlijk te bang om het te gebruiken. 
 

ik heb ook nog een handige comeback tho voor als er naar je gefluit word, ‘ik ben geen hond’ zoiets ofz ben hem een beetje vergeten!

groetjes mOi

Reageer