Vraag

Ik voel me leeg.

  • 7 April 2022
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Ik voel me dus leeg. ik ben 15 jaar en ben al heel m’n leven single. Ik heb geen echte vrienden of vriendinnen. ik heb geen echte goede banden met mijn familie en heb ook niet echt een hobby waar ik echt heel serieus over ben ofzo. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. ik heb elke dag geen energie om uit bed te gaan en heb ook helemaal geen zin in dag. rond 12 uur ben ik al helemaal kapot en heb ik geen zin meer in de rest van de dag. 

 

Wat moet ik doen?
Groetjes Anoniem200678


7 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy,

Probeer een goeie band op te bouwen met de klas en positiever in het leven te gaan staan, ik had ook een meisje in mn klas die zo was, en die is nu naar een andere klas gestapt om daar een "nieuw leven" te beginnen. Nu kan je ook gwn leuke dingen doen, in je eentje, maar ook met je broers of zussen als je die heb. Ik weet niet waar je van houd, maar ik zit op scouting en dat vind ik echt fantastisch, je hele zaterdagmiddag hoef je je niet te vervelen. En door de week probeer ik naast het leren, tijd voor mezelf over te houden en ga ik lezen of appen, zodat ik betere contacten krijg met mensen, ook kan je gaan skeeleren of een rondje lopen.  Maar probeer vooral gwn meer leuke rust gevende dingen te doen. Miss is diamond painting of puzzelem wel iets voor je.

Hopelijk helpt dit een beetje.

Gr. Juul

 

( deel van de tekst verwijderd door de Kindertelefoon vanwege forumregel 7 )

Reputatie 4
Badge +4

Dankjewel iemand anders nog tips ofzo?

Reputatie 7
Badge +9

Hey Anononiem200678, 

Ik herken je probleem. Zoals Juul zegt, probeer eerst goede vrienden te krijgen., Dit kan je doen door een goede prater te worden, er zijn veel filmpjes op youtube over dit onderwerp. Je kan met ze gaan praten als je klasgenoten in de kantine staan ofzo. Band met je familie kan je het beste opbouwen door gewoon veel te praten met je familie, vaak is dit al genoeg. Ook gewoon aardige dingen doen voor je ouders en familie zodat ze zien dat jij je best doet :)

Geen energie herken ik ook, je kan dit fixen door een wandeling buiten te nemen. Als je hier geen energie voor hebt, doe dan in elk geval iets intensief, bijvoorbeeld push ups of sit ups. Niet te veel, dat maakt je moe. Maar als je een paar doet zal jij je beter voelen.

En nog een tip voor vrienden vinden; ga bij een club aanmelden. Sporten is super leuk en de mensen waarschijnlijk ook :)

Als je hobby's  wilt vinden moet je vooral veel uitproberen. Probeer letterlijk alles, van tekenen, tot muziek tot weet ik veel computerspelletjes. 

en het is niet erg om single te zijn, je bent tenslotte pas 15! Meeste mensen hebben op die leeftijd ook nooit verkering gehad :)

Ik hoop dat dit helpt!
Sano07

Reputatie 4
Badge +4

@Sano07 
Dankjewel voor de lieve comment ga ik zeker proberen!

Reputatie 4
Badge +4

Iemand anders nog tips of is dit het wel een beetje?

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

Juul zei dat zij heel erg veel uit scouting haalde. Ik ben het hier enorm mee eens. Uiteraard kan het zijn dat scouting niks voor jou is, maar ik raad je aan om er een keer naar te kijken. Scouting heeft mij heel erg geholpen om iets om naar uit te kijken in de week in te bouwen. Ook heb ik daar een goede vriendenkring opgebouwd buiten school om. Sowieso kan het helpen om een buitenschoolse activiteit te gaan dien zoals een sport ofzo (muziekinstrumenten leren spelen is niet heel erg handig omdat je dat meestal alleen doet en niet in groepen). Het kan je helpen om een fijne hobby te vinden en vrienden buiten school te vinden. Voel je trouwens ook niet verplicht om in je klas vrienden te maken. Het is heel erg fijn om vrienden in je klas te hebben, maar als er niemand bij zit in de klas die je echt aardig genoeg vind daarvoor is er weinig aan te doen. Al deze mogelijke oplossingen doen niet heel erg veel in de korte termijn, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

 

Groetjes, Tupurangi

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik kan mij vol overtuiging aansluiten bij @J u u l 1234  en @Tupurangi  ik zit  ook bij scouting bij de waterscouting en ik heb daar alles wat ik zoek in een hobby want je kan op allerlei manieren alles uit jezelf halen en met anderen samenwerken en als je wilt ook individueel en ik heb er enorm veel plezier in !   En anders iets vergelijkbaars waar je ook samen dingen gaat doen. Nivon ofzo of WWF jongeren ik noem maar wat. de eerste stap om ergens naartoe te gaan is misschien spannend maar daarna heb je een wereldtijd. Voor mij is het echt heel belangrijk en ik heb er super veel lol in.

Groetjes liefs Julian X

Reageer