Vraag

ik voel me kut

  • 15 June 2021
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Hoi,

ik voel me zo kut ik ben klaar met alles ik jank om alles dan gaat het een paar dagen goed en ben ik vrolijk en dan ben ik de hele dag aan het janken ik snij mezelf maar gebruik een app om het niet te doen. Het lukt nu 6 dagen maar ik weet niet hoelang ik het nog volhoud . Ik ben 1 week of 2 geleden naar de trein gelopen toen dacht ik zou ik het doen van alle ellende af maar ik ben toch weer naar huis gegaan … 


4 reacties

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt.. 
 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd bellen / chatten met 113. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon.

Telefoonnummer 113 : 0800-0113

Telefoonnummer de  kindertelefoon : 0800-0432

 

Zelfmoord lijkt de oplossing, maar dat is het echt niet! Het gaat echt weer beter worden ook al voelt dat nu niet zo..

 

Denk je dat je met iemand durft te praten over je gedachtes? Dat is namelijk het advies wat ik je kan geven. Praten is erg lastig, maar het helpt wel. Je kan met je ouders praten, met je mentor, huisarts, een docent, familielid of een vertrouwenspersoon. De mensen die ik net heb opgenoemd kunnen jouw dan echt helpen en steunen om hier mee om te gaan en kunnen je helpen om je beter te gaan voelen. Deze mensen geven namelijk heel veel om jou en willen dat jij je goed voelt! Als je echt niet durft te praten kan je ook een brief schrijven en die aan iemand geven.. dat is misschien iets makkelijker.

 

Verder doe je aan zelfbeschadiging.. Ik vind het knap van je dat je nu al een tijdje bent gestopt met snijden! Probeer dat vol te houden hoe lastig het ook is.. Als je echt weer dwang krijgt kan je kijken of je een alternatief kan gebruiken ipv het snijden. In dit topic hieronder staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Misschien staat daar iets tussen waar je wat aan hebt.


Misschien helpt het je ook om als je hoofd te vol zit met negatieve gedachtes je gedachtes op te schrijven op papier. Schrijf dan als het ware je gedachtes uit je hoofd op het papier waardoor de gedachtes tijdelijk uit je hoofd zijn verdwenen.. Misschien helpt dat ook een beetje.

 

Als je nog meer kwijt wilt kan je ook altijd op het forum terecht! Wij zijn er ook allemaal voor jou🙂

 

Ik geloof in jou❤️
Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Shania,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit.

Zoals NaamNietBekend al schreef, kun je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl of 0800-0113.

 

Goed dat je het in ieder geval bespreekbaar maakt!

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Shania,

Wat naar dat je je zo voelt!

Ook al lijkt het een oplossing, zelfmoord plegen is dat echt niet! Denk eens aan iedereen die je er verdrietig mee maakt! Er zijn echt mensen die om jou geven!

Hoe moeilijk het ook is, probeer er met iemand over te praten. Dat kan je mentor of vertrouwenspersoon zijn, of een vriend(in). Zorg dat je het aan iemand vertelt die jij vertrouwd.

Wat erg helpt om je fijner te voelen is kleine, leuke of rustgevende dingen te doen. Iets waarbij jij je goed voelt. Ook kan je je gevoelens opschrijven in een verhaal. Voor mij heeft dat heel erg geholpen.

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Je kan ook met 113 bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten. Zij kunnen je dan helpen en steunen.

Heb jij een idee hoe het komt dat je je zo voelt? Misschien kunnen wij je er dan bij helpen.

Groetjes iemand.

Badge

Dankjewel voor jullie reacties!❤️

Reageer