Ik voel me depressief.

  • 30 March 2021
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hey, ik schrijf hier een bericht omdat ik niet meer weet wat te doen. Ik zou het heel hard appreciëren als je de tijd wilt nemen om dit te lezen want ik ben ten einde raad.

Mijn moeder is namelijk altijd boos op mij en ik begrijp niet waarom. Als ik vraag wat ik mis deed geeft ze niet eens een bestaande reden.

Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb nogal een rare week wisseling. Het is moeilijk om alles te onthouden wat mijn ouders me vragen en de lat ligt hoog. School geeft ook veel druk ook al haal ik goede punten. Ik heb gewoon geen motivatie. Bovendien is mijn pa onstabiel; het is uit met mijn stiefma (gelukkig. ze was een kreng), hij heeft een nieuwe job, zijn huishouden is een rommel, en hij doet deprimerend. Ik vroeg hem of er iets was maar hij zei van niet. En mijn ma geeft alleen om haar zelf, rookt in het geheim (ik zie het haar soms doen, en als ik vraag of ze rookt zegt ze “nee ik ben gestopt.” Maar doet het vervolgens weer.) , en wordt dus altijd boos op mij. Het is niet dat ze de hele dag boos is, het is gewoon vanaf dat ik mijn mond open doe dat er niks goeds uit kan komen. Ik voel me niet goed thuis. Het is allemaal heel zwaar met school, mijn thuissituatie en nog is een jongere broer die wel geliefd is. Bovendien heb ik helemaal geen vriendinnen die hier wonen. Mijn beste vriendin woont 1 uur van hier, en mijn andere “vriendinnen” zijn er nooit voor mij. Ik voel me eigenlijk heel slecht. Ik heb al gedacht aan zelfmoord maar ik wil niet dat alles nog zwaarder wordt voor mijn pa, hij staat op instorten. Ik weet niet wat ik moet doen en ben heel emotioneel. Vaak moet ik wenen om kleine dingen, en mijn ma troost me niet eens maar wordt nog woedender.

Weet iemand wat ik kan doen? Weglopen heeft ook geen zin, het is al moeilijk genoeg.

Alle hulp is welkom! 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi wrmleesjemijnnaamlolz,

 

Ik begrijp dat je het nu heel zwaar hebt. Je kan hierover altijd anoniem bellen of chatten met de Kindertelefoon. We zijn elke dag bereikbaar van 11:00 tot 21:00 uur.  Het nummer is: 0800-0432 

We willen heel graag met je praten/chatten!

 

Sterkte, Loes 

De Kindertelefoon

Heey,

Je zit in een lastige thuissituatie en je hebt last van de druk om te presteren, ondanks dat je wel goede punten hebt. Overal wordt wat van je gevraagd. Soms lijkt het uitzichtloos/hopeloos? waardoor je aan zelfmoord denkt. Gelukkig heb je ook een reden om het niet te doen; je wilt het is vader niet aandoen.

Weglopen heeft geen zin, dat gaat je waarschijnlijk niet verder helpen.

Het lijkt me verstandig om ergens aan te geven dat het niet gaat en je lat hoog ligt. Gewoon om eens met iemand te praten en te sparren over de dingen waar je mee zit. Een schouder om op te huilen, bij wijze van spreken.

Kun je hier met je mentor over praten of een vertrouwenspersoon op school? Deze mensen zullen niet oordelen en zijn er voor je. Zij willen je helpen en met je meedenken.

Als je met iemand wilt praten over je zelfmoordgedachten kun je 24/7 bij 113 terecht. Je kunt gratis en anoniem chatten of bellen. www.113.nl je kunt je verhaal kwijt, er zijn mensen die luisteren en niet oordelen en met je meedenken en je willen helpen. Zij kunnen ook meekijken naar wat je kunt doen of hoe je hiermee om kunt gaan.

Sterkte!

Groetjes,
Simply Me

Reageer