Ik voel me alleen en buitengesloten

  • 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik voel me altijd erg alleen en als ik met vrienden ben, dan voel ik me altijd erg buitengesloten. Niemand praat echt mij en vindt het zelf ook altijd moeilijk een gesprek te starten. Het lijkt wel alsof ik niet besta en niks voorstel. Op school zit ook vaak alleen aan een tafel, omdat ik niet weet met wie ik samen kan zitten of ze willen niet naast mij zitten. Tijdens de pauzes loop ik een beetje mee met een groepje jongens, maar voel me daar niet echt in thuis, omdat ze dingen doen waar ik totaal geen behoefte aan heb zoals roken. Ook vraag nooit iemand mij om naar buiten te gaan of iets leuks te gaan doen, want meestal ben ik altijd degene die met ideeën kom, maar dan voel ik me alsnog alleen, omdat er dan altijd meerdere mensen mee gaan en ze niet meer met mij praten. Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe dat ik niet goed genoeg ben voor anderen. Is er iemand die ook in deze situatie zit of in zo’n situatie zat die kan vertellen hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Groetjes Dave


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Hoi, Dave 

Ik weet hoe het voelt om buitengesloten te worden.

Weet je wat mij helpt? 

Ik heb een soort poppetje in mijn hoofd. Ik noem hem gedachte en hij is heel aardig.

misschien kun jij dat ook proberen.

Ik weet het klinkt raar maar mij hielp het echt 

Ik zou zeggen, probeer het!

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb hier niet zo'n ervaring mee, maar misschien kan je een leuke sport buiten school zoeken? Scouting vind ik persoonlijk een aanrader!

 

Hopelijk helpt het een beetje, ik kan niet veel voor je doen.

Zet hem op!

 

  1.  
Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik vind het idee van @Natureflower  ook erg goed. Bij een leuke club vind je veel sneller vrienden die echt bij je passen. En Scouting is zeker geschikt! Het poppetje van @Sem v g  is ook een interessante optie, dat wil ik wel eens uittesten:) 

Groetjes Tover X 

Reageer