Vraag

Ik vind mijn leven saai!

  • 24 January 2018
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben een 13 jarig meisje en ik heb veel zelfvertrouwen en durf het tegen pestkoppen op te nemen. Dat komt omdat ik vroeger veel last heb gehad van pesterijen. Bij mijn overgang van de basisschool naar de middelbare school ben ik heel erg veranderd qua Karakter. Ik had gelijk veel vrienden, en was gelukkig.
Ik wil later actrice worden, en ben heel creatief. Ik ben een jaar geleden op tournee gegaan met Opera Zuid, in het kinderkoor voor een grote opera. Ik heb daar veel plezier van gehad.
Maar door veel onvoldoendes in de brugklas, mag ik dit jaar van mijn ouders niets leuks doen. Dus geen hobbies, extra activiteiten etc. Dit vind ik erg oneerlijk en wreed, aangezien veel mensen mij complimenteren dat ik een aanleg heb voor muziek/acteren.
Dit schooljaar (2) vind ik mijn leven erg saai. Ik wil graag op reis, of weer op tournee. Ik heb goede vrienden, en voel me niet ongelukkig op school, maar ik verveel me, en wil graag een interessant leven.

Soms heb ik zelfs van die momenten dat ik wil dat er oorlog uitbreekt, mijn ouders sterven, en dat ik alleen in de wildernis moet leven. Dat is wel een erg extreem geval. Soms wil ik weg rennen.

Wat moet ik doen?

3 reacties

Hey,
Als je vorig jaar door je hobby veel onvoldoendes haalde, snap ik je ouders eerlijk gezegd wel.
Niks meer doen is dan misschien wel weer overdreven. Je kunt vragen of je mag bewijzen dat je wel iets naast school kunt doen en toch goede cijfers halen. Als je kan laten zien dat het goed gaat, mag je misschien weer iets meer doen.
Hoi,

Het is goed dat je dingen hebt die je leven leuk maken. Alleen jammer dat je die niet kunt doen nu.

School is helaas een verplicht onderdeel van ons leven en dat voor een best wel lange tijd. Het is dus aan jou om de juiste balans te vinden tussen school en buitenschoolse activiteiten.

Ik weet niet welk niveau je doet op school, maar is het misschien een optie een niveau lager te gaan, zodat je meer tijd hebt voor buitenschoolse dingen? Je zou echt niet de eerste zijn die dat doet. In tegendeel, er zijn heel veel mensen die dat doen.

Je leven kan natuurlijk niet op ieder moment interessant zijn, maar je kan het wel zo interessant mogelijk maken.

Verder lijkt het me ook wel handig als je met je ouders gaat praten. Zij hebben hun redenen om je thuis te houden, jij die van jou om juist weg te gaan. Er moet een tussenweg zijn. Probeer die te zoeken!

Gr. Pin
Hoi!

Zoals @Jonahhf en @Pin zeggen, is een balans vinden tussen school en vrije tijd waarschijnlijk de beste oplossing. Ik snap dat het fijn is om naast school iets te hebben waar je je mee bezig kunt houden, iets waar je naar uit kunt kijken. Daarom is het misschien een idee om eens samen te zitten met je mentor en je ouders, en naar een compromis te zoeken. Misschien is er een mogelijkheid dat jullie een schema opstellen, waarin studie- en vrije tijd duidelijk zijn aangeduid. Met een schema optimaliseer je je tijdgebruik, en kun je nog steeds leuke dingen na school doen. Het kan ook als motivatie werken om te weten dat je na een dag hard leren naar bv. een theaterrepetitie mag.

Groetjes
x

Reageer