Vraag

Ik vind mezelf lelijk

  • 29 December 2023
  • 8 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen,

Ik vind mezelf heel lelijk, en ik zie liever geen foto's van mezelf. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, ik vraag vaak wat andere mensen vinden maar dan twijfel ik dus of ze dat echt menen... 

Herkend iemand dit? 

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jesse08 
Goed dat je een topic hebt aangemaakt💜

Ik snap dat je het heel erg vervelend vind, maar je moet onthouden dat niet iedereen perfect.
Iedereen heeft wel dingen die wel/niet mooi zijn bij hunzelf, uiterlijk is maar 1 aspect van wie je bent.

Probeer ook te kijken naar de dingen waar jijzelf trots op bent bij jezelf, zoals innerlijk of talenten, etc.

Groetjes, ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Reputatie 6
Badge +3

bedenk dat de meeste mensen die denken dat ze lelijk zijn gewoon gemiddeld zijn.  de meeste mensen zijn gemiddeld. waarschijnlijk menen ze het dus niet als ze zeggen dat je ‘prachtig’ bent of een ‘10/10’, maar waarschijnlijk wel als ze zeggen dat je er ‘prima’ uit ziet of ‘normaal’.  

hoop dat ik je vraag beantwoord heb?

Reputatie 7
Badge +17

Onzeker zijn over je uiterlijk is normaal maar zo moet je echt niet over jezelf denken! En wat is mooi of lelijk? Niemand is perfect en iedereen heeft wel iets waar die ontevreden over is.

Wat je zou kunnen doen is een keer voor de spiegel gaan staan en dingen over jezelf opnoemen waar je wel tevreden over bent. Zo ga je je focussen op het positieve ipv alleen maar op het negatieve. En stop met mensen vragen wat ze van je vinden. Het gaat erom dat jij tevreden bent met jezelf. En dat mag je best zijn.

Reputatie 7
Badge +11

Hey lieve @Jesse08, wat vervelend dat je je zo lelijk vindt!

Wat vind je precies lelijk aan jezelf? 

Ik vind het ook niet leuk om foto's van mezelf te zien, omdat ik mezelf niet normaal kan aankijken, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar mij gaat het sowieso om innerlijk en niet om uiterlijk. En jouw innerlijk is fantastisch! Je helpt waar je maar kan en geeft goede reacties!

 

Liefs,

         M.

Dank voor jullie reacties!

@Natureflower ,

Ik ben wel onzeker over mijn haar, in de zomer of als de zon erop schijnt lijkt het meer op oranje en dat vind ik echt lelijk, en ik val er ook door op. In de winter is het wat meer bruin. Ik vind mn neus lelijk, en mn huidskleur soms een beetje te wit. En ik heb best veel puistjes🙃

Dank voor je compliment😊❤️

@tim16 Daar heb je wel gelijk in, ik zal het niet meer zo vaak vragen.

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Jesse08,

Vervelend dat je onzeker bent over je uiterlijk! Je bent zo mooi als je bent! Puistjes kun je helaas weinig aan doen, ik heb ze ook. En als je wilt dat je een andere kleur haar hebt, zou je het ook kunnen verven.

Maar sowieso, je innerlijk is echt heel goed, en dat is het belangrijkste!

Groetjes, Monkeyboy08

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb zelf ook echt enorm veel puistjes. Omdat ik een meisje ben, zou niemand raar opkijken als ik make-up gebruik om het te verbergen, maar 1, ik draag geen make-up, en 2, het zou het alleen maar erger maken. De puistjes gaan vanzelf weg.

En zoals @Monkeyboy08 zegt, je kan je haar ook verven.

Je huidskleur komt waarschijnlijk door je gezondheid, daar kan je niet zoveel aan doen.

Liefs,

       M.

@Monkeyboy08 @Natureflower Dank beide:)

Haar verven vind ik niet echt nodig, is teveel gedoe 🙃

Mijn huidskleur was voordat ik ondergewicht had ook al wat witter, maar het is nu idd wel erger dan eerst.

 

Reageer