Vraag

ik sta op het punt op te geven

  • 4 February 2021
  • 10 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 1

hoi PersoonVan14 hier. 

 

ik doe mezelf pijn. op welke manier dan ook. Ik kras mezelf, douche veel te heet, krab korstjes van mijn huid af, krab mijn hoofdhuid open en soms snij ik. het was eerst veel minder maar sinds de afgelopen 2 dagen kan ik niet meer mezelf aanraken zonder dat ik me pijn doe. Het gaat automatisch.  Mijn vriendje is vandaag geweest me iets op te vrolijken…. Dat zonder succes. Ik voel me nog steeds zo ongelofelijk kut en ben mega down. Ik huil gelijk al is er niks aan de hand… kort samengevat… ik wil gewoon in bed liggen, slapen en nooit meer wakker worden. Ik voel me niks waard en ben hopeloos. Ik voel me nutteloos en zwak. Als je mijn eerste topic hebt gelezen weet je dat ik ook geen goede band heb met mijn vader en stiefmoeder. Ik moet morgen weer 2 dagen naar ze toe wat zo kut is!! Ik sta op het punt op te geven en ben dringend hulp nodig. heb meer dan 5 psychologen gehad dus dat werkt niet. Hoe kan ik mezelf weer oke vinden? wat kan ik doen? Hoe kan ik minder huilen? en hoe vind ik weer hoop? 

 

als je dit hebt gelezen… respect want voor mijn gevoel doet het er niet toe. Ik doe er niet toe

 

gr. PersoonVan14 <3


10 reacties

Hee, 

Ik begrijp hoe je je voelt, ik begrijp je helemaal. Je bent wanhopig, hopeloos en ziet geen licht aan het eind van de tunnel. 

Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt, en geef niet op. Geef niet op. En het is absoluut niet makkelijk, maar ik weet dat je dit kunt. En het feit dat jij de moeite neemt om hier jouw berichtje achter te laten, laat al zien wat voor sterk persoon jij bent! 

Alles zal goedkomen, en ooit ga je hier op terugkijken en het verleden tijd noemen. Nu opgeven is niet de oplossing, zm is niet de oplossing. Je bent geliefd, en je bent op aarde voor een reden. 

En een antwoord op je vragen, voor vandaag, voor vanavond neem rust. Neem een glas water, ga desnoods even mediteren en ademhalings oefeningen. 

Heb je het gevoel van verliezen, ik sta naast je. Al het goede vind zijn weg terug naar jou.

Veel liefs, je kan dit 

Reputatie 1

(onnodige quote verwijderd)

dankjewel voor deze onwijs lieve reactie!! <3

Hee PersoonVan14,

Wat vervelend dat je op het punt staat om op te geven. Maar je hoeft niet op te geven, dat je op het punt staat betekent dat je ook nog de andere kant op kan kantelen, toch?

Als handtekening heb jij: 'You can do it, I believe in you' Waarom zeg je dat niet eens wat vaker tegen jezelf? Als je dat anderen wil meegeven, dan geld dat toch ook voor jezelf?

Jouw gevoelens en emoties, gewoon jij, mag er ook zijn. Je bent net zoveel waard als anderen.

Je vraagt je af hoe je weer hoop vind. Hoe heb je tot nu toe volgehouden, waar kon je je aan vasthouden? Zijn er misschien dingen waar je wel (positieve) energie van krijgt?

Daarnaast geef je aan een vriendje te hebben en wel met hem te praten, maar je wilt hem niet te veel belasten. Stel jouw vriendje zit in jouw situatie. Wat zou je dan willen dat hij deed, praten of liever niet?

Er zijn mensen die jouw willen helpen en naar jouw verhaal willen luisteren. Je hoeft niet bang te zijn dat ze je belast of dat ze geen tijd hebben. Deze mensen zijn er speciaal voor. Als jij jezelf iets wilt aandoen of je wilt gewoon even je verhaal kwijt of advies/tips kun je contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie. Zijn zijn altijd bereikbaar, 24/7. Je kunt met hen gratis en anoniem, chatten of bellen.

Ik zou je zeker willen aanraden om met hun contact op te nemen. Dan kun je er echt eens over praten, want praten helpt echt en lucht op! Dan loop je ook niet zo alleen rond met deze gevoelens, want dat is echt te zwaar en niet nodig.

“You may have one reason to die, but only one is enough for living.” Sterkte!

Groetjes,
Simply Me

 

Reputatie 1

-Onnodige quote verwijderd-

erg bedankt voor je aardige reactie <3

 

Reputatie 2
Badge +3

heyy heyy,

 Wat naar dat je je zo depressief voelt. Maar ten eerste heel knap dat je het deelt en je bent niet alleen. Ik heb precies hetzelfde en en ben zelf al 4 jaar depressief en doe mezelf ook pijn. 

Maar het is bij mij minder dan eerst ik begon er meer over te praten en andere manieren te vinden die minder schadelijk zijn. Je kan bijvoorbeeld met een vertrouwens persoon bellen of 113. Op mijn pagina praat ik ook veel over depressie misschien kan dat ook helpen. 

En dat je dit durft te delen zegt al hoe sterk je bent mentaal en hoe dapper je bent. En je lijkt me ook heel aardig en geloof me als mensen het niet zijn zijn ze het niet waard. je kan zo veel meer dan je denkt. je bent uniek!! 

Jij ben bijzonder en ik weet zeker dat er zo veel mensen van je houden en om je geven. Onder mijn berichten en op het forum kan je alles delen wat je wilt en we zijn er allemaal voor je !!!

 

hopelijk voel je je snel weer beter :))

 

liefs secretgirl2003 xx

 

 

 
(onnodige quote verwijderd)

Heeyy.…

 

Ik denk dat het aller aller belangrijkste is dat je altijd maar dan ook altijd respect voor jezelf hebt. Je bent namelijk heel je leven elke dag en elke seconden met jezelf. I kweet hoe lastig het is om zelfverzekerd te zijn want ik heb daar zelf ook moeite mee maar dat is niet wel hoe je erin moet staan! Jezelf pijn doen daar bereik je niets mee en ondanks dat het misschien wel voelt als iets wat je moet doen moet je dat echt echt echt niet doen. Je bent echt goed hoe je bent en je moet jezelf nooit laten veranderen door andere mensen. Wees sterk en ga voor de spiegel staan en vertel jezelf dat je goed bent hoe je bent. En als je weer de neiging krijgt om jezelf iets aan te doen, denk dan aan iets waar je heel blij van wordt. Ik hoop dat dit helpt .❤️❤️ Want echt waar je bent goed hoe je bent!

 

gr MAn0n

Reputatie 3
Badge +3

Heyy 

Je kan het en ik weet precies hoe je je voelt je maar ga je op anders dingen  richten of zo 

Kijk een film of ga naar je mentor of zo als een pysiyator niet werkt ga naar een vriend om te praten en huilen 

 

 

Reputatie 3
Badge +3

Het is voor mij een soort van drempel om te doen maar ik ga het gwn doen omdat ik denk dat het goed is:). Bid een keer tot god ookal ken je hem misschien niet hij wil er voor jou zijn wat je ook gedaan hebt. En hij bestaat echt geloof mij maar en hij wil jou helpen want jij bent zijn geliefde kind. Ik weet dat er nu mensen zijn die mijn reactie lezen en denken die is gek geworden maar ja dat is nu eenmaal zo. ik vindt zelf een mooi nummer met ook echt een mooie tekst:You say van Lauren Daigle miss helpt het jou ook.

Herl veel succes en

De groeten :-)

Hoii,

Wat kut dat je je zo voelt zegg!

Ik kan geen antwoord op je vragen geven wat alles meteen oplost, dat moet je zelf doen. Maar k kan wel delen wat mij helpt in de hoop dat je er wat aan hebt;).

Weten je ouders dat dit speelt? Ik denk het wel aangezien je al bij verschillende psychologen bent geweest, tis handig dat die weten wat er ongeveer speelt zodat je makkelijker misschien iemand kan vinden om mee te praten. misschien werkt het helemaal niet voor je om met een psycholoog te praten en voel je je fijner bij iemand die ongeveer dezelfde leeftijd heeft en in een soort gelijke situatie zit/zat. Of misschien vind je t veel fijner praten als je actief iets aan t doen ben als wandelen of ietss. Tuurlijk hoef je niet meteen alles aan iedereen te vertellen, alles moet op jou tempo gaan, maar vaak helpt t al om iemand te hebben die zelfs naar je meest oninteressante verhalen luistert:).

 

als ik de drang voel om te snijden ga ik meestal even netflix of youtube kijken, neem ik wat drinken en probeer ik even helemaal in mn telefoon te duiken om alles om me heen te vergeten, werkt niet altijd, maar tis een begin.

 

het kan je helpen om standaard  een rubberen elastiekje om je pols te hebben, zodat je die kan gebruiken als je de drang voelt om jezelf pijn te doen, want in 1x stoppen met alles is onmenselijk:). Dat elastiekje zorgt bij heel veel mensen voor hetzelfde effect alleen is t dan zonder bloed of littekens. T helpt mij niet maar k wou t toch ff gezegd hebben;).


ook wil k ff zeggen dat huilen niet altijd per se slecht hoeft te zijn, alles op proppen is denk ik alleen nog maar vermoeiender en slechter.

 

Duss mijn main tips zijn eigenlijk: probeer een beetje uit te zoeken wat je wil kwa hulp, er is heel veel verschillende hulp beschikbaar en je huisarts kan je het beste helpen met je naar iemand verwijzen. 
en als je de drang voelt om jezelf pijn te doen of je zit gw niet zo lekker in je vel, neem even pauze, spreek met een vriend af, bel iemand op, pak wat lekkers, zet een filmpje aan of ga ff gamen of iets, zodat je niet bezig hoeft ze zijn met al die gedachtes die er in je hoofd zitten. 

Sterkte:),

 

Xx🍀

Reputatie 1
Badge

Hey 

Wat vervelend zeg! Ik snijd mezelf. Ik heb ook hulp. En mijn ouders weten het ook.  Ik zelf gebruik ook de CRISISBUDDY app. Het zit er wel grappig uit. Maar je kan aangeven hoe je je dan voelt en dan geeft ie tips wat je kan doen. Ik zelf vind dit wel helpend. Dus een aanrader 

veel sterkte ❤️

Reageer