Beantwoord

ik snijd mezelf...

  • 9 October 2018
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben een meisje van 13 jaar en ik snij mezelf. ook laat ik mezelf overgeven, en dit is waarom
thuis gaat het niet echt goed. mijn moeder is soms heel lief voor me maar kan opeens heel boos worden. dan slaat ze me soms wel eens. dan ren ik altijd naar boven, laat mezelf overgeven of snij mezelf. met het snijden ben ik nu wel een beetje gestopt gelukkig. Maar is het normaal dat je moeder je slaat? ik heb geen vader btw. en is het normaal dat ze je laptop en telefoon afpakt? op school gaat het goed, niemand merkt er iets van hoe ik me voel, terwijl ik soms het gevoel heb dat ik in huilen uit kan barsten.. ik durf tegen nietmand iets te zeggen aangezien ik pleegkind ben en mijn moeder niet het gevoel wil geven dat ik ondankbaar ben ofz... wat moet ik nu doen?
xx
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 October 2018, 18:42

Bekijk origineel

4 reacties

Vervelend! Dit hoort bij de leeftijd! In de pubertijd maak je alles net wat groter dan het daadwerkelijk is! Gaat vanzelf weer over! Kijk mijn topic maar is! Het gebeurt iedereen!
Ehm ik ben het niet helemaal met Lukaspukas eens.

Dat je moeder je slaat, is niet normaal. Jouw moeder zou jou NOOIT mogen slaan. Dat heeft niks met jouw gedrag te maken en dat is haar fout. Jij lokt het niet uit en verdient het niet. Als jouw moeder je slaat, is dat mishandeling en moet dat zo snel mogelijk stoppen.

Je bent zeker niet ondankbaar om dit bij iemand aan te geven. Je moeder heeft je dan wel een onderdak gegeven, maar ieder kind verdient een veilig thuis en dat biedt jouw moeder je nu niet.

Is er iemand die je dit wel zou durven vertellen? Denk aan vrienden, je mentor, een lieve docent(e) of een vertrouwenspersoon. Zij zijn er om naar je te luisteren en je te helpen.

Wat naar dat je jezelf ook snijd en gaat overgeven. Waar denk je dat het overgeven vandaan komt? Zegt je moeder bv dat je te dik bent?

Dit weet je waarschijnlijk ook wel, maar snijden en overgeven is niet goed voor je. Het beste stop je daar zo snel mogelijk mee.

Een goed alternatief zou sporten kunnen zijn. Zit je op een sport? Je zou ook even een rondje kunnen hardlopen. Als je moeder daar moeilijk over doet, kun je zeggen dat je meer conditie wil hebben.

Ook over het snijden en overgeven kun je praten met iemand op school of vrienden. Zij kunnen je helpen te stoppen.

Je bent niet alleen!
Gr. Pin
Dit klinkt erg naar! Als je met iemand bespreekt hoe je je voelt, betekent dat niet gelijk dat je ondankbaar bent. En je moeder mag je nooit slaan, onder geen enkele omstandigheid. En overgeven en snijden helpt niet, het is ontzettend slecht voor je. En ik ben niet eens dat het bij de leeftijd hoort, want er zijn genoeg mensen die er(gelukkig) geen last van hebben. Je kan het beste er eerlijk over praten met iemand die je vertrouwt, want wat je moeder nu doet kan niet. Het is mishandeling en dat moet stoppen. Ik snap dat je het eng vindt, maar je verdient een veiliger thuis. Heb je het er weleens eerlijk over gehad met je moeder? Misschien kunnen jullie er met z’n drieën aan werken (jij, je moeder en een therapeut) maar het belangrijkst nu is dat je veilig bent. Heel veel sterkte!!!
ik ben het ten eerste met pin eens je moeder mag je niet slaan zelfs niet als jullie hele erge ruzie hebben ofzo. moeders moeten er juist voor je zijn wanneer je het moeilijk hebt en en je zelfvertrouwen moet geven dat je moeder dit doet is niet oké maar als je moeder ziet denk dan ook aan de leuke dingen die jullie hebben gedaan samen.

ik denk dat het goed voor jou is dat je het met iemand over hebt zoals een vertrouwen persoon op school die moeten het geheim houden en moeten het overleggen als ze iets met de buiten wereld kunnen communiceren over jou. ik snap dat dit misschien een iets te grote stap is voor je, maar denk er op ten minst over na. het kan volgens mij niet erger worden en ze zijn er juist voor je om te helpen. Als je het durft ga is met je moeder praten misschien met een vriendin erbij maar laat aan haar weten dat je het niet oke vind

heel veel sterkte

Reageer