Vraag

ik snij mezelf & kan niet meer stoppen

  • 16 December 2019
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik ben een meisje van 15 jaar oud en is snij mezelf nu al best wel een tijdje. Ik weet niet precies waarom ik het doe, maar soms voel ik me niet goed (Ik word dan gek van mijn eigen gedachtes, omdat ik alles overdenk. Soms denk ik ook na over zelfmoord) en als ik mezelf snij dan kan ik die gedachtes onderdrukken. Ik ben hierdoor al meerdere keren in vervelende situaties terecht gekomen waar ik me tot nu toe telkens uit heb kunnen praten. Het wordt nu alleen wel echt onhandig want ik kan me niet voor altijd overal uit blijven praten met dezelfde smoesjes. Ook wil ik er eigenlijk graag mee stoppen maar ik denk dat dat al een beetje te laat is en niet meer gaat lukken. Heeft iemand misschien tips? 


2 reacties

hey 

 

ik denk niet dat het te laat is om te stoppen maar ik denk wel dat het iets meer moeite zal kosten.  het is nooit te laat om ergens mee te stoppen.

 

ik denk dat het handig is dat je iemand van je omgeving in vertrouwen neemt.  

 

in dit toppic staan alternatieve voor snijden.  misschien kan je daar een kijkje nemen want er staat vast iets in wat jou zou kunnen helpen 

 

groetjes blue 

Hey, 

wat vervelend voor je!

Het is inderdaad nooit te laat om te stoppen, maar het is wel zo dat, hoe langer je het al doet, hoe lastiger het is om ergens vanaf te komen.

Het is wel belangrijk om er snel iets aan te doen. Is er iemand die je het zou durven vertellen? ( iemand in je familie, vrienden / vriendinnen, iemand op school enz. ) Zij zouden je kunnen helpen. Ook heeft elke school een vertrouwenspersoon. Zij mogen aan niemand ( ook aan je ouders niet ) iets vertellen zonder jou toestemming.

Ik zou ook even met iemand van De Kindertelefoon chatten / bellen, zij kunnen je ook heel goed helpen en het is anoniem.

Sterkte!

Jonah

Reageer