Skip to main content
Vraag

ik snap vriendinnen maken niet en ik voel me zo alleen

  • 24 July 2024
  • 3 reacties
  • 30 Bekeken

Ik ben 17 jaar ik zit niet meer op school. Ik ben al langere tijd heel alleen heb heel lang geen socialie contacten gehad etc. Alleen ik heb het gevoel dat ik zon deel van sociale ontwikkeling heb gemist dat ik geen idee heb hoe ik vriendinnen moet maken of blijven houden. Ik ben ook enorm gepest door meiden dus ik heb een angst voor afwijzing en dat ik van alles niet goed doe… alleen ik kan geen meiden vinden net zoals ik. Ik hou van uitgaan en dingen doen etc alleen ik voel me niet zo “normaal” als andere meiden? Maar ook weer niet zo “abnormaal” ik heb het gevoel dat ik nergens bij pas dat er geen soort zoals mij bestaat waarmee ik klik. Komt dit later als ik ouder ben nog? Ik voel me gewoon zo eenzaam terwijl ik ergens van mezelf wel weet dat ik een leuk mens ben maar voor wie?

3 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo @Bloem123  ik snap je probleem ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad maar zal me best doen om je te helpen😊

Er zijn veel verschillende manieren om vrienden te maken. Het belangrijkste is dat je je zelf moet blijven. Doe je dit niet zul je na een paar dagen misschien weken mentaal gesloopt zijn en zal dit niet goed voelen. Blijf jezelf en ga naar plekken die jij leuk vindt bv een bibliotheek. Start een gesprek met iemand die je aardig vindt of bouw het langzaam op zwaai de ene keer naar haar/hem zeg eens hallo gewoon steeds meer praten.  Ook kan je mensen opzoeken die op jouw lijken of een stoort van hetzelfde probleem hebben om hier simpelweg over te praten bouw je ook al een vriendschap op 

Nogmaals het belangrijkste is om jezelf te blijven en geen dingen doen die 'stoer' zijn zoals roken/vapen of andere dingen dit zeg ik omdat dit niet van mijn geloof mag maar ook omdat het enorm slecht voor je is. 

Succes met vrienden maken hoop dat dit helpt en vertel me zeker als je een vriend/vriendin hebt gemaakt 😃

Reputatie 6
Badge +3

Hoi, 

Ik heb dit ook. Ik ben veel jonger dan jou (14) maar ik snap je helemaal.


Ik ben naar de huisarts geweest voor ditzelfde probleem, zij heeft me doorverwezen naar een andere organisatie. Het hielp niet voor mij maar misschien voor jou wel? Het is even heel eng maar ik weet vrij zeker dat de huisarts alleen maar wilt helpen. Ik was ook bang toen. 

 

Je zegt dat je al uit school bent, ga je nog iets anders doen qua school? Of een opleiding volgen of zo?  Want misschien kun je het dan een beetje meer gaan opbouwen. Deze dag praat ik even met haar, vandaag doe ik helemaal niks, etc. Erg spannend maar toch. 
 

Ik zou even naar de huisarts gaan, en anders (heel vervelend dit advies) oefening baart kunst, als je vaker met mensen gaat praten dan gaat het ook makkelijker. Dit is mij ook 100 keer verteld en het is nog steeds frustrerend. 
 

Heel veel succes en ik hoop dat dit enigszins helpt!

Badge

hoi heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga hierna een opleiding doen inderdaad ik ga maar kijken hoe dat weer loopt! Jij ook nog succes xx

 

Reageer