Vraag

ik slaap slecht hoe kan ik dat oplossen

  • 28 January 2022
  • 12 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heeft iemand tips ik kan slecht slapen 


12 reacties

Hoi! Wat vervelend voor je, hier zijn wat tips!

 

-Lees voor het slapen gaan, het zal je ogen moe maken en dus zal jij ook moe worden

-Luister naar muziek of geluiden die je fijn vind om te horen.

-Knipper vaak met je ogen zodat je ogen moe worden.

Ik hoop dat het helpt! 

Badge

Hier zijn paar tips!!!

 

1-  Ik weet niet wanneer je slaapt maar bijvoorbeeld je slaapt 1 uur probeer elke keer een half uur eerder te slapen tot dat je een goede tijd hebt die je zelf ook goed vind 

 

2-  je zit denk ik op je telefoon leg je telefoon de andere kant van je kamer en niet pakken dan slaap je ook 

 

3-  Je kan  rustig muziekje luisteren op Spotify  je kan zo timer zetten van 15 min of hoe lang je wilt 

Hey, 

Probeer voor je gaat slapen alvast rustig aan te doen. Ik doe vaak gewoon wat in bed voor ik ga slapen en daardoor kom ik tot rust en kan ik daarna sneller slapen. En je kan ook iets van mediteren proberen, ik ben daar heel slecht in maar het schijnt wel te werken voor sommige mensen.

J8j8

Reputatie 1
Badge

Bedankt ga het proberen:)

Hoi Meisje

Alle tips zijn goed en ik heb er ook nog 1 . Je lampen steeds minder laten branden op je kamer . Daardoor word het steeds wat donkerder en word je al een beetje ontspannen.  Of dus elke keer een lampje minder bijvoorbeeld.  Tot er nog 1 brand.  En wat mij helpt, klinkt gek missc. ,maar ik lees soms heel gewone kinderverhaaltjes of van die stripjes. Die zijn namelijk heel cute en lief en er gebeurd niks engs in en je bent toch even daar op geconcentreert. Daar word ik rustig van in mn hoofd . En dan ga ik slapen met een grappig fantasietje met zo'n figuurtje uit dat verhaal.  Dit doe ik dus als ik niet kan slapen maar wel wil.  En geen huiswerk net voor je slapen wil.  Ik had een keer strafregels voor spieken ( doe k nooit meer ) en die ging k pas laat 11 uur ofzo  doen nou ik sliep pas half2  en k droomde dr gewoon van haha :)  dus beter in t begin je schoolgedoe en dan daarna leuke en kleine dingen denken. Succes !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Oh en nog 1 tipje . ASMR  slaap verhaaltje kun je op youtube vinden. Dat werkt ook heel goed ! Kun je goed engels dan heb je dr vet veel keus in. Mooie stemmen en leuke verhaaltjes.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +9

He,
een paar dingen die voor mij werkten zijn:
Huiswerk maken voor het slapen
Lezen voor het slapen
Rustig muziek opzetten voor het slapen
En als laatst hielp het ook om tijdens het proberen in slaap te vallen dat je een beeld van de dag maakt. Zegmaar, je maakt je een film in je hoofd over die dag, en als je het lang genoeg vol houdt, zal je vanzelf in slaap vallen.  Gebruik de laatste alleen als de dag heel normaal is verlopen, want anders zal je verdrietig of blij worden en dat is niet goed. 

Reputatie 1
Badge

Super lief van jullie <33 ik ga het allemaal een keer proberen  super lief van jullie hoop dat ik dan sneller kan slapen 

 

Reputatie 7
Badge +17

Fijne tips. Heb ik ook heel erg nodig nu. Ik probeer ook via lezen en o.a. de tips van Ellen. En de verhaaltjes zijn wel leuk.

Groetjes Julian X

Hey,

Ik heb ook nog wat tips:) zelf sliep ik ook slecht, maar dit werkt bij mij echt heel goed.

1. Een zwaartedeken. Is gewoon een zwaar deken, bij mij werkt het echt heel goed. Die van mij is 10 kilo, maar bij de 1 werkt net iets lichter fijner, bij de ander net iets zwaarder.

2. Een diffuser, met lavendel olie. De diffuser en olie kun je bijvoorbeeld bij doterra ofzo kopen. Is wel prijzig, maar ik vind het heel fijn.

3. Er zijn ook nog oliën die je op je polsen of onder je voeten kan smeren om rustiger te worden. Kan ook goed helpen.

4. Ooit gehoord van storytel? Ik luister elke avond een deel van zo'n boek (en dan is het geen echt leuk boek, maar bijvoorbeeld Tom Groot ofzo) en dat helpt me ook wel om te gaan slapen.

 

Hopelijk heeft iemand iets aan deze tips

 

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +17

@Ikke13  heel goeie tips !  Storytel idd werkt goed en die olieën    en deken vind ik top klinken. Heeft dat een fijne geur ?

Groetjes liefs Julian X

Die oliën hebben idd een fijne geur al ligt het er ook aan welke je hebt🙃😅

Reageer