Ik mag zó weinig van mijn ouders...


Badge

Hoi,

 

Als je wil reageren raad ik je aan om dit even te lezen, dankjewel!

Mijn ouders zijn redelijke ouders, alleen ze snappen me nooit. In dit topic is vooral mijn moeder de boosdoener… Ik zal wat voorbeelden en verhalen geven:

  • Ik ben bijna jarig, 13 wordt ik, en ik mag geen slaapfeestje geven. Niet omdat er jongens komen, want die komen er niet (daarover is ze trouwens niet moeilijk hoor, ik heb gewoons jongensvrienden en dat vindt ze allemaal prima). Ik wil alleen 6 meiden uitnodigen, meer niet, maar ‘t mag niet… Ze zei ‘een ander keertje’, maar die komt er niet, dat weet ik zeker. Ik wilde juist zoiets organiseren omdat je door dat irritante coronagedoe nauwelijks wat kan doen, zoals gezellig uit eten met z'n allen ofzo. Dus ik dacht, een slaapfeestje, hartstikke gezellig enzo! Nou, dus niet…
  • Ik vroeg of ik dan een normaal feestje mocht geven. We gaan sowieso al gewoon een feestje geven, voor familie enzo, net als altijd, dus m’n ma zei dat m’n vriendinnen daar ook welkom op zijn (het zijn er alleen 6, meer niet), maar dat is een normaal familiefeestje en het niet leuk om daar dan je familie én je vriendinnen op te hebben, ik wilde een meidenfeestje! 1 van die vriendinnen is volgende week jarig en zij heeft zo’n feestje georganiseerd, superleuk natuurlijk! Dat wilde ik ook doen maar dat mag dus ook niet…
  • We hebben nooit wat te snoepen in huis, mijn moeder is mondhygiënist en we leven gewoon gezond enzo, maar we mogen ook wel een snoepje ofzo, maar weinig, heel, heel, weinig, en chips of iets  hebben we NOOIT in huis. Als je zo’n zakje snoep hebt mogen we er daar 1 of 2 uit ofzo (‘we’ is mijn zusje en ik) en dat was het dan. Ik voel me zo anders dan anderen, anders opgevoed, irritantere ouders…
  • Ik wordt dus 13 en krijg binnenkort een eigen bankpas. AL mijn vriendinnen hebben er al 1 en mogen zelf kopen wat ze maar willen. Als ik dus zo’n pas heb moet ik overleggen wat ik koop, terwijl het mijn geld en bankpas is… Al mijn vriendinnen kopen tal van leuke, goedkope kleren en bikini’s en accessoires en ik kan er gewoon nooit goed over meepraten...Ik ga trouwens als ik zo’n bankpas heb gewoon mijn eigen gang hoor, het boeit me niet of ze dat nou willen of niet, het is mijn geld en dan mag ik dus kopen wat ik wil.
  • Mijn ouders (vooral mijn moeder) begrijpen me gewoon niet. Mijn zusje mag me oneindig uitdagen en als ik 1 dingetje terugzeg (dat ze moet stoppen omdat ik het niet leuk vind ofzo) gaan m’n ouders  schreeuwen dat ik onmiddellijk moet ophouden met ‘dat eeuwige denigrerende gedoe tegenover mijn kleine zusje’...Ook worden ze lijp als ik een 6,9 op school haal, maar een 7 is ‘prima’. Ze zijn ook niet de jongste ouders, dus het is voor hen allemaal al lang geleden… Als mijn moeder iets zegt, en ik ga ertegenin omdat het niet waar is wat ze zegt, gaat ze kinderachtig doen, zoals ‘blablablablabla, ben je klaar?’, of ze gaat me napraten met een babystem, en ik kan daar ZO niet tegen! Ze neemt me gewoon totaal niet serieus. Mijn vader daarintegen wel, die kan gewoon normaal praten en kan tegen zijn verlies als hij iets zegt wat niet waar is. 
  • Mijn moeder wordt GEK als er 1 dingetje op de grond ligt en alles moet altijd schoon, opgeruimd en verzorgd zijn, net als wij. Ze gooit ook altijd alles in de prullenbak. Ze heeft geen smetvrees hoor, maar ze is gewoon té consequent. Nou ja, tegen mij dan, mijn zusje mag daarintegen veel meer.
  • Als ze in een slecht humeur is (en dat is ze vaak) wil ze niks, loopt ze alleen maar te schreeuwen en als we iets zeggen ‘zijn wíj in een slecht humeur en ‘zó vervelend’’, terwijl ze dat zelf is, maar DAT geeft ze niet toe hoor! Zij is de beste, in haar hoofd. Als we haar daarop wijzen gaat ze dus óf kinderachtig doen, óf ze wordt boos.

 

Het is gewoon vervelend, en een goed gesprek gaat er niet komen, want dan wordt ze toch boos. Mijn vader is veel chiller, hij is het soms ook met me eens en dat zegt ‘ie dan ook, maar dan wordt m’n  moeder boos op hem! Dan gaat ze schreeuwen en zeiken wat we allemaal wel niet verkeerd doen, en ze doet dan alsof wij zeggen dat zij alles verkeerd heeft gedaan! Mijn vader is ook niet zo van het opgeruimde, híj vindt het niet zo erg als ik even een uurtje langer in m'n pyjama zit of even aan het knutselen ben. In dit topic gaat het vooral om mijn moeder hoor, mijn vader bemoeit zich er vaak uit voorzorg al niet mee, omdat hij toch weet wat er gaat komen. Mijn tante (zus van m’n moeder) is veel milder en haar zoon (mijn neef dus) mag ook veel meer en ik voel me gewoon veel fijner bij hun. Soms wil ik haar als moeder, gewoon omdat ze milder is en ze past zich veel makkelijker aan (mijn moeder past zich gewoon niet aan en alles moet altijd op haar manier). Wel doet ze altijd gezellig als er anderen bij zijn, echt, UGHH. Ik weet niet wat te doen en het is gewoon heel, heel erg irritant. Ik denk er ook aan om weg te lopen ofzo, ook al is het maar voor een dag, gewoon om te laten zien dat ik het zo doe, want ik ben bijdehand genoeg! Boeit me niet of ze daarna boos zijn of niet. Ook wil ze mijn telefooncode weten, ze kijkt in mijn telefoon als ik in bed lig en leest appjes en mijn privédingen. Daarom verwijder ik vaak ook foto’s of appjes, en dit is privacyschending, ik weet het. Ik dacht er nog aan om haar hiervoor aan te klagen ofzo, want wettelijk is dit verboden!

Als je dit leest betekent het waarschijnlijk dat je alles hebt gelezen, bedankt hiervoor! Hebben jullie misschien tips? Ik zit niet te wachten op berichten dat mijn ouders gelijk hebben of wat ik beter kan doen, mijn ouders zijn hier namelijk het probleem. Alvast bedankt!💕🖤💖✨🎀

 

 


15 reacties

Hey daar!

Wat onwijs vervelend dat je hier zo veel last van hebt. Tóch lijkt het me een goed idee om om de tafel te gaan zitten met jou, jouw zusje, jouw vader en jouw moeder. Het gesprek aangaan lijkt mij hierin toch het beste. Overleg dit eerst met jouw vader, hij kan je hierin helpen.

Vertel waar je nou echt mee zit, en wat je overal van vind. Het is belangrijk dat je in dit gesprek eerlijk bent en wat je overal van vind.

Groetjes!

Badge
onnodige quote verwijderd door de kindertelefoon.

Dankje, zal ik proberen! ♡

Badge

hee,

wat vervelend dat je zo weinig mag van je moeder. wat je verteld in het eerste verhaaltje, heeft je moeder een reden waarom je geen slaapfeestje mag geven? bijvoorbeeld omdat ze bang is voor de rommel (ik noem maar wat) dan kun je haar beloven dat je met je vriendinnen de rommel gaat opruimen. de meeste meiden vinden het echt niet erg om even op te ruimen na een super gezellig feestje. dit doen wij ook altijd met onze vriendinnengroep. en verder heel eerlijk ik zou het ook niet weten in jou situatie. toch raad ik je het niet aan om weg te lopen. dit kan alleen maar meer problemen veroorzaken.

succes en ik hoop dat je snel wel overweg kunt met je moeder

Badge

-Onnodige quote verwijderd-

Thx, zal ik doen ♡

Heyy,

 

Zet jezelf soms in je mama der schoenen. Ze heeft waarschijnlijk een goede reden ervoor.

Probeer met der te praten. Wees volwassen. Je hoeft niet bang te zijn ofz. Neem zelf de verantwoordelijkheid en laat zien aan haar dat je het kunt.

Komt goed, patient is a key.

 

No stress!!

x SD

Reputatie 1
Badge

How oud is je moeder eigenlijk ?

-Onnodige quote verwijderd-

mijne?

 

Badge

How oud is je moeder eigenlijk ?

Dat maakt niks uit, maar ze is redelijk oud.

Kan het zijn want je een meisje bent,

Dat zou zeer oneerlijk zijn en nodig.

 

 

 

 

Meisjes zijn zelf Eerderveel slimmer dan jongens... Zijn op veel vlakken beter…

Dus is dit een zeer onlogische gedachten gang.

Reputatie 5
Badge +6

Meisjes zijn zelf Eerderveel slimmer dan jongens... Zijn op veel vlakken beter…

Dus is dit een zeer onlogische gedachten gang.

Haha, lach mn water eruit… goede grap, je verdient een medaille 

Eerlijk gezegd moet je niet zo zeuren ik snap wel dat je boos bent enz maar je bent een kind, ik begrijp je ouders wel want ik zou niet willen dat mijn dochter ofz allemaal dingen koopt die raar zijn andere kinderen hebben het zoiezo slechter dan jou. Ik zou ook vaak geïrriteerd zijn als mijn dochter van 12 bikini’s en korte rokjes gaat kopen en dan gaat zeggen dat iedereen dat doet en dat het normaal is 

precies dezeee

Reputatie 1
Badge +1

Vooral als meisjes je kijg te weinig vrijheid,als het een Jonne was hat ik gezegd net het tegengestelde enwas ik er mee eens niet dat meisjes een slechte opvoeding hebben maar vaak laten daardoor vouwen zich gegaan doen door niet te gaan betogen voor hun rechten want nogsteeds zijn vrouwen zeer benadeeld in de maatschappij door mannen.

En daarom zeg ik dat ze meer de kust moeten hebben om daar in tegen in te gaan ook al is dit niet goed maar je kan ook niks doen wat vrouwen ook al jaren doen.

Hoi @Meisjee ik hoop dat dit nu nog helpt:

Je geeft aan dat een slaapfeestje niet mag. Misschien kan je vragen waarom ze dat niet wilt (bijvoorbeeld lawaai) en dan kun je uitleggen dat dat echt niet gaat gebeuren.

Je geeft aan dat alles in de prullenbak moet. Ik snap niet wat daar het punt is.

Mijn moeder kent ook men telefoon-code en volgensmij is dat ook gwn normaal.

TIP: Als je wilt internetten zonder dat er ook een enkel zoekspoor overblijft kan je even een ‘’privacy zoekmachine’’ installeren.

Ik hoop dat dit je nog een beetje heeft geholpen.

Reputatie 1
Badge

Hey, ik begrijp je heel erg. MIjn ouders zijn al zo lang gescheiden ik kan me niet herinneren dat mn pa thuis heeft gewoond mr k zie hem vaak. ik woon bij mn moeder.  Mijn moeder is prc zoals jou moeder. Altijd zeiken over mn cijfers en zeggen dat ik niet mn best doe en alles is onze schuld zij doet natuurrrlijke niks en wij zijn brutaal als we tegenspreken. Ik laat de reactie erg om mij draaien mr ik zie nooit kinderen met t zelfde probleem. Een tip ja het klinkt dom mr ik heb zo een dom boekje met een onzichtbare pending en ga dan alles wat me dwars zit erin schrijven, want er is vgsm nii veel aan te doen. Ik wens je gwn succes je kan t wel<3

 

k ben trwns een meisje en ook 13

 

Reageer