Vraag

ik kan niet stoppen met snijden

  • 27 July 2020
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Badge

Bericht aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. overtreden regel 9: Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende inhoud of links op het forum.

 

Mijn vader en therapeut weten het, zelf mijn kleine zusje weet het. Ik probeer te stoppen maar het lukt niet. Ik hou ookal een dagboek bij.


7 reacties

Belangrijk is om eerst te weten waarom je jezelf snijdt, dan kun je misschien de bron aanpakken.

 

Groetjess

Badge

Het komt vooral door mijn moeder. Ik heb haar al heel lang niet gezien omdat ze haar medicijnen niet wil nemen. Ze word altijd boos om kleine dingen.

Reputatie 3
Badge +2

Beste @Alivent 

ik heb hier zelf niet mee te maken gehad. Maar ik denk dat ik je er wel mee kan helpen. 
hier zijn mijn tips:

  1. bekijk waarmee je je snijd. 
  2. bedenk hoe vaak je dit doet op een dag of week
  3. probeer dit langzaam af te bouwen: stel dat je je 4x op een dag schijd probeer dat dan twee dagen maar 3x te doen en daarna twee dagen maar 2x etc..
  4. Maak een topic over je situatie waarom je je snijd.
  5. beloon jezelf als het je is gelukt om je doel te halen ga iets leuks doen met vrienden. Mischien kun je dan een sucses verhaal schrijven.

groetjes van mij

Hallo Alivant :)

Je kunt wellicht de voorwerpen waarmij je snijdt aan je ouders geven zodat je je niet meer kunt snijden.

-TheMightySlayer <3

Misschien kan je proberen om in plaats van te snijden, lijnen kleuren op je armen/benen/waar je wilt met stiften? Ik zal dan ook langzaam minder doen elke dag, bijvoorbeeld dag 1 vier keer, na een paar dagen drie, enzovoort! Als het je is gelukt kan je ook jezelf belonen zoals wat Luna zei! 

Ik hoop dat het beter met je gaat,

Groetjes!

Ik ben het eens met @Lillith lol , goeie oplossing.

Hey Alivent

 

Hierboven staan al een hoop nuttige tips opgesomd. Daarbij is het goed dat onder andere je therapeut op de hoogte is van je zelfbeschadigingsgewoonten. Voel je je geholpen en veilig bij je therapeut?

 

Niet elke therapie heeft in een vingerknip effect. Soms moet je wat langer doorgaan voordat je je beter voelt. Daarbij kan snijden verslavend werken, dus is het ook niet zomaar evident om ermee op te houden. Stoppen met automutilatie vergt kracht en doorzettingsvermogen. 

 

Ook als je dan uiteindelijk een tijd clean bent en een keer hervalt, is er geen reden tot paniek. Hervallen komt vaak voor, en dat je hervalt, geeft tenslotte aan dat je een tijd clean bent geweest. En daar mag je trots op zijn, op dat clean zijn, al is het maar voor een week, een dag, of enkele uren. 

 

Graag geef ik je dit topic even mee. In dat topic staan een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. Neem ze eventueel eens door, zodat je er de alternatieven uit kan halen die je wat lijken. Op die manier heb je een nuttig lijstje klaarliggen, voor wanneer je de drang naar snijden voelt opkomen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer