Ik kan niet meer, ik voel me leeg, ik heb het gevoel dat ik vast zit

  • 19 November 2021
  • 9 reacties
  • 191 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hi,

 

Ik voel me al maanden alleen, somber, depressief..

Ik heb nergens meer zin in, zelfs school niet. Ik vond het altijd heel fijn op school, en nog steeds is het fijn, maar ik heb er geen zin meer in.

Ik lig bijna alleen maar in m'n bed en mn zm gedachten worden steeds sterker.

Ik zie  het niet meer zitten allemaal.

Het enige waar ik nog voor leef is m'n leraar…..

 

 

Tips?


9 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte,  Ab W

Reputatie 6
Badge +3

Hey Willie,

Wat naar wat je je zo depressief voelt!

Ik denk dat het erg kan helpen als je het tegen iemand zegt, zoals jouw leraar of iemand anders die je vertrouwd. Ik weet zeker dat er iemand is die jou wil helpen!

Als je in bed ligt en je denkt over zelfmoord, dan kan het misschien helpen om je handen op je buik te leggen en op je ademhaling gaan letten. Als je wil kan je dan ook aan iets leuks denken. Dit alles kan je helpen om te kalmeren.

Wat ook kan helpen is kleine, leuke dingen doen. Het hoeft niet iets groots of lang te zijn, als je maar even plezier hebt. Er is vast wel iets wat jij leuk vindt!

Hopelijk voel je je snel weer fijner!

Groetjes iemand.

Reputatie 2
Badge

Hey!! Wat super stom voor je dat je je zo naar voelt.  Geloof me, je bent niet de enige! Iedereen heeft wel eens een tijd dat we het niet meer zien zitten. Maar jij kan het! Sla je er door heen, praat met iemand die je vertrouwd, kom er uit! En dan zal je je daarna veel beter voelen. Ik weet dat het heel moeilijk is maar ik geloof in je en ik weet zeker dat je het kan!! 

Veel liefs

Het eerste wat er in me op komt is " je leraar" ? Welke leraar? Van school? En waarom leef je voor diegene?... wat is het verhaal zeg maar.

Ik zie ook dat je een tag ( als het goed is heet het een tag...) er bij hebt gezet:" anorexia"

Dat zegt eigenlijk al veel meer. Je vertelt alleen hoe je je voelt wat super knap is begrijp me niet verkeerd, maaaar.. Echt je verhaal delen zal me meer helpen om je advies te geven. Ik heb niet zoveel inzicht op je situatie. 

Kun je me meer vertellen? 

Hoe heeft het tot zover kunnen komen? Denk er over na, want als ik het zo lees..Je komt echt uitgeput over zeg maar. 

Je hebt maar 1 leven lieve schat. Doe dat niet weg, want dat is het niet waard. Genoeg mensen zouden je willen kapot maken, je vreselijke dingen wensen en zelfs aan doen. Je bent al sterk doordat je dit deelt en er gewoon bent. Dus blijf vechten. Waarom zal opgeven een optie zijn? 

Reputatie 3
Badge +2

 

 

Hi,

Ja een leraar van school. Hij wist als eerste van al mn problemen af. En hij weet dingen die zelfs mn ouders en  psychologen niet weten.

Ja ik heb anorexia…

Maar wat bedoel je met: Dat ik echt mn verhaal moet delen?

 

Ik wilde afvallen, en dat is soort van doorgeslagen ofzo. Idk hoe.  Maar ik moet blijven afvallen, dat geeft me een kick…. Niets anders geeft me zo'n fijn gevoel… 

Ik loop er sinds vorig jaar zomervakantie mee, en ik voel me alleen maar slechter sinds ik hulp krijg.

Dat zei mn psycholoog ook, dat ze zag dat ik alleen maar somberder werd

 

Opgeven is een optie, waarom zou ik zo door gaan terwijl ik niks heb om voor te leven?

Geen vrienden…. Niks

Reputatie 3
Badge +2

@Lost in Life 


Hi Lost in Life,

Bedankt voor je tips. 

Maar ik vind niks leuk, ik heb nergens plezier, en nergens zin in…

En ik heb niks leuks om aan te denken…

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Vervelend dat je nergens plezier in hebt!

Opgeven lijkt nu een optie, maar het wordt echt wel beter. Jij zult je echt wel weer beter gaan voelen! Zoals x_girl_x al zei, blijf doorzetten!

Groetjes iemand.

 

@Willie 

Voor vrienden moet je niet leven.. voor jezelf, dat is idd lastig als je je waarde niet ziet..

Bij deze dan, ik wil je vriendin zijn :) 

 

Badge

Heyy Willie! Jij gaat hier doorheen komen, dat weten we allemaal zeker! In andere berichtjes heb ik hele goede tips gelezen, waaronder het ondernemen van leuke dingen. Aangezien jij zelf nog nergens zin in hebt, heb ik hier alvast wat leuke ideetjes op een rijtje gezet.

- er is vast iets in huis als een skateboard of skeelers, ga naar buiten en begin er lekker aan!

- lees een boek! (Of 5😜) Als je eenmaal bent begonnen, kan je niet meer stoppen. Er zal vast een bibliotheek in de buurt zitten en vaak zijn kinderen nog gratis tot 16 of 18.

- ga tekenen! Het is ontzettend leuk om te doen en naarmate je meer tekent, zie je jezelf beter worden en ga je er echt plezier in hebben!

-Zit er wellicht een bloemenpluktuin in de buurt? Echte mooie bloemen plukken is super leuk! Je komt in de frisse lucht, hebt de zon op je huid (Daar word je vrolijker van) en je kan lekker rondscharrelen tussen de bloempjes.

- probeer leuke wandelroutes uit! Het klinkt misschien saai, maar het is echt verfrissend om buiten te komen. Van binnen blijven wordt je somber.

- heb je weleens gehoord van Suske en Wiske? Dat is echt een aanrader om te lezen!

- doe bord/kaartspelletjes met je familie, dan heb je nog wat contact!

- Heb je broers of zussen die oud genoeg zijn om leuke dingen mee te doen? Dan kan je bijvoorbeeld samen skeeleren of tekenen. 

- maak een leuke kaars van resten kaars/kaarsvet van bestaande kaarsen, dat is echt leuk om een keer gedaan te hebben!

- En niet te vergeten: kom zoveel mogelijk buiten! Ik heb het al aangegeven in eerdere ideeën, maar in het zonlicht word je echt een stuk vrolijker. Als je niet naar buiten kunt komen, kom in ieder geval uit je bed en je kamer en zoek asjeblieft contact met je familie. En niet zodat ze je nog verder kunnen opschepen met nieuwe "hulp",  maar zodat ze daadwerkelijk leuke dingen met je kunnen doen!

 

Waarschijnlijk klinkt het meeste hierboven als onmogelijk, aangezien je er waarschijnlijk helemaal geen zin in hebt en de behoefte ook niet voelt om daadwerkelijk te beginnen. Toch kan ik je vertellen dat het écht gaat helpen. De grootste hindernis is het begin. Je moet jezelf ertoe zetten om het leukste uit te kiezen en te beginnen. Het beste kan je gewoon beginnen na het lezen van dit berichtje! Ik geloof dat het je lukt, ik weet het zeker! Op naar het leven dat je zelf wil!

 

Heel veel liefs en sterkte🤗💪

Reageer