Ik hou het niet meer vol...

  • 11 February 2021
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal…

De ene dag voelde ik me redelijk, de andere behoorlijk bagger… Nu zijn alle dagen eigenlijk alleen nog maar bagger… Ik hou school niet meer vol. Maar ik moet van mezelf, want ik wil echt niet blijven zitten. Ik kan het alleen gewoon echt fysiek niet meer aan. Ik kan me nergens meer toe zetten en wil alleen maar in bed liggen. Zelfs even met de hond uit is al te veel. Ik heb al langer last hiervan, maar het is nu op een punt gekomen waarop ik me echt niet meer staande kan houden. Ik heb al langere tijd veel gedachtes aan zelfmoord. Maar de afgelopen weken zijn ze heel veel sterker geworden. Ik ben doodsbang dat ik mezelf iets aan ga doen. Ik wil dood, ik wil weg, ik hou dit niet meer. Ik zie mijn toekomst niet positief, ik wil ook helemaal niet leren of iets doen. Heel je leven lang 1 beroep uitvoeren…. Ik wil dat niet, ik wil niet leven. Ik ga dit jaar denk ik ook niet halen. Ik voel me zo kut dag in dag uit, kan mijn gevoel niet uiten en emoties niet tonen en ik voel me zo alleen dat ik niet weet hoe lang ik dit nog vol ga houden. 

 

Kan iemand helpen… Hoe hou ik me nog staande. Ik kan niet meer. 


7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

https://www.113.nl!! Niemand hier wil jou dood, het leven zit soms gewoon tegen, als je er mee leeft wordt alles veel beter, niet alles is rozen he...

Reputatie 7
Badge +19

Heeyyy,

Wat vervelend dat je je zo voelt. Maar je bent er nog. Je bent dus een echte doorzetter. Ik ben trots op je!

Je zou het eventueel met je ouders, mentor, andere docent, of iemand anders die je vertrouwt kunnen praten. Dit kan opluchten en zij kunnen jou helpen.

Ook kan je met De Kindertelefoon contact opnemen. Te bereiken op het volgende nummer: 0800-0432 of via deze site: https://www.kindertelefoon.nl voor de chat. Je kan met ze bellen en chatten tussen 11:00-21:00

Ook kan je contact opnemen met: 113 zelfmoordpreventie. Te bereiken op het volgende nummer: 0800-0113 of via deze site: https://www.113.nl voor de chat. Bellen en chatten is anoniem en ze zijn 24/7 bereikbaar.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Let goed op jezelf en ik wens je veel succes en sterkte!

 

joeeeee

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Julia432,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Weet dat je altijd bij ons terecht kunt. 

 

Groetjes,

 

Sofie

 

De Kindertelefoon 

 

Badge +1

Hoi allemaal…

De ene dag voelde ik me redelijk, de andere behoorlijk bagger… Nu zijn alle dagen eigenlijk alleen nog maar bagger… Ik hou school niet meer vol. Maar ik moet van mezelf, want ik wil echt niet blijven zitten. Ik kan het alleen gewoon echt fysiek niet meer aan. Ik kan me nergens meer toe zetten en wil alleen maar in bed liggen. Zelfs even met de hond uit is al te veel. Ik heb al langer last hiervan, maar het is nu op een punt gekomen waarop ik me echt niet meer staande kan houden. Ik heb al langere tijd veel gedachtes aan zelfmoord. Maar de afgelopen weken zijn ze heel veel sterker geworden. Ik ben doodsbang dat ik mezelf iets aan ga doen. Ik wil dood, ik wil weg, ik hou dit niet meer. Ik zie mijn toekomst niet positief, ik wil ook helemaal niet leren of iets doen. Heel je leven lang 1 beroep uitvoeren…. Ik wil dat niet, ik wil niet leven. Ik ga dit jaar denk ik ook niet halen. Ik voel me zo kut dag in dag uit, kan mijn gevoel niet uiten en emoties niet tonen en ik voel me zo alleen dat ik niet weet hoe lang ik dit nog vol ga houden. 

 

Kan iemand helpen… Hoe hou ik me nog staande. Ik kan niet meer. 

Ik bechrijp je situatie en met corona zal het je ook niet je gemakkelijker gemaakt hebben maar als ik je mail lees zie ik ook heel veel doorzettingsvermogen zoals jaivy

jaivy al zij en ik denk dat iedereen dat jou kan zegen en vooral heel intelligent maar ik hen het gevoel dat je te veel faal angst hebt en dat is ook niet erg maar je moet daar leren me omgaan en dat zal vanzelf weg gaan want als ik het zo hoor ben je zeer slim en heb je waarschijnlijk nooit echt iets fout gedaan waar je jou slecht over voelt maar nu zijn er eenmaal zo een momenten dat het wat moeilijker gaat en dat je een jaar overslaat maar je bent zeker niet te enige en je moet niet heel je leven dezelfde job doen bv mijn moeder die hield ook niet van gewoon te blokken en tot ze afgestudeerd was en was ook zeer slim zoals jou en had gewoon een job gevonden in een hotel en dan altijd aar beter ging ze als secretaresen, ondercover,... En zij heeft het ook heel ver geschopt natuurlijk zal je dan daar tussen in soms par dingen moeten studeren die je nodig hebt voor bij dat bedrijf te gaan maar het leven is echt niet alleen maar een zelefde job mijn moeder weet o'niet een meer hoeveel ze er heeft gedaan😉 en heeft nu tog ook ver geschopt want ik weet dat jij dat ook kan maar nog veel beter want zoals ik lees heb je niet zin om altijd het zemefde te doen. En aak vooral je dromen en maak die ook werkelijkheid en jaag je Drôme achterna en dat mag ook er is geen wet die dat verbied over de helle wereld nog nooid heeft iemand daar zelf aan gedacht maar het kan.

En ik weet zeker dat je een eel mooi en kleurrijke toekomst voor je hebt.

Maar laat de dood daar zeker niet voor tussen komen want daar is niemand gelukkig me nu meschien jij niet maar later meschien wel en nu mach je het ook leuk maken en het maakt niet uit of je buist of meerdere keren iemand in mijn familie is 3 keer blijven zitten in het middelbaar maar heeft nu Tog een Ferrari,... En je moet het ook niet doen om het geld maar gewoon omdat je het leuk vind en als je vrienden je niet dan aanvaarden zijn dat geen echte vrienden ook al ken je ze lang. 

Badge +1

Ik heb ook gelezen dat je maatschapijleer doet ik doe namelijk wat hetzelfde maar maatschapij & welzijn.

Dat gaat wat meer over de rest van de wereld en dat is nog ook leuk daar leer je over de wereld en opvoeden helpen liefzijn,... 

Badge

Hey,

wat vervelend voor je dat je je zo voelt!

Waarschijnlijk wordt het gevoel nu nog groter vanwege corona en voel je je nog slechter, bij mij is dat in ieder geval wel zo denk ik.

Praat met je ouders, dat heb ik laatst ook gedaan en het helpt echt! Als je ouders niet weten dat je je zo voelt, kunnen ze je ook niet helpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je heel veel sterkte!!!:slight_smile:

Ik heb precies hetzelfde, ik ben gewoon op, ik kan niet meer. Al het vreugd uit mn leven is me afgepakt en de standaarden van de samenleving en mn achterlijke ouders maken het ertoe dat ik mn gevoelens niet kan uiten op een gezonde manier

Reageer