Skip to main content
Vraag

ik heb zo'n heimwee naar Nederland. ik weet niet wat ik moet doen.

• 6 februari 2025
  • 8 reacties
  • 101 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Hoi ik ben zeepsopje. Ik zit in een ander land en daar blijf ik voor 5 jaar. Op mijn oude school had ik het niet naar mijn zin op mijn nieuwe school wel. Ik heb wel heimwee naar Nederland en ik maak me zorgen over mijn vriemdin die in een depressie zit. Ik mis haar heel erg. Het lukt me dus ook niet om te slapen ik moet alleen maar denken aan mijn vriendin en aan mijn andere vrienden, ik pieker zoveel. Ik ben zo moe. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb het wel verteld via whatsapp aan mijn vrienden. Maar het helpt niet, ik blijf niet kunnen slapen. Een slaaptest in het ziekenhuis wil ik ook niet. Moet ik het aan iemand van school vertellen? Ik had laatst op dinsdag het wel verteld aan 1 iemand van school, maar hij deed er niet echt iets aan. Ik wil gewoon beter kunnen slapen en niet zo moe zijn elke dag op school, zonder gepieker. Als ik naar een docent ga stappen, vind ik dat erg eng. Ik heb het ook al aan mijn ouders verteld en die zeggen gewoon lezen daar word je moe van, nee dat is het dus helemaal niet, ik lig in bed en ik ben hartstikke moe, maar lukt gewoon niet te slapen. Komt allemaal door dat stomme gepieker. Ik moet echt goed gaan slapen, anders ben ik chagrijnig en maak ik vaker ruzie met mijn ouders en mijn broertje en dan gaat het weer heel slecht. 

Liefs Zeepsopje

8 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2531 reacties
  • 6 februari 2025

Hey! Ahw dat is lastig en vervelend voor je. Misschien hebben anderen veel betere tips, maar het is altijd goed om er over te praten. Dus als je mensen om je heen hebt waarmee je wel kunt praten is dat altijd goed. En misschien zo vaak mogelijk met beeld bellen met mensen hier die je kent.  Afleiding kan misschien ook goed zijn,  uitjes en bij een club gaan zodat je je wat meer thuis voelt.  En ik hoop dat je nog meer tips krijgt. Veel sterkte! 

Liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 6 februari 2025

Er is 6 uur tijdverschil, dus dat kan niet echt. Mijn ouders begrijpen het niet, ik denk wel wat docenten van school, maar ik vind het dus heel lastig om met docenten te praten. Ik wil dan wat zeggen, maar dan blokkeer ik en komt er niks uit. Dus bij regristratie wil ik ja zeggen, maar komt er niets uit, heel irritant

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii ​@Zeepsopje ,

Ahh wat lastig maar wel erg herkenbaar.  Kun je anders een brief schrijven en die aan je docent geven? Of via een mail?..  En voor de dingen waar je mee zit kun je ze gaan opschrijven dat kan ook opluchten.  Hopelijk heb je hier iets aan ♥️

Liefs 🤗

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 6 februari 2025

brief schrijven is nog best lastig, alles moet in het Engels, praten gaat nog best goed schrijven middelmatig

anoniemja
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 53 reacties
  • 6 februari 2025

hey! ten eerste wil ik zeggen dat dit niet leuk is en ik hoop dat deze tips jou gaan helpen!

ik heb niet dat ik niet kan slapen, ik kan gewoon lastig in slaap komen soms, vaak heb ik ongeveer 7/8 uur aan slaap.

voor mij helpt het heel erg om een podcast te luisteren ik luister meestal die van “So What” die duren 20/30 min op spotify en ik zet het dan altijd op slaapstand zodat hij niet de hele nacht doorspeelt. Als je dat niet fijn vind kan je ook andere podcasts proberen bvb die van Kortom (ik weet even niet hoe die heet) of andere die jij zelf leuk vind. (So what is eerder voor meisjes ik weet niet als je een meisje of jongen bent)

ook helpt voor mij melatonine en dan 2/3 van die pilletjes en dat helpt je rusten en zo val je na een half uur meestal in slaap. 

ik was ook wel benieuwd in welk land je nu woont!

ik hoop dat dit helpt xxx anoniem

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 7 februari 2025

Ik kan geen podcasts luisteren, want ik heb schermtijd

anoniemja
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 53 reacties
  • 7 februari 2025

kan je her niet vragen aan je ouders? als ze spotify open willen zetten? (voor bvb alleen de avond?)

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 11 februari 2025

@anoniemja, ik heb geen spotify en mijn ouders ook niet en in het avond mag het niet

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen