Vraag

ik heb mezelf pijn gedaan en al 3 dagen niet gegeten

  • 8 July 2020
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Badge

Het gaat niet zo goed. Ik ben een meisje van 14 jaar.

Ik doe mezelf vaak pijn en ik heb al 3 dagwn niets gegeten. Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet doen.

Ik wil niets ik wil niet eten ik wil niet leven en ook niet opstaan. En ik heb zo veel pijn In mijn buik ik ben gewoon heel erg verdrietig en mijn ouders letten niet goed op dus die merken het niet en ik durf niemand iets te zeggen dus ik vertel het hier even
 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hey, ano102230

 

ik vind het heel erg wat je meemaakt. Ik heb dit zelf ook gehad ( te lezen in mijn topics) 

 

ten eerste ga weer eten dit zorgt ervoor dag je weer energie krijgt en dat je meer zin krijgt in het leven

 

Ik vond mijn uitweg bij andere mensen zoals mijn vriendin waarmee het nu uit is ( was toendertijd nog niet mijn vriendin) zij heeft mij door deze tijd heengelootst terwijl ik er zo goed als bovenop ben heb ik soms alsnog mijn depressieve momenten

 

Ik zou dat snijden afleren, ik heb het zelfde effect gecreëerd door wonden open te krabben en zo mezelf pijn te bezorgen

 

ik hoop dat dit je helpt en ondhoud NIEMAND HIER IS ALLEEN. Als Het niet goed gaat vertel het hier en er zijn mensen die je steunen en die je zullen helpen met je problemen. Als je je alleen voel ondhoud dan dat er altijd mensen zijn die om je geven, je zullen missen, je aandacht willen, en gewoon niet willen dat mensen dit overkomen.

 

MVG annoniemejongen385

Hoi

 

Wat jammer dat het niet goed met je gaat. Wel verstandig van je om dit topic aan te maken. Goed dat je alvast hier verteld hebt wat er in je omgaat. 

 

Ik vermoed dat, als je jezelf zulke pijn doet, je het emotioneel ook niet gemakkelijk hebt. En net dat is een reden om goed voor jezelf te gaan zorgen. Je lijdt namelijk al genoeg. Wil je mij en jezelf daarom even een plezier doen, naar de keuken gaan, en wat te eten pakken? Als je al een tijd niets gegeten hebt, zou ik kiezen voor yoghurt of een licht koekje; iets dat makkelijk verteerbaar is. 

 

Aangezien je het erg zwaar lijkt te hebben, lijkt het me verstandig om hier met iemand over te praten. Ook als je dat eng vindt. Vanaf dat je hier met iemand over praat, worden de dingen vaak al een stuk minder lastig. Denk je bijvoorbeeld naar een familielid of vertrouwensdocent toe te durven? Deze kan je ook mailen. De huisarts is ook een goede optie, voor wanneer je niet goed in je vel zit. Je zou ook kunnen (beginnen met) bellen of chatten met de Kindertelefoon; da’s anoniem en gratis. 

 

Denk je dit topic eens door te kunnen nemen? In dat topic staan namelijk een hoop gezonde alternatieven gelijst voor jezelf pijn doen. Je zou bijvoorbeeld op een kussen kunnen meppen, of op kunnen schrijven wat er in je omgaat. Dat opschrijven heb je hier alvast heel goed gedaan. 

 

Denk je naar iemand toe te durven? Zo ja, heb je iemand in gedachten waar je heen kan?

 

Gr. Kenshin

Badge

Ik heb even nagedacht. En Ik voel me zo extreem slecht. 
ik weet niet waarom maar het voelt als of ik niets meer kan. 
ik heb na jullie bericht wel een koekje en yoghurt gegeten. Maar ik voel me echt niet goed.

Ik vind het eng om erover te praten want ik ben bang dat niemand van me houd en niemand er om geeft

Het kan dat, als je een tijdje niet gegeten hebt, je maag het even wat moeilijker heeft met verteren. Daar kan je misselijkheid of maagpijn aan overhouden. Deze zouden echter over moeten gaan. Drink eventueel een kleine hoeveelheid water. 

 

Ik kan me moeilijk voorstellen dat niemand om je zou geven. Heb je iemand in gedachten bij wie je je goed voelt, waar je bij terecht kan? Anders kan je steeds naar de huisarts. Die is er om je te helpen; da’s hun beroep. 

 

Aangezien je je zo slecht voelt, zou ik zeker naar iemand toe gaan. Al is het maar zodat jullie samen naar de huisarts kunnen. Lukt dat, denk je? Kan je de moed bijeen rapen om op iemand af te stappen? Ik kan me erg goed voorstellen dat dit lastig is, maar je hoeft er niet alleen voor te staan :blue_heart:  Neem anders even contact op met de Kindertelefoon, al is het maar als “oefengesprekje”. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +4

Hey ano102230

 

als ik jou was zou ik ervoor kiezen om misschien met de kindertelefoon te bellen en te praten. Bij mij hielp het niet heel veel maar wel wat en ja wat heb je te verliezen.

 

ik weet zeker dat er iemand om je geeft ookal weet jij dat (nog) niet. Ik ben erdoor heen gekomen en heb dat door met mensen te praten(hoeft niet hierover) maar gewoon leuke gesprekken voeren.

 

het voeld alsof je niks meer kan heb ik ook gehad. Dit kan komen door dat je niks eet of omdat je nergends zin in heb. In die tijden heb ik mij vastgeklampt aan mijn vrienden door te gamen (ookal wisten ze mijn problemen niet)

 

zoals kenshin al zijn begin met wat zachts. Maar als je maag weer  wat meer dingen kan verteren zou ik ook beginnen met langzaam wat fruit zoals een banaan of iets ander makkelijks. En zo je verteringstelsel weer aan te sterken.

 

ik hoop dat ik je met delen van mijn ervaringen en wat tips veder heb geholpen.

 

MVG annoniemejongen

Reageer