Vraag

ik heb hulp nodig, en wel nu.

  • 15 April 2021
  • 6 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi mensen (TW)

 

ik voel me al 2 jaar lang niet lekker in mn vel. dit begint steeds erger te worden. ik ben de laatste tijd erg suïcidaal en maak ook plannen. ik voer ze niet uit ook niet geprobeerd maar ik weet niet hoelang ik dat nog onder controle houd.

begin september in het nieuwe schooljaar kwam ik een meisje tegen. we zijn beste vrienden geworden en we delen alles met elkaar. like alles alles.... dus ook selfharm verhalen. ik ben 8 maanden clean geweest en ze waren bijna allemaal weg. maar toen ze haar armen liet zien met de dikke kloven erin werd ik steeds weer depressiever en suïcidaal. ik denk dat ik het helemaal niet kan handelen dat zij naar mij toe komt en vraagt wat ze moet doen als het al 10 minuten lang aan het bloeden is. dan ga ik maar weer met mijn verband doos naar dr toe om te zorgen dat er geen infecties in komen. 

maar dit alles word mij gewoon te veel. als ze mij niet had gehad was ze al 17 x dood geweest. na al die pogingen die ik heb moeten stoppen. weet ik niet meer of ik er nog een aan kan. ik weet het echt niet meer. 

ik ben zelf weer begonnen met snijden. en ik weet het het is dom. maar dat is nu het enige wat mij weerhoud om niet gewoon uit het raam te springen of wat dan ook. 

ik durf mijn vriendin niet te zeggen dat ze niet meer bij mij moet komen met haar problemen. tuurlijk wel wat maar niet dit soort problemen u know. maar ik kan het niet. ik kan het echt niet. ik ben de enige persoon waar ze dit tegen zegt. zonder mij had ze het opgegeven. en ik kan haar niet verliezen want dan verlies ik een deel vanmezelf. 

 

iemand pls help....

 


6 reacties

Reputatie 6
Badge +12

xLotx heeft een topic gemaakt: alternatieven voor jezelf pijn doen. Je kan daar eens kijken.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Karlijn m ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.
Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte en groetjes, Esther

Reputatie 6
Badge +12

Je kan met de zelfmoordlijn bellen.

 

Reputatie 6
Badge +12

Snijden is nooit een oplossing...

Reputatie 2
Badge +1

ten eerste, je bent echt een geweldige vriendin voor haar. je hebt zo vaak haar leven gered. alleen ik moet zegge, dit gaat echt niet zo. ik heb ook een vriendin die zichzelf sneed, daarmee kwam ze ook naar mij. ze zei. niet in paniek raken. ze deed haar mouw omhoog en er zaten allemaal sneetjes. ik weet niet waarom ze het deed. maar daar ben ik achter gekomen. thuissituatie. je hebt twee opties. iemand hierover vertellen, want wat je beste vriendin heeft is psychisch, want jezelf zeventien keer bijna dood maken is niet normaal of gezond. ze moet in therapie. hoe dan ook. of iets van hulp hebben. dat is optie een. de tweede optie is dat je het stil houd, maar dat je met haar over haar problemen praat. zodat ze haar hart lucht en zichzelf misschien niet snijd. maar dan weer, komt ze naar jou toe en voel jij je k u t. wat ik zou doen? ik zou hiermee naar mijn moeder gaan. die zou contact met een vertrouwd persoon voor haar zoeken. en die zou dan haar ouders informere. jij bent sterk, echt heel sterk, dat is waarom je het nu aan iemand moet vertellen. 

hoop dat je hier wat aan hebt xx

Reputatie 6
Badge +12

Zeg dat ze nazr een psycholoog moet.

Reageer