Vraag

Ik heb heel veel stress sociaal op school

  • 31 August 2022
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Hoii

Ik ben een meid van 14 jaar en ik ben 8 jaar lang gepest op m'n basisschool (eig noem ik het niet pesten ik noem het eerder manipuleren en megatoxic zijn maar ik moet het pesten noemen van iedereen idk) en ik ben na de basisschool alleen naar een klas gegaan zodat ik niet met mn basisschool kinderen zat in de klas. Ik voelde me altijd naar en mn hart klopte harder als ik de meiden zag die me vroeger pestte. Nu zit ik al in de 3e en het is nu veel heftiger. Ik heb het nu niet alleen als ik die meiden ziet, maar ik heb het de hele dag op school. Ik ben nogal het 5e wiel van alles (ik ben het altijd geweest) en ik heb nu de hele dag spanning door mn lichaam en voel geen rust. Ik heb een paar keer voor school ook gekotst, ik denk dat het door de spanning komt. Ik heb een psycholoog, maar die zie ik niet vaak en ze snapt me niet. Ik heb al veel oefeningen gebruikt om de stress te verzachten, maar het helpt niet. Ik kan moeilijk ademen, voel me naar en kan niet lekker zitten en ik sta telkens op het punt om te huilen

help ik heb echt advies nodig xoxo 


5 reacties

Reputatie 2
Badge

Hi

Ik herken dat van de basisschool precies en zit nu ook bij dat meisje in de kunststroom klas.  Maar wat ik heb gedaan is van mijn school af gegaan en toen hebben ik en dat meisje geen contact gehad voor 4 jaar en het gaat nu echt veel beter. Vraag aan je ouders of je van school kunt wisselen, overleg met je mentor/mentrix of hun er wat aan kunnen doen. Het is een moeilijke situatie aangezien je op de middelbare zit, maar zoek mensen op die jou wel kunnen waarderen zoals je bent en ik snap dat je die meiden wilt laten zijn van ‘kijk ik kan ook populaire vriendinnen krijgen’ maar laat dat los want het is zoveel waardevoller om mensen te hebben die je kunt vertrouwen en die jouw goed kennen dan bij een groep te staan waar iemand kan zeggen wie is zij en dan zegt iedereen ‘weet ik eigenlijk ook niet’

Dus probeer een beetje een misfit te worden want vaak worden die mensen succesvol in het leven.

GOOD LUCK🍀 

 groetjes  kikker223 !!!!

 

@kikker223 

first of all dankjewel zoo erg met deze tips ik heb e veel aan! Het enige probleem is dat de enige school in mijn buurt is die goed is en op mijn niveau zit is de school waar ik nu op zit. Al zou ik echt van school moeten veranderen zou ik sws moeten zakken naar mavo en daar zittten ook allemaal meiden van verspreid die me hebben gepest. thanx voor de andere tips tho ik heb er superveel aan <3

Reputatie 3
Badge +1

Hey wat erg ik snap precies wat je bedoelt ik heb het ook.

Weet je dat ik eigenlijk helemaal gewn tips wil horen ik wil eigenlijk alleen een beetje meeleven en een luisterend oor ik weet niet of dit bij jou ook zo is maar tocch ga ik je een tip geven ik weet niet of je een mentrix of mentor hebt maar in ieder geval praat er met iemand over het helpt alleen al als er iemand naar je luisterd en met he meeleeft ik snap dat het lastig is maar toch doe het het kan je echt helpen!!!!!!

 

Veel sterkte en liefs mij 🥰😍

Reputatie 3
Badge +1

Bah wat naar voor je ik heb zowat precies hetzelfde en weet je ik wil eigenlijk helemaal geen advies ik wil alleen maar meeleven en een luisterend oor ik weet niet hoe dat bij jou zit maar ik ga je toch een tip geven. 
praat er met iemand over bijvoorbeeld een mentor of mentrix ik vind het altijd fij als iemand me begrijpt en luisterd het helpt wel in het begin vond ik het wel een beetje eng maar ja .. 

Hey veel sterkte nog hé en liefs van mij🥰

 

 

omg hey dit is echt heel erg laat mr ik ga van school veranderen!!!! zo blij ik hoef die mensen nooit meer te zien :)

Reageer