ik heb autisme

  • 15 March 2024
  • 8 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey ik heb autisme en vind het wel lastig om dit te zeggen maar ik vertrouw jullie 

ik mis eigenlijk contact met andere meiden met autisme ik mis dus losgenoten waarmee ik hierover ervaringen kan uitwisselen, en die een beetje het zelfde denken als ik.

Als er meiden zijn met autisme, die daar ook behoeften aan hebben om elkaar op dit forum te ontmoeten , en elkaar te begrijpen, zou ik het graag willen weten .


 

Tekst is aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 4: het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan. Contact buiten dit forum om is, voor ieders veiligheid, niet toegestaan .


8 reacties

Reputatie 2
Badge

hee ik ben niet officieel autistis door de doker maar iedereen weet vrij wel zeker dat ik dat wel ben . je mag alles vragen of zeggen ik dat wel gwn mijn menign geven en ik denk dat wij misschien wel heel veel hetzelffde denken

Reputatie 7
Badge +9

ik heb vorige week dinsdag te horen gekregen dat ik een 8 scoorde op mijn autisme test. dus ik heb ook autisme.

ik heb met mijn moeder een paar schema's gemaakt die het voor mij makkelijker maken. ik heb nu schema's dat iemand zonder autisme zou denken 'waarom heb je daarvoor een schema’. ik heb bijvoorbeeld een schema voor douchen. wij hebben namelijk een bad en ik badder vaak eerst waardoor het heel laat is voordat ik mijn haar ga wassen.

ik merk ook bij mijzelf dat ik niet precies om hulp kan vragen. als ik bijvoorbeeld een vraag heb over de stelling van Pythagoras dan kan ik niet zeggen van ik snap dit en dat niet. bij mij is het ik snap vraag die en die niet. ik heb geen idee waarom of wat ik niet snap maar ik snap het niet.

ik was laatst ook bezig met een toets en ik begon toen opeens op mijn hand te tekenen (het resultaat zag er leuk uit). het was dus elke keer van ‘concentreer op de toets’ dan maak ik weer een opdracht en daar gaat mijn pen weer naar mijn hand.

vreemd genoeg kan ik wel mijn concentratie erbij houden als ik een smoes moet bedenken dat ik weer eens een keer te laat was. het nadeel is dat mijn fantasie daarna op de loop gaat.

 en als ik jouw was zou ik je wel laten testen @Lynnetje. ik heb erg veel moeite met omgaan met mijn autisme op de middelbare. ik weet niet of jij op de basisschool zit of op de middelbare. maar ik had mij eerder al laten testen en daar was uit gekomen dat ik geen autisme had. ik en mijn ouders wisten zeker dat ik het had. ik merkte dat ik graag extra hulp wou hebben en dat ik dat gerichter wou. ik heb dus nog een test gehad en daar is wel uitgekomen dat ik het heb waardoor er nu een gesprek komt met school, mijn ouders, iemand van jeugdzorg (die mijn broer ook heeft geholpen) of diegene die mij heeft getest en ik. dan gaan we regelen dat ik extra tijd mag voor toetsen en andere dingen. en zolang je die diagnose niet hebt kan je daar ook geen hulp voor krijgen. want als ik geen autisme zou hebben en keihard zou roepen dat ik het heb zonder een officiële diagnose dan mogen zij mij niet geloven of ik nou wel of geen autisme heb. ik moet een diagnose hebben. 

Reputatie 2
Badge

ja dat klopt ik heb teovallig ook schema's voor vanalles en wat 

en ik durf vaak ook niks te vragen ik weet neit goed waarom maar ik denk dat voel ik echt dat ik iets niet kan ofz ik weet het niet goed maar  als ik beijvoorbeel een toets maak en ik gefocusd ben dan krijg iikm echt hoge cijfers maar inderdaad als ik word afgeleid weet ik al dit gaat m niet meer worden . 

ik zit op de middebare 2 jaar en we krijgen best veel huiswerk . heb jij ook dat je er nooit aan wilt beginnen maar dat als je begonnen bent je niet stopt tot alles af is of kan jij wel tussendoor stoppen ik niet ik maak het altijd in de avond want smiddag heb ik energie en vermoeidheid enz van school dus dan kan ik mij zeker niet concentreren 

we gaan binnen kort kijken bij een dokter of ik echt daadwerkelijk autisme heb .. de doker heeft dat al eens gezegd maar toen was ik nog maar 2 en toen zeiden we we gaan wel kijken hoe het gaat 

Badge

Hey Patopsi,

Ik heb niet officieel autisme, maar mijn moeder werkt met dat soort mensen en die zegt dat ik het wrs ook heb. Dus misschien hebben we wel veel gemeen😄

Reputatie 7
Badge +9

ik zit op de middebare 2 jaar en we krijgen best veel huiswerk . heb jij ook dat je er nooit aan wilt beginnen maar dat als je begonnen bent je niet stopt tot alles af is of kan jij wel tussendoor stoppen ik niet ik maak het altijd in de avond want smiddag heb ik energie en vermoeidheid enz van school dus dan kan ik mij zeker niet concentreren 

we gaan binnen kort kijken bij een dokter of ik echt daadwerkelijk autisme heb .. de doker heeft dat al eens gezegd maar toen was ik nog maar 2 en toen zeiden we we gaan wel kijken hoe het gaat 

ik maak gewoon geen huiswerk😅. ik begin niet dus ik hoef ook niet te eindigen.

en het is slim dat je naar een dokter gaat.

Reputatie 5
Badge

Het is echt niet erg hoor er is ook uit een test gebleken dat mensen met autisme (zoals ik) hoge cijfers halen💪

Reputatie 1
Badge

hey allemaal hoe zetten jullie je tot leren mij lukt het gewoon echt niet om er aan te beginnen 

 

Badge

haiii, zelf heb ik ook ASS (autisme) en ADHD, ik heb de diagnose ADHD iets minder dan een jaar gelden gekregen en de diagnose ASS heb ik paar maanden geleden gekregen. Zelf heb ik geen moeite met de diagnose wantik had het al verwacht, alleen andere vinden het soms nog apart. Dat is omdat ik hoog functionerend ben en ik het heel goed kan maskeren, toch heb ik heel veel last van me ASS. Ik kan bijvoorbeeld mijn eigen emoties zelf niet begrijpen en reguleren maar ook de emotie van anderen kan ik niet goed begrijpen, ook heb ik moeite met grote sociale bijeenkomsten omdat daar heel veel prikkels zijn en ik dat niet trek, daarom kan ik vaak ook niet met me vrienden mee naar festivals of andere dingen dat vind ik zelf wel heel jammer aangezien ik ze dan ook minder zie. Ook heb ik veel moeite met veel lessen volgen op een dag omdat ik dat niet allemaal kan verwerken in die tijd. Mensen om mij heen vinden mij moeilijk te begrijpen want ik kom met een soort va gebruiksaanwijzing die de meeste niet begrijpen, dat vind ik heel kut want het voelt altijd alsof ik anders ben. Toch weet ik dat er ook andere meiden zijn zoals ik en daar ben ik heel blij mee, ik heb bijvoorbeeld een vriendin die ook ASS heeft en die begrijpt mij heel goed. 1 ding dat ik je wil mee geven is dat mensen soms een heel verkeerd beeld hebben van ASS en die mening uiten ze helaas ook. Alleen weten zij niet wat voor een mooie kanten ASS ook kan hebben en die kanten zijn voor iedereen verschillend, dus in plaats van de negatieve dingen  van autisme zoeken kijk naar de positieve kanten. Want geloof me ASS heeft genoeg positieve kanten.

Reageer