Vraag

Ik denk ik huil te veel.

  • 17 December 2022
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi mensjes, 

Zo ik voel dat ik te vaak aan het huilen ben. Of doe ik iets dat niet prettig was voor sommige mensen, of denk ik over nare dingen. Een voorbeeld van die nare dingen is bijv. dat ik niet genoeg ben, dat niemand mij leuk vindt ofz. Wat kan ik ermee doen? Is er een manier dat ik niet zo vaak aan het huilen ben? Ik wil graag het antwoord weten, omdat sommige mensen hebben het last van. 


3 reacties

Beste Basia13x,

Je kunt nooit teveel huilen. Huilen kan namelijk enorm helpen met het verwerken van gedachtes en problemen. Iedereen huilt en iedereen heeft zijn eigen manier met het verwerken van problemen. Voel je alsjeblieft niet anders als jij meer huilt dan andere mensen, ik huil ook best vaak, het is nou eenmaal een manier van verwerken!

Je bent meer dan genoeg! Wat er ook gebeurd, blijf jezelf! Ga je niet aanpassen op het gedrag wat andere mensen willen / verwachten. Je bent wie je bent en je bent uniek! Ik snap het echt helemaal als alles tegenzit momenteel, maar je zult er uiteindelijk echt wel bovenop komen! Probeer bij mensen die je vertrouwd je verhaal kwijt te kunnen en probeer er met hun in gesprek over te gaan! Alles komt vast en zeker goed, ik geloof erin. En als alles even tegenzit, is er helemaal niks mis met huilen als dat jou manier is van het verwerken! Daar is echt helemaal niks mis mee! 

Badge

Hallo @Basia13x,

Ik merk dat je best wel bang wordt van wat andere over je denken/vinden... en dat je hier dan ook om huilt. 

 

Je hoeft je echt niet te schamen over je gevoelens of de manier hoe je bent. Je bent goed zoals je bent. 

 

Als je er behoefte aan hebt kun je altijd praten met een ouder/verzorger/docent of natuurlijk met de Kindertelefoon. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. 

 

Veel strekte ~ 

Groet,

 

Sienna

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik heb een tijd gehad dat ik dezelfde gevoelens had . Het helpt enorm om  je er over te uiten en zoals @MARSBAR  en @Sienna  zeggen het is ook niet erg om soms eens te huilen. Maar als je er mee zit, zijn hun adviezen heel goed. Bel gerust eens naar de Kindertelefoon voor mij ging er toen ook een wereldje open. Ik wens jou alle succes en probeer het gewoon eens. Of chatten kan ook. 

Go for it! :) 

Groetjes liefs Julian X 

Reageer