Skip to main content

Ik denk dat ik Borderline heb. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik heb altijd een bang gevoel dat iemand mij zal verlaten. Als iemand boos op mij is, krijg ik ontzettend veel stress en doe ik er alles aan om het goed te maken. Ook heb ik vaak dat ik niet boos op iemand kan blijven, ook al heeft diegene iets gedaan wat me raakte. Ik weet niet goed wat voor emoties ik moet voelen op bepaalde momenten en ik zie nooit ‘red flags’ bij iemand. Ik creëer bijna altijd een beeld van iemand als ik ze net ken wat ver van de realiteit is. Iemand kan in mijn ogen een echte vriendin zijn, terwijl ze dan eigenlijk ontzettend gemeen is en ik dat zelf dan ook wel door heb, maar het gewoon niet wil geloven. Ik kan me gewoon niet aanpassen aan de werkelijkheid en ik weet niet hoe mijn emoties werken ofzo. Ik kan ook heel lang ergens mee bezig blijven, ook al heb ik het eigenlijk allang verwerkt. Iets in mij blijft dan datgene stimuleren zodat ik er mee bezig blijf. Kan iemand me alsjeblieft helpen ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan of wat ik moet doen

Als je denkt dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt zou ik je echt aanraden een afspraak te maken bij de huisarts.

Hier kun je wat meer lezen:

https://www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis/hoe-werkt-de-behandeling-van-een-persoonlijkheidsstoornis-


Hoihoi,

Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien is het handig om te weten dat persoonlijkheidsstoornissen niet zo snel worden gediagnostiseerd bij kinderen. Maar je kan altijd naar de huisarts gaan met deze klachten.


Hoihoi,

Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien is het handig om te weten dat persoonlijkheidsstoornissen niet zo snel worden gediagnostiseerd bij kinderen. Maar je kan altijd naar de huisarts gaan met deze klachten.

Hey, bedankt voor je antwoord. Ik heb in mijn jeugd iets meegemaakt waardoor borderline kan ontstaan. Ik ben zelf 15 .


het kan zijn dat je het wel hebt, ik kan dat niet bepalen namelijk. Bordeline is vaak een combinatie van traumatische gebeurtenissen uit de jeugd en erfelijke aanleg. De eerste symptomen komen vaak voor het eerst tot uiting tussen 15 en 25. Maaaar ga zeker naar de huisarts als je je zo voelt.


het kan zijn dat je het wel hebt, ik kan dat niet bepalen namelijk. Bordeline is vaak een combinatie van traumatische gebeurtenissen uit de jeugd en erfelijke aanleg. De eerste symptomen komen vaak voor het eerst tot uiting tussen 15 en 25. Maaaar ga zeker naar de huisarts als je je zo voelt.

Helemaal eens met @jaivy , en @tim16 , ik kende bordeline nog niet, maarje weer wat geleerd….

 

bespreek heg mef je huisarts, je kan evt ook naar je mentor gaan om misschien naar de/een schoolpsyfgoloog te gaan of om gwn tussendoor even met hem/haar te ptaten, je zegt ook dat je i. Je jeug iets hebt mwegenaakt …. Soms helpt EMDR dan?! 
 

Mij_Niet_Gezien 


het kan zijn dat je het wel hebt, ik kan dat niet bepalen namelijk. Bordeline is vaak een combinatie van traumatische gebeurtenissen uit de jeugd en erfelijke aanleg. De eerste symptomen komen vaak voor het eerst tot uiting tussen 15 en 25. Maaaar ga zeker naar de huisarts als je je zo voelt.

Heel erg bedankt :)


het kan zijn dat je het wel hebt, ik kan dat niet bepalen namelijk. Bordeline is vaak een combinatie van traumatische gebeurtenissen uit de jeugd en erfelijke aanleg. De eerste symptomen komen vaak voor het eerst tot uiting tussen 15 en 25. Maaaar ga zeker naar de huisarts als je je zo voelt.

Helemaal eens met @jaivy , en @tim16 , ik kende bordeline nog niet, maarje weer wat geleerd….

 

bespreek heg mef je huisarts, je kan evt ook naar je mentor gaan om misschien naar de/een schoolpsyfgoloog te gaan of om gwn tussendoor even met hem/haar te ptaten, je zegt ook dat je i. Je jeug iets hebt mwegenaakt …. Soms helpt EMDR dan?! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Dankjewel :)


het kan zijn dat je het wel hebt, ik kan dat niet bepalen namelijk. Bordeline is vaak een combinatie van traumatische gebeurtenissen uit de jeugd en erfelijke aanleg. De eerste symptomen komen vaak voor het eerst tot uiting tussen 15 en 25. Maaaar ga zeker naar de huisarts als je je zo voelt.

Helemaal eens met @jaivy , en @tim16 , ik kende bordeline nog niet, maarje weer wat geleerd….

 

bespreek heg mef je huisarts, je kan evt ook naar je mentor gaan om misschien naar de/een schoolpsyfgoloog te gaan of om gwn tussendoor even met hem/haar te ptaten, je zegt ook dat je i. Je jeug iets hebt mwegenaakt …. Soms helpt EMDR dan?! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Dankjewel :)

Tuurlijk!!!!!

 

 

 

Mij_Niet_Gezien 


Reageer