ik ben weer begonnen met snijden

  • 23 May 2020
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb al een paar maanden niet meer geneden maar sinds Corona net ik heel erg alleen en depressief en ik ben weer begonnen met snijden 

en ik wou er graag met iemand over hebben maar ik weet niet of ik het tegen mijn ouders mentor of kinder coach moet vertellen 

ik ben bang dat mijn ouders me niet zullen begrijpen 

en ik ben bang dat mijn mentor het aan mijn ouders gaat vertellen 

en ik ben bang dat mijn kinderen coach het aan mijn ouders gaat vertellen 

kijk weetje mijn kinder coach kan alleen iets aan mijn ouders vertellen als ik mezelf in gevaar breng.

 

ik weet nu niet wat ik moet doen 

HELP


1 reactie

Hey philo

 

Wat jammer dat je herbegonnen bent met snijden. Je had het vast niet gemakkelijk. Echter verstandig van je om iemand in vertrouwen te willen nemen. 

 

Het valt moeilijk te voorspellen of je mentor of coach naar je ouders zal gaan. Aan de ene kant horen ze ervoor te zorgen dat je geen gevaar vormt voor jezelf, maar aan de andere kant zou het kunnen dat ze bereid zijn om dit tussen jullie te houden. 

 

Je zou je mentor of coach kunnen benaderen met de mededeling dat je je niet zo super voelt de laatste tijd. Daarbij zou je kunnen vermelden dat je liever niet hebt dat je ouders betrokken worden. Je zou kunnen afwachten hoe je mentor of coach reageert op deze mededeling, voordat je wat meer vertelt. 

 

Denk je je ouders te durven vertellen dat je je niet zo goed voelt? Als je het snijden daarbij liever voor jezelf houdt, kan dat. Dan vertel je bijvoorbeeld wat er in je omgaat, zodat je ouders je kunnen steunen. Moesten ze erg begripvol overkomen, zou je ze alsnog kunnen vertellen over het snijden. 

 

In de tussentijd zou je dit topic eens kunnen doornemen. Daarin worden namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. Wie weet ben je er wel door geholpen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer