Ik ben verslaafd aan wiet en depresief.

  • 29 March 2019
  • 1 reactie
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een jongen van 17 jaar en ik ben verslaafd aan wiet en ben al erg lang depressief. Dit komt door alles wat ik heb meegemaakt, Dingen zoals pesten, de scheiding van mijn ouders, veelvoudig ruzie met beide ouders, en altijd mijn eigen gevoelens aan de kant gezet voor vrienden. Dit heeft erg veel invloed op me gehad en ik heb nog steeds met die dingen te maken. Verder ben ik suicidaal, eerst was het erg (toen ik ongeveer net 15 was) daarna werd het veel minder, toen begon het laatst weer, rond mijn 17e verjaardag.

Ik rook erg veel wiet om alles minder pijnlijk te laten voelen, ik rook ongeveer 1g hasj per dag. zonder dit aantal voel ik me nog leger. Ik zit op de havo op dit moment maar ga naar het mbo omdat de kosten van de wiet te hoog worden. Ik weet niet meer zo goed wat ik met mezelf aan moet.

Mvg,

420emo

1 reactie

Hey!

Je hebt verschillende vervelende dingen meegemaakt, en om de pijn te verminderen gebruik je drugs.

Is er iemand die weet van jouw verslaving? Het lijkt me nuttig het iemand te vertellen. Deels omdat dit ene belangrijke eerste stap is naar verbetering, deels ook voor het geval er iets met je gebeurt lichamelijk er tenminste iemand weet wat de oorzaak er van kan zijn.
Het voelt voor jou waarschijnlijk goed aan om deze drugs te gebruiken, maar je zal zelf ook wel doorhebben dat het echt heel slecht is voor je gezondheid (fysiek en mentaal) en dat het grote gevolgen kan hebben.
Dat zie je bijvoorbeeld aan het feit dat je vanwege de drugs een ander niveau wilt gaan doen.
Dit is een grote beslissing wanneer het op schools vlak voor de rest wel oké is om HAVO te doen, en het puur door je verslaving niet meer lukt.
Het is echt heel belangrijk dat je nu aan je drugsverslaving gaat werken voor er nog drastischer gevolgen van komen.
Zou je het zien zitten om voor je verslaving in behandeling te gaan? Het lijkt niet het meeste toffe ooit, maar het zal je wel echt helpen je leven op de rails te zetten.
Als je al een duwtje in de rug wil hebben, of eerst wat meer info wil hebben kun je informatie bekijken en contact opnemen met de druglijn.
Ook hier vind je online hulp.

Je voelt je ook nogal suïcidaal. Weet dat zelfmoord nooit een oplossing is!
Er zijn heel goede manieren om uit al je problemen te komen.
Simpel? Nee. Zullen ze je gelukkiger maken? Ja.
In dit en dit topic vind je heel goede tips om met suïcidale gedachten om te gaan.
Weet dat er altijd hulp beschikbaar is, zowel voor verslaving, psychische problemen en suïcidaliteit.
Het zal je ook echt helpen om er over te praten. Dat is eng, en misschien schaam je je wel voor je problemen of ben je bang dat je je zonder de drugs leeg gaat voelen, maar met de juiste hulp kom je er echt wel. Probeer alleen wel die eerste belangrijke stap naar hulp te zetten.

Ik geloof in je!
Groetjes
Lot

Reageer