Vraag

Ik ben mezelf niet meer....

  • 18 August 2018
  • 25 reacties
  • 269 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo allemaal,
Sorry dat ik alweer iets post...

Ik zat vanmiddag met KT te chatten en dat was eigenlijk om te vragen hoe ik het beste me best friend kan helpen, alleen gaande weg het gesprek ging het over mij en besefte ik pas hoe het met mij nu gaat...
Even kort gezegd, ik heb elke dag paniekaanvallen, ik zie me dode vriendin soms in spiegels of andermans profiel foto, ik denk te vaak aan de dood, ik ben niet meer blij, ik ben weer begonnen met snijden en ik heb hsp daarnaast heb ik nergens meer zin in...

Iemand tips of advies of iets om weer normaler te worden

Ronald

Ps ik heb al een psycholoog..

25 reacties

Ik vrees dat het beste en een van je beperkte opties het met anderen bespreken is.
Dat zou kunnen helpen.
Echter vrees ik dat het tijd zal kosten, misschien veel.

" ik zie me dode vriendin "
"dode" ?
Wat is er gebeurd?
Ik begrijp dat niet , want in je andere post...
Hm. Oke hier heb je mijn standaard lijstje tips:

1. Luister muziek. VROLIJKE MUZIEK
2. Ga bos wandelingen maken,
In het Japan's heet dat Shinrin-Yoku, dat is letterlijk bos-baden. Het is gezond, en je wordt er ook mentaal blijer van, door de boslucht, tsjirpende vogeltjes en hoe mooi de natuur gwn eigenlijk is.
3. Zoek een hobby, iets wat je echt interressant vind en waar je tijd in wil steken.
4. Praat veel met je psycholoog.
Praten helpt om dingen te verwerken/ beter te begrijpen.

5. Stop On-mid-de-lijk met snijden. Het helpt echt niet.
@Menspersoon.
Zijn vriendin heeft een tijdje terug al zm gepleegd.
Zijn beste vriendin leeft als het goed is nog
Ah...
Mijn excuses voor mijn onwetenheid...
Hey Ronald2001

Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Paniekaanvallen en je overleden vriendin zien, klinken helemaal niet fijn. Je zit al bij een psycholoog. Voel je je daar geholpen?

Heb je een plekje waar je aan je overleden vriendin kan denken? Ken je gemeenschappelijke vrienden van haar, waarmee je over haar kan praten?

Zoals @Asy Silivana zegt, is een boswandeling, zeker in shinrin-yokustijl, een goede optie. Laat je gedachten zich richten op de natuur, en haar schoonheid. In Shinto, een religie in Japan, wordt geloofd dat de ziel van een overledene overgaat in Kami. Deze Kami bevinden zich in bomen, watervallen, rivieren, etc. Door in de natuur te zijn, voel je je misschien dichter bij je overleden vriendin.

Sorry dat ik alweer iets post...

Je hoeft je nooit te excuseren voor het zetten van de goede stap naar hulp en advies. Ik hoop dat je je hier geholpen voelt. Je hebt een goede stap gezet door met de KinderTelefoon te praten.

Groetjes
Kenshin
heyo,
bedankt voor de reacties


1. Luister muziek. VROLIJKE MUZIEK
2. Ga bos wandelingen maken,
In het Japan's heet dat Shinrin-Yoku, dat is letterlijk bos-baden. Het is gezond, en je wordt er ook mentaal blijer van, door de boslucht, tsjirpende vogeltjes en hoe mooi de natuur gwn eigenlijk is.
3. Zoek een hobby, iets wat je echt interressant vind en waar je tijd in wil steken.
4. Praat veel met je psycholoog.
Praten helpt om dingen te verwerken/ beter te begrijpen.

5. Stop On-mid-de-lijk met snijden. Het helpt echt niet.


Bedankt voor de tips! asy

@menspersoon is niet erg dat je het niet wist.

Heb je een plekje waar je aan je overleden vriendin kan denken? Ken je gemeenschappelijke vrienden van haar, waarmee je over haar kan praten?

nee als ik eraan terug denk word ik heel verdrietig en depressief, zoveel vrienden had ze niet maar degene die ze had die haten mij nu..
Het zou fijn zijn als je aan haar terug kon denken, en daarbij geluk voelt, van de mooie herinneringen die je aan haar hebt. Het is begrijpelijk dat je verdriet hebt, heel normaal ook, maar hoe meer je over je verdriet praat, hoe beter je ermee om leert gaan. Kan je met je psycholoog goed praten?
Hoi,

Dat klinkt niet fijn, wat je voelt en ziet!

Het klinkt alsof je de dood van je vriendin niet hebt kunnen verwerken. Is dat waarom je hulp hebt? Zo niet, is het dan misschien een idee om daar op te gaan focussen?

Misschien kun je (als je dit niet al hebt) een hoekje voor haar inrichten met mooie herinneringen aan haar. Het is niet raar om er iedere dag bij stil te staan. Het moet alleen niet je leven over gaan nemen. Zij is er niet meer, daar kun jij niks aan veranderen. Jij bent er wel, aan jouw leven kan nog veel worden beleefd.

Waardoor denk je dat je je nu extra slecht voelt?

Zou het bijvoorbeeld kunnen komen door de vakantie en het ontbreken van regelmaat?

"...om weer normaler te worden."
Dus je hebt je wel een tijd oké gevoeld. Wat heb je toen gedaan om je beter te voelen?

Mijn tip is wel om iets te gaan doen. Door iets te doen, ook al is het een stom klusje in huis, voel je je beter dan wanneer je niks doet. Echt waar.

Gr. Pin
heyo,

Het klinkt alsof je de dood van je vriendin niet hebt kunnen verwerken. Is dat waarom je hulp hebt? Zo niet, is het dan misschien een idee om daar op te gaan focussen?
ja ik heb hulp daarvoor maar heb voor vrijwel alles hulp en therapien...

om een special hoekje in te richten durf ik niet om eerlijk te zijn puur omdat ik bij de kleinste gedachte van haar al moet huilen en een hoekje zou mij daar dus alleen maar aan laten denken.

waarom ik me nu nog slechter voel, ik heb geen idee. ik wil het zelf ook graag weten waarom het nu zo erg is...

Dus je hebt je wel een tijd oké gevoeld. Wat heb je toen gedaan om je beter te voelen?
praten met me beste vriendin over van alles en nog wat en met haar praten over me problemen maar dat kan nu niet meer...

Ronald
Wat erg van je vriendin en ja dat is lastig te verwerken als merkt dat je het verwerken niet echt lukt raad ik een therapeut aan.

Dit is lastig maar probeer te stoppen met snijden uiteindelijk maakt dat je niet beter voelen.

Ik wil ook even kwijt dat je wel normaal bent wand normaal bestaat niet❤️

Even over je vriendin ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd en dat hoef je helemaal niet te vertellen❤️ maar ik weet zeker dat je vriendin niet wilt dat je je zo voelt en je erg mist❤️ uhm het is voor jou nu erg lastig en dat blijft het wel eem tijdje.

Heb je zelf vrienden waar je het leuk mee kan hebben om. Je gedachten even aftelaaten dwaalden naar wat leuks. Of misschien helpt YouTube of films kijken wel heel erg omdat je dan even niet meer denkt aan ales. Ook gamen kan het ook helpen om je gedachten even op wat anders te focussen. Wand een boswandeling vind ik wel een goed iedee maar ik denk dat je daar te veel in je eigen gedachten gaat leven en naar gaat denken. Dat kan je zeker wel doen zodra je een beetje verwerkt hebt❤️

Heel veel suc6 en ik hoop dat het beter gaat en je je zelf terug vind en weer gelukig word❤️

Doeiii❤️
Misschien is het goed een hoekje in te richten, net opdat je daarbij kan huilen. Huilen lucht vaak op, en elke dag een momentje huilen kan betekenen dat voor de rest van de dag je verdriet minder heftig is. Laat de tranen maar komen, het is helemaal niets om je voor te schamen.

ik wil het zelf ook graag weten waarom het nu zo erg is...

Vervelend hé, als de oorzaak niet meteen voor de hand lijkt te liggen? Voel je je geholpen met je hulp en therapie? Zo niet, mag je dat zeker aangeven, zodat jullie op zoek kunnen naar een andere methode.
Wat @Kenshin zegt klopt, huilen is goed voor je. Je kan ook voorzichtig beginnen, met een foto o.i.d. en als je er klaar voor bent langzaam uitbreiden.

Heeft ze een graf of een plek waar haar as uitgestrooid is? Denk je dat die plek bezoeken je kan helpen?

Is er iets specifiek veranderd voor jou nu? Meestal ligt de oorzaak in een verandering of juist in het te lang doorgaan van iets.

En praten met de mensen die er nog zijn? Helpt dat jou? Of praten tegen je vriendin, ook al is ze er niet meer?

Je gelooft toch? Wat zegt jouw geloof over de dood en erna?
Heyo,
Ja ze heeft een graf maar daar durf ik niet heen...

En wat ik geloof na de dood heb ik uitgelegd in het andere topic, maar even kort gezegd als je dood ben slaap je

Ronald
Mijn opa is ook gestorven heb er vaak nachtmerries over enxo heb persoonlijk ook heelvaak paniek aanvallen wordt fan een beetje spastisch ☹️ Niet fijn heb ook een psycholoog zelf helpt het me om juist tr gaan nadenken over leuke momenten met dir persoon want dan vervang je die Nard beelden en tip tijdens een paniekp aanval rustig ademen en met je handen schudden helpt echt
Oh ja, dat is waar ook, dat had je verteld in je andere topic.

Denk je dat dat slapen iets fijns is? Dat dat nog een soort van geruststellende gedachte is?

Waarom durf je niet naar haar graf? Zou je dat wel willen? Je kan ook iemand mee vragen naar haar graf om jou te steunen.
ja, toen ik leerde dat wanneer je dood ben je slaapt en niks meer voelt, was ik blij maar ook verdrietig, zij heeft nu geen pijn en problemen meer en ik vind het een gerustelling om te horen dat ze geen pijn heefr maar slaapt.

daarnaast is mij ook geleerd dat zij terug gaat komen in de nieuwe wereld, dit is eigenlijk de enige reden dat ik leef, zodat ik haar terug kan zien en dan zonder pijn verder kan.#

ik durf niet naar haar graf omdat ik dan weet dat haar lichaam heel dichtbij is en ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik kan daar niet tegen, ook al is er iemand met me mee die gaat me op zo'n moment niet kunne kalmeren en dan weet ik van mezelf dat ik me ga snijden of branden
Je zou kunnen beginnen met naar de begraafplaats te gaan, en bij de ingang te blijven staan. Wanneer je er klaar voor bent, en dit hoeft niet per se in één keer dat je gaat, ga je altijd een beetje dichter bij haar graf. Op die manier kan je aan de gedachte dat haar lichaam dichtbij is, wennen.

Je vriendin is altijd dicht bij jou, namelijk in je hart. Ik denk dat ze daar een speciaal plekje heeft, en er nooit weg zal gaan.

Je vriendin slaapt nu. Wie weet droomt ze over de mooie herinneringen die jullie samen hebben.
If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart, I'll stay there forever ~ Winnie the Pooh

Zij is natuurlijk altijd dichtbij.

Dat langzaam dichterbij komen, wat @Kenshin zegt, lijkt mij ook wel een optie. Alles langzaam op jouw tempo.

Uiteindelijk zal je jezelf aan een aantal dingen bloot moeten stellen om ze te kunnen accepteren.

Het is wel fijn dat je zoveel steun haalt uit je geloof!
@kenshin, ik ga erover nadenken of ik dat durf en wil doen.
En ja ze is altijd dicht bij in me hart alleen het gevoel bij haar graf dat zij daar ligt maakt me kapot.

@pin bedankt en winnie the pooh ook bedankt, ja ik haal eigenlijk al mijn steun en antwoorden op vragen daarvandaan en het geeft me een veilig en fijn gevoel
heyo,
ik weet het gewoon niet meer, ik zit met mijn gedachte alleen maar bij zelfmoord, ik wil gewoon dood, ik kan amper uitleggen waarom maar ik zou gewoon weg willen zijn van hier..
Hoe is je vriendin dood gegaan? Heeft ze zelfmoord gepleegd of is ze ondergereden of ...?
Reputatie 3
Badge +8
Ik weet het ook niet. Surf in ieder geval naar 113 en start een chat of bel 0900 0113. Misschien steek je iets op (ook al is het iets kleins) of misschien doet het je een klein beetje goed voor vandaag.
Ik snap je heel goed... Er was een donkere tijd in mijn leven dat ik het ook niet meer zag zitten...

Maar het word echt beter. Het voelt nu niet zo maar je gaat er steeds beter mee om kunne gaan.

Als je naar het graf gaan vervelend vind dan moet je dat gewoon niet doen. Toen mijn opa werd geopereerd aan kanker ben ik niet op bezoek geweest in het zieken huis. Ik was bang dat het alemaal te echt werd en ik er niet goed mee om kon gaan. Mijn moeder vond het een beetje respectloos maar ik moest toen ook even aan mijzelf denken puur omdat ik het niet aan kon. En ik denk dat het een beetje zo geld voor jou❤️ denk even aan je zelf en doe waar jij je fijn of oké bij voelt.

Het gaat wel even duuren voordat je je weer wat beeter gaat voelen. Maar probeer leuke dingen te doen. Maak er geen einde aan ik weet dat veel mensen dat zeggen maar je vriendin hat dat ook niet gewild en je gaat haar misschien weer zien misschien niet (als recreatie echt bestaand) maar probeer niet te zoeken maar te herinneren. Dus bv haar lieveling dier is een vlinder dan kan je haar even herinneren als je er een ziet en dan niet verdrietig worden de bedoeling is dat als je aan haar denkt dat je gaat lachen en niet meer huilen. Ga haar leven vieren❤️

Heel veel suc6 ik leef erg met je mee❤️
Hey,
Ik ga haar ook terug zien en dat weet ik maar ik wil nu gewoon niet meer verder...
Je voelt je helemaal niet goed. Zoals @Daan. zei, is het goed een gesprek te hebben met 113. Die mensen zijn getraind in omgaan met mensen met zware gedachten.

Reageer