Vraag

Ik ben echt 1 week 13 en heb een penis van 8cm Mening plz ? Ben nogal onzeker :,(

  • 29 November 2018
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Plz help ik heb ook nog geen zaad maar ik kan zegmaar niet wachten drm wordt ik depressief enz en me school situatie is ook niet te best oftewel dan maar snijden ik heb zelfs 1 keer bijna uit verdriet mijn penis eraf gesneden 😞

1 reactie

Hoi

Je bent onzeker en hebt last van depressieve gevoelens. Ik kan me voorstellen dat onzekerheid slopend kan zijn.

Wat je ontwikkeling betreft, zal je geduld moeten hebben. Je lichaam heeft tijd nodig. Dat je nog geen zaad hebt, toont aan dat de kans groot is dat je lichaam nog verder zal ontwikkelen.

Wat de onzekerheid betreft, kan het helpen om daarover te praten. Kan je terecht bij een goede vriend(in), een familielid, de huisarts of een vertrouwenspersoon op school?

Zou je willen delen waarom je schoolsituatie niet te best is? Als er iets moeilijk is voor jou, kan je dat steeds melden bij je mentor (of een andere leraar die je vertrouwt).

Zou je, als je de drang naar snijden voelt opkomen, willen opschrijven waar je mee zit? Vaak voelt het goed om je hart even te luchten. Later kan je lezen wat je opgeschreven hebt. Soms geeft dat meer inzicht in je gedachten.

Je kan voor een anoniem gesprek terecht bij de KinderTelefoon. Met de KinderTelefoon kan je over alles praten, en aangezien je anoniem bent, vind je het misschien minder lastig.

Op je ontwikkeling heb je weinig tot geen invloed. Wat je wel kan beïnvloeden, is de manier waarop je ermee omgaat.

Groetjes
Kenshin

Reageer