Skip to main content

ik ben bang om naar de huisarts te gaan

• September 11, 2026
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

mmarco
Forum|alt.badge.img+4

Hey, zoals jullie miss weten heb ik suicidale gedachtes en ook uitgevoert, ik doe selfharm. E raadde me aan om naar de huisarts te gaan, ik mailde de ziekenhuis en hun zeiden dat ik beter een afspraak kon maken met mn huisarts. Helaas ben ik nog minderjarig, ik mag wel praten met mn huisarts maar als ze iets willen uitvoeren moeten ze het echt tegen mijn ouders vertellen en daar heb ik geen zin in. Ik heb ook de laatste tijd denk ik ook paniekaanvallen op school en mn mentale gezondheid is echt shit. Hebben jullie tips of ervaring ofzo? Ik heb het echt nodig

1 reactie

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • September 11, 2026

Hi ​@mmarco ,

Wat super knap dat je dit allemaal deelt zeg! Ik kan me voorstellen dat het heel erg lastig kan zijn om dit te vertellen aan jouw ouders. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon