Vraag

Iemand verloren waarvan ik hou

  • 7 August 2018
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
Ik ben dit jaar mijn konijntje verloren. Mijn moeder heeft epilepsie en is op haar kooi gevallen en toen had ze haar pootje gebroken waardoor ik haar heb moeten laten inslapen. Ik heb enorm moeten huilen en ben op school ook een paar keer bijna de klas uitgelopen omdat ik het niet trok. Nog steeds huil ik elke avond en mijn ouders weten niet hoe gebroken ik ben en ik durf het ze ook niet te vertellen
Ik heb ondertussen alweer een nieuw konijntje maar die is niet zo lief als mijn vorige en telkens als ik mijn nieuwe konijntje in de ren zie dan moet ik weer huilen omdat ik dan aan mijn vorige konijn moet denken maar mijn ouders hebben nooit iets door
Weet iemand misschien hoe ik wat minder verdrietig kan zijn en mijn nieuwe konijntje wat liever kan maken
Alvast bedankt
X

4 reacties

Hoi

Wat jammer dat je je konijntje bent verloren. Het kan heel veel pijn doen een huisdier te verliezen.

Heb je een mooi plekje waar je aan je konijntje kan denken? Een hoekje met een foto, kaarsje, en een bloemetje? Een plekje gewijd aan je konijntje geeft je een vaste plaats om aan haar te denken. Je zou ook een schriftje kunnen maken met mooie foto's, tekeningen en herinneringen aan je konijntje.

Een nieuw konijntje kan je vorig konijntje niet vervangen. Vervangen hoeft ook niet, want je vorige konijntje zit voor eeuwig in je hart. Ik ben ervan overtuigd dat je prima voor je nieuwe konijntje zal zorgen, en hem of haar alle liefde zal geven, zonder je vorige konijntje te vergeten.

Ik ben nogal into dingen die met Japan te maken hebben. In Shinto, een religie in Japan, wordt geloofd dat de ziel van een overledene na de dood overgaat in Kami. Deze Kami zitten in bomen, rivieren, watervallen, heiden, etc. Misschien huppelt de Kami van jouw konijntje rond in een mooi stukje heide. Vind je dat een mooie gedachte?

Groetjes
x
Wat verveeld en erge ervaring zeg?

Zoals hier boven kan ene nieuw konijntje je veel goed doen maar doe dit in je eigen tijd wand soms kan het in het begin het missen erger maken maar na een maand ofzo (voor iedereen anders) denk ik dat het echt helpt ❤️

Praat er over met mensen dat gaat je ook echt helpen❤️ wat bij mij hielp toen mijn kat overleed was gewoon elke dag ene klijn knuffeltje die op haar leek in mijn tas naar school (ik was toen wel jonger maar nu zou ik dat ook gewoon doen) of een sleutel hanger dan kan je die ook aan raaken in de les of op school (als je een heele knuffel te groot of te akward vind) gewoon om even rustig te worden (misschien werkt dit avergets om dat je je zelf de heel tijd herinnert maar dat moet je zelf even kijken dat hielp voor mij in iedergeval heel goed❤️

Het blijft lastig maar na een tijdje ga je het ene plekje kunne geven. ❤️

Veel suc6❤️
Super bedankt voor de tips ik ga er zeker iets mee doen love naar jullie??❤❤❤
Het is heel moeilijk als je van een dier hou en dat het dier er dan niet meer is.
Ik vind het echt naar voor je.
Zon lief dier krijg je ook niet uit je hart ❤️
En je mag huilen.
Op dat moment is dat heel goed vooral niet je gevoelens weg stoppen.
Hier boven staan heele goede tips.
Weet je wat mij heel goed helpt vooral als ik in het ziekenhuis ben dan pak ik
Een knuffel die hoe ik tegen mij aan en dan beeld ik mij in dat het mijn kat is.
Mijn kat leeft nog is tog anders maar meschien kan je daar iets mee.
heel veel succes xxx angelv

Reageer