Vraag

Iemand helpen die denk ik niet lekker in z'n vel zit

  • 18 February 2022
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, dit is de eerste keer dat ik dit doe, dus hopelijk doe ik het goed:)

De reden waarom ik schrijf is omdat ik me zorgen maak om een jongen in mijn klas. Mijn vader en zijn vader zijn goede vrienden, dus ik ken hem een beetje, maar een echt gesprek hebben we nog nooit gehad. Hij is altijd wel een beetje raar geweest, maar ik denk echt dat het niet goed met hem gaat! Hij spijbelt enorm veel, vandaag was hij namelijk de hele dag niet op school. Meestal bedenkt hij een domme smoes waarom hij spijbelt, het ergste daaraan is dat mijn klas het gewoon grappig vindt. Als hij dan op school is ziet hij er ook niet heel goed uit, niet verdrietig of zo, gewoon heel moe.

De jongen waar ik me zorgen om maak heeft niet echt vrienden. Hij heeft nooit iemand in de pauze, eerlijk, ik zie hem überhaupt nooit in de pauzes. Ze maken altijd grapjes over hem als die weer te laat is of weer spijbelt. Hij is ook heel klein, daar maken ze ook grapjes over. Hij doet altijd alsof die het niet erg vind, maar ik kan zien dat hij het toch niet fijn vindt.

Volgens mij blijft hij na school altijd nog heel lang op school hangen. Ik heb hem meerdere keer gezien toen ik iets langer op school moest blijven . Hij hangt altijd maar een beetje rond in de aula of in de gangen en ongeveer na een uur gaat hij weer weg. Hij heeft ook altijd zijn koptelefoon op, in de gangen en zelfs in de les. Hij zet zijn muziek zo hard dat we naar hem moeten schreeuwen, omdat hij ons anders niet hoort.

Ik heb van mijn vader gehoord dat zijn vader denkt dat het motivatieproblemen zijn (want hij doet niks aan school), maar ik denk dat het veel meer is dan dat. Ik ken hem niet goed, dus ik weet niet echt wat ik moet doen. Is er überhaupt iets dat ik kan doen om te helpen? Ik wil hem namelijk graag helpen!

Kan iemand mij alsjeblieft advies geven? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey,

Wat goed dat je hem wilt helpen! en je doet het zeker goed, een topic schrijven.

Wat je misschien kan doen is vrienden worden met hem? Dit is misschien niet goed voor jouw eigen reputatie, maar het zal de jongen vast wel helpen! Probeer hem gwn aan te spreken ofz, misschien na school, wanneer hij iets langer op school blijft. Of misschien als zn vader en hem bij jullie op bezoek zijn dat je misschien met hem praat, en zo win je steeds meer vertrouwen en vertelt hij steeds meer, waardoor jij hem beter kunt helpen. 

Je kan ook de leraren een seintje geven! Leraren horen daar iets aan te doen. weet je toevallig wie zijn mentor is? Als de leraren zijn mentale problemen nog niet hebben gezien, zou ik ze zsm op de hoogte brengen. Ik stel voor dat je een mail schrijft naar jouw mentor of die van hem, dat zij meer op hem moeten letten en in gesprek met hem moeten gaan over hoe hij verder wilt.

Heb het hier ook misschien met je vader erover! De vader van de jongen zal vast luisteren naar wat zijn goede vriend te zeggen heeft. Zeg gwn tegen je vader dat jij je zorgen maakt over zijn mentale gezondheid en dat je denkt dat er meer is dan motivatieproblemen.

Als laatst raad ik jou aan om met een vertrouwde volwassene of met de Kindertelefoon in gesprek te gaan. Die hebben meer ervaring dan ons, jonge mensen van het Forum en zullen vast wel goede raad hebben. Als je twijfelt aan hun advies kun je dat ook weer aan ons te vragen, want daar is het Forum voor!

Veel succes en groetjes!
Sano07

 

@Sano07 Ik ben het helemaal met je eens. Niks aan toe te voegen. Heel lief  @Sasha1 dat je je om hem bekommert en idd als je hem eens aanspreekt,. misschien is een beetje normaal en leuk contact al een hele opsteker voor hem. Als ik het zo lees gaat die arme jongen ergens heel erg onder gebukt. En dan is een stukje belangstelling soms al een heel fijn ding. iemand die eve met je praat. En ook met je vader er over praten vindik een goed advies !

Succes en lief van je dat je dit doet !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +18

Hey ik heb geen tips verder dan wat Ellen en Sano zeggen maar dit vind ik echt zo lief dat iemand zo bezorgd om een klasgenoot is die je niet eens heel goed kent . Compliment en ook hoe je het beschrijft. Super ! 

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

@Julian12 

Precies en helpen mag altijd

 

 

Onnodige quotes verwijderd

Reageer