Ibiza, jullie mening?

  • 2 August 2018
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou daar ben ik weer,
Meestal betekend dat dat het niet zo heel goed met mij gaat, en ik dat graag even hier kwijt wil.Helemaal niet erg, soms best even goed. Maar nu vraag ik naar jullie mening.

Ik zit nu sinds 17 juli op Ibiza bij vrienden van mijn vader. En het is heel erg anders dan dat ik me had voor gesteld. Ik had me voorgesteld dat ik op zou worden genomen in het huishouden, er voor mij gezorgd zou worden, dat ik niet zoveel zou hoeven werken en vooral dat ik tot rust zou komen. Nou alles is dus niet gebeurd. Ik werd niet op genomen in het huishouden, maar kwam bij de andere jongeren die ook hier werken vanuit Nederland. Echt hele leuke mensen en we doen veel dingen samen. Maar het is toch wel een stukje zelfstandigheid extra. Daarbij werk ik bijna elke week 7 dagen. 's Morgens doe ik het ontbijt in het hotel en 's middags doe ik de mails van de boekingen van de huurauto's en hotelkamers. Maak dagen vanaf kwart over 8 vertrekken tot tussen 3-5 ergens. Heb sinds ik hier ben drie keer vrij gehad van het ontbijt, en daarbij moest ik 's middags wel werken.

Ik ben daarbij zo moe. Slaap elke avond bijna tussen 10 en 11 en mijn wekker gaat om kwart over 7. Slaap soms ook nog wat overdag omdat ik anders de dagen niet doorkom omdat we hier ook laat eten. Kan geen eetritme vinden, eet vaak niet goed of te weinig. Ik heb het idee dat mijn moeheid nog erger is dan dat het in Nederland was.

Ik kwam hier om te herstellen. Een tussenjaar met school, zodat ik mij op mijn herstel kon richten. Maar heb het idee dat ik alleen maar achteruit ga. Mijn moeheid is dus erger. Voel mij ook weer best depri en daarbij zie ik het allemaal niet zo goed meer zitten. Heb ook alweer drie keer gesneden hier. Terwijl ik dacht, ik ben weg van mijn problemen thuis, dus het zal wel beter met mij gaan. Nou dat echt dus nog niet. Ik ga bijna alleen maar achteruit. 13 augustus ben ik jarig. Heb me voorgesteld dat als ik voor mijn verjaardag geen kleine stapjes vooruit merk, ik terug ga naar Nederland. Maar is dit reƫel? Is het logisch dat ik me zo kut voel? Of is dit gek? Wat moet ik doen?

Normaal ben ik best tevreden over mn toppics, maar deze is best warrig. Voel me zelf ook best warrig, sorry daarvoor.

2 reacties

Als jouw herstel zo niet werkt, moet je er iets aan veranderen anders duurt het alleen maar langer tot je hersteld bent en dat is zonde.
Je zou het met je baas/vrienden van je vader kunnen bespreken en vertellen dat je erg moe bent en dat je meer vrij wilt.
Hoi

Wat jammer dat Ibiza niet geworden is zoals je het gehoopt had. Je hebt een tussenjaar genomen, en dat tussenjaar ging je wijden aan je mentale gezondheid. Als de huidige situatie jou geen goed doet, stel ik voor dat er verandering komt.

Je moet daar hard werken. Als het werk teveel is voor jou, mag je dat aangeven. Weet je werkgever of de vrienden van je vader in welke situatie jij je bevindt?

Niet ok dat je moeheid en mentale gezondheid erger worden. Trek maar aan de alarmbel, en geef maar aan dat dit niet is wat je nodig hebt. Misschien kan er een regeling getroffen worden dat je minder zwaar werk hoeft te doen, en meer wordt opgenomen in het huishouden. Vooral minderen op werk in de ochtend en avond zou kunnen helpen. Zorg ervoor dat je genoeg slaap en rust krijgt. Als je vermoeid bent, voel je je sowieso een stuk slechter.

Eet je drie maaltijden per dag, met af en toe een gezond tussendoortje? Drink je genoeg? Ik kan me voorstellen dat het daar warm is. Hou maar altijd een flesje water bij de hand.

Jammer dat je drie keer gesneden hebt. Dat is een teken dat er echt verandering in de situatie moet komen. Durf je aan te geven dat het niet goed met je gaat? In een gesprek of via een brief of mail?

Is er daar iemand waar je mee kan praten? Een collega, of goede vriend(in)?

Als het tegen dertien augustus niet beter gaat, kan terugkomen naar Nederland het beste zijn. Misschien is het voor jou beter om op een boerderij of manege in Nederland te werken, dan in een hotel op Ibiza.

Je hoeft je niet te excuseren voor een warrige topic. Ik vind dat je topic er overzichtelijk uitziet.

Groetjes
x

Reageer