Beantwoord

Hulp om snijden



Toon eerste bericht

711 reacties

Hey!

Ja, morgen wil ik het sowieso aangeven en dinsdag zie ik de psychiater en dan gaat het alleen maar over die opname, dus dan zal ik het zeker zeggen.

Want je hebt wel gezegd dat je goede punten haalt, dus nu ben ik wel benieuwd naar hoe je school aanpakt.

Als ik luister naar jouw verhalen over Rick, zie ik 2 kanten aan hem. Ik denk dat hij echt wel een prettige kant heeft, maar dat hij ook wat minder leuke kanten heeft. Sommige mensen doen gewoon alles goed, sommige mensen alles fout en sommige mensen, waaronder Rick, een combinatie ervan. Ik denk gewoon dat Rick niet geschikt is voor deze "functie" en niet goed aanvoelt wanneer hij wat wel en niet moet uiten. Ik denk dat Clay beter aanvoelt wat te zeggen en hoe zich te gedragen tegenover jou dan Rick en dat je daarom beter met haar overweg kan.

Helemaal mee eens! Alleen zoals Clay dan zegt: Ik werk niet meer op die school, dus je zult het met hem moeten doen. Ik zal hem ook maar niet gaan vertellen wat hij allemaal fout doet, dat zou ook lullig zijn...

 

Met Rick afspreken zou 1 middag afleiding zijn. Op zich vind ik dat niet echt veel ofzo, als ik kijk naar 2 weken vakantie, dus dat 1 extra dagje niks ook niet echt veel ofzo. Maar het is jouw beslissing en misschien is het voor jou wel heel waardevol. 

Nou, niet als ik al een dag van te voren ga zitten stressen over hoe ik hem moet aanspreken nee. Maar ik probeer andere dingen te bedenken die ik wel zou kunnen doen en dat gaat me niet zo goed af.

Zou je bepaalde dingen in je eentje kunnen/willen ondernemen?

Nou, met mijn 0 concentratie en motivatie wil ik dus niks doen voor mezelf. Als ik iets voor mezelf doe dan móét het, iets als lezen bijvoorbeeld, maar dan wil ik dat ook weer niet thuis doen. Daarom kan ik beter iets met anderen doen, want dan vind ik het leuk omdat ik het voor hen doe en zij het leuk vinden.

Groetjes,

Anoniempje 

Hey,

Goed dat je het gaat aangeven!

Euh ja, hoe ik school aanpak. Ik heb gewoon heel veel geluk dat ik makkelijk leer en dingen onthoud. Ik let op in de les, probeer de paragrafen te maken en 1x door te kijken en ben dan gewoon kritisch (ik kan dat alleen maar kritisch doorlezen). Hier doe ik verschrikkelijk lang over helaas. Daar heb ik blijkbaar wel genoeg aan. Ik voer verder niet zo veel uit en loop nu dan ook heel erg achter op alleen de paragrafen maken en PO's oeps. Dus ja, ik let vooral op in de les en puzzel dan wat op de toets. Het is tegenwoordig vooral vaardigheden beheersen en niet zo zeer leren gelukkig. Had afgelopen toetsweek ook wat open boek toetsen. 

Ja klopt, ik denk dat je vooral op Ricks postieve kanten moet focussen. Hopelijk doet hij dat dan ook.

Zou je dat stressen als een positief iets ervaren, omdat je dan wel "bezig bent" of zie je het als iets negatiefs?

Je zou kunnen lezen in de bieb of kunnen kijken naar activiteiten in de buurt rondom Kerst. Misschien kun je ergens helpen ofzo of extra diensten draaien op werk? (Je werk in de afwas toch?) 

Ik kan mezelf ook nooit bezighouden. Ik ga goed op Netflix, maar dat moet je ook maar net hebben en houd je ook niet 2 weken vol.

Gr. Pin

Hey!

Dat klinkt een beetje zoals ik het doe, alleen ben ik veel perfectionistischer... 

Nou, niet echt positief? Ik vind het gewoon heel erg verwarrend. Dan zou ik hem namelijk buiten school zien en dan snap ik niet meer wat de verhoudingen zijn. Ik ben al niet in sociale situaties, maar dan ontploft mijn hoofd echt. Maar goed, dan zou ik inderdaad wel lekker lang daarover kunnen piekeren, haha.

Ik moet dus 45 minuten fietsen om bij de bieb te komen en dat gaat met echt iets te ver… Ik ben ook heel erg anti kerst (ja sorry) en op het werk valt rond deze tijd weinig te doen (behalve tijdens kerst zelf, maar dan mag ik natuurlijk niet werken van mijn ouders). Ja, ik werk in de afwas en sinds een tijdje mest ik ook weer stallen uit bij iemand in het dorp.

Netflix is inderdaad een goede afleiding, alleen de laatste tijd voel ik me heel erg nutteloos als ik dat ga doen, dus heb ik weer iemand nodig die met me kijkt, zodat het wel nut heeft. Ik ben echt afhankelijk geworden van anderen, jezus…

Groetjes,

Anoniempje

 

hey

 

ik kan ook mee praten over geen concentratie en geen motivatie haha.

ik heb bij mijn vader altijd knuffels om me heen. ook gewoon in de woonkamer en zo. niet alleen ik mijn vader en zijn vrouw doen dat ook. zijn vrouw neemt ze ook mee van het ene huis naar het andere huis…

 

pin heeft alles al gezegd 😅

ik dacht dan kan je in de bieb gaan lezen maar toen zag ik dat pin dat al had geschreven haha.  maar ik vind persoonlijk de bieb nogal afleidend. en thuis zou je het ook niet willen. ik zit te denken aan ik een natuur parkje waar niet veel mensen zijn gaan lezen. zou dat ook niet meteen ontspannend kunnen zijn? 

 

Netflix kan mij 2 weken bezig houden. sterker nog vorig jaar hield het mij 4 weken bezig maar ik wouw ook niks anders doen... 

 

je wilt liever met Clay afspreken maar je wilt het niet vragen.  kan je het niet subtiel vragen.  eerst vertellen dat Rick jou heeft gevraagd om thee te drinken (klinkt voor mijn gevoel meer voor een zakelijke bespreking) en dat je liever had gehad dat hij zo iets zou willen doen zou als je met Clay had gedaan vorig jaar. en dan kan je kijken hoe ze reageerd misschien vraagt ze dan of jij het ziet zitten.  

 

groetjes blue 

Hey!

Haha, heerlijk, niemand hier heeft motivatie of concentratie! Des te langer ik 'depressief' ben, des te meer respect ik krijg voor jullie. Zo lang dag in dag uit moeten overleven en niks is leuk en dan is het leuk, duurt het heel erg kort.

Buiten lezen? Ja, leuk, maar niet als het rond de 0 °C is, haha.

 Oh Rick zei dat hij ook best iets anders met me wilde doen, ik mocht het zeggen. Ik had namelijk gezegd dat ik met Fleur een film ging kijken en toen zei hij dat hij dat ook best met mij wilde doen. Ik durf het dus niet te vragen omdat ik haar al heb gevraagd of ze op bezoek komt als ik word opgenomen en daar heeft ze ja op gezegd, dus dan durf ik verder niks meer te vragen. 

Ik weet niet hoe ik subtiel op moet brengen dat Rick dat heeft gezegd? Goed idee wel. 

Groetjes,

Anoniempje

hey 

 

mijn concentratie tekort is niet meer zo'n probleem want ik heb add haha. 

mijn motivatie is best negatief denk ik. mijn motivatie is nu dat ik een mijn moeder kan laten zien dat ik veel sterker ben dan zij denkt. en mijn meeste motivatie op dit moment is het kwartiertje per week met me beste vriend. 

 

ik heb juist respect voor jou en pin want jullie zijn eerlijk geweest tegen je ouders.  en alle 4 denken dat ik nooit aan de dood denk dus zo goed doe ik het niet als je het mij vraagt.  

 

ooh uh duhh niet aan gedacht dat het natuurlijk koud is buiten. ja ik kom nog wel buiten hoor! ik loop elkedag 20 minuten of langer. maar ik heb het nooit koud. behalve mijn tenen dan 😂

 

en als je nou vraagt aan Clay. wat nou als ik niet op genomen woord zullen we dan iets leuks gaan doen? 

 

Ik weet niet hoe ik subtiel op moet brengen dat Rick dat heeft gezegd? Goed idee wel. 

hey Clay, 

Rick heeft gevraagd of ik samen met hem iets leuks wil doen maar ik weet niet zo goed of ik dat wil en wat ik zou moeten doen. als ik samen met jou iets zou kunnen doen weet ik wel wat ik wil doen. 

zo iets? 

 

groetjes blue 

Hey!

Nou, weer een heleboel gebeurd…

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: Ik word morgen opgenomen.

Dit is bedoeld om de kerstvakantie te overbruggen, omdat ik het niet twee weken met mijn ouders ga volhouden.

Er is eigenlijk geen plek, dus ik krijg een bed in het gesloten deel (maar mag dan wel naar buiten enzo). Ehm ja, ik voel me vreemd, bang, gespannen…

Dat is eigenlijk alles wat ik voor nu wilde melden...

Groetjes,

Anoniempje

hey 

 

ik snap dat je het spannend en misschien ook wel eng vind. 

maar aangezien je nu op genomen woord en ook zowat direct. denk ik wel dat dat het beste is... 

ik hoop voor je dat je daar tot rust kan komen. en je beter gaat voelen.

zodra je er iets over kwijt wilt mag dat natuurlijk he! 

 

groetjes blue 

Hey,

Wow heftig! Je wist wel dat dingen nu snel gingen, maar zó snel had je waarschijnlijk ook niet verwacht. Aan de andere kant ook wel fijn dat er nu een duidelijke beslissing is genomen.

Hoe ga je het nu met school doen? Of is het echt alleen de vakantie, dus dan heb je toch geen school? 

Als je er meer over kwijt wil, kan dat natuurlijk altijd. Negeer dan ook gerust mijn vragen als je er geen trek in hebt.

Gr. Pin

Hey!

Heftig, zeg dat wel. Ik zit namelijk op de gesloten afdeling... Niet dat dat echt nodig is, maar dat is wel waar er plek was. Je krijgt wel een beetje het gevoel dat je in een gevangenis zit. Zo mag ik bijvoorbeeld niet alleen naar buiten en kunnen mijn kastdeuren op slot voor als ze bang zijn dat ik zelfmoord ga plegen.

Ik heb hier afspraken moeten maken zodat ik niet te veel aan school doe. Ik blijf hier namelijk de hele kerstvakantie, maar moet wel een paar keer naar huis om te oefenen wat ik hier heb geleerd. Alleen weet ik niet wat ik hier leer aangezien ik eigenlijk alleen maar een lijst met alternatieven voor zelfbeschadiging en een signaleringsplan heb gekregen/gemaakt. 

Op zich voel ik me wel prima. Soms heb ik een soort van heimwee, het is hier namelijk best eenzaam en voor de rest doe je vrij weinig. Je gaat wel naar dagbesteding, maar dat is best saai. Voor de rest gaan veel groepsleden weg vanwege de feestdagen, dus ben ik straks een van de weinigen hier. Alleen dan bedenk ik me: maar waar wil je dan naar huis toe? Naar je ouders? En dan word ik weer verdrietig omdat ik me dus nergens thuis voel…

Mijn ouders komen morgen op bezoek en volgende week maandag komt ook Clay op bezoek (voornamelijk om me te helpen met natuurkunde, maar goed). Gister heb ik ook nog met Rick gebeld en de dag daarvoor met Fleur. Dat is allemaal wel fijn, maar dan vraagt de groepsleiding nog best vaak of er iemand voor me op bezoek komt en dan moet ik steeds nee zeggen. Maar goed, wie moet er dan op bezoek komen naast mijn ouders en Clay?

 

Groetjes,

Anoniempje

hey 

 

 

kastdeuren op slot voor als ze bang zijn dat ik zelfmoord ga plegen.

ik vind dit bijzonder maar dat ligt aan mij denk ik 🤔

 

 

Alleen dan bedenk ik me: maar waar wil je dan naar huis toe? Naar je ouders? En dan word ik weer verdrietig omdat ik me dus nergens thuis voel…

je thuis voelen is niet perse waar je ouders wonen.  dat is waar je je fijn en veilig voelt.

 

 

Maar goed, wie moet er dan op bezoek komen naast mijn ouders en Clay?

ehm Fleur samen met haar ouders? dan kan jij fleur even zien en hoeft zij niet moeilijk te doen met ov. 

 

is er niet een mogelijk heid dat je naar zo iets als ik ga zoeken? 

dat is voor iedereen. je moet het alleen met de wijk teams van je gemeente er over hebben of met je huisarts.  wat ik heb hoef je geen problemen te hebben. je moet het alleen aan vragen. als je begeleid wonen in tikt op internet krijg je al informatie denk ik. maar zit aan me locatie gekoppeld dus dan moet jij dat doen. 

ik zijn ook tot dat ik te horen kreeg dat ik kom verhuizen dat ik niets anders wouw en nu vind ik het in eens doods eng terwijl dat van jou heftiger is... 

 

groetjes blue

Hey Anoniem06,

Hoe gaat het momenteel met je?

Ik moest even aan je denken nu met Kerst. Hoe gaat het daar? Ik hoop dat alles goed gaat en je wel een beetje een fijne Kerst hebt :)

Gr. Pin

Hey!

Op het moment gaat het wel oké. Ik heb nu niet echt zin om er over uit te wijden, maar zal binnenkort wel even tijd maken om een samenvatting te maken.

Ik heb een soort van een vriendin gemaakt hier? En ik ben gister voor het eerst naar huis geweest. 

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van de kerst, maar het is wel oké. Hoe is jullie kerst?

Groetjes,

Anoniempje 

hey 

 

fijn dat je hier iemand hebt waar je het goed me kan vinden!

hoe was het om weer naar je ouders te gaan? 

 

ik ben ook niet zo fan van kerst. maar gister was het wel oke een vandaag had mijn vader ruzie met zijn vrouw over mij 👍 maar voor de rest wel oke. 

 

groetjes blue 

Hey,

Neem je tijd en deel wat je wil delen. No pressure. 

Fijn dat je een soort van vriendin hebt gemaakt! Dan voel je je waarschijnlijk toch wat minder alleen daar :)

Ik ben ook niet zo'n kerstig persoon, maar goed, we vieren nu eenmaal wel Kerst thuis. Het was wel prima.

Hoe was het thuis? Als je geen zin hebt om te antwoorden, negeer dit dan vooral.

Gr. Pin

hey 

 

als het goed is is dit je laatste kerstvakantie dag. 

hoe is het je uiteindelijk bevallen?

heb het gevoel dat je wat sterker naar huis gaat dan toen je wegging. sorry ik weet niet zo goed wat ik moet vragen 🙈 ik wil gewoon weten hoe het met je gaat.

je hoeft natuurlijk niet te reageren als je dat niet wilt. 

 

groetjes blue 

Hey!

 

Ben ik weer. Ik ben vandaag ontslagen. Ben een beetje lui, dus ik beantwoord alleen jullie vragen en vertel voor de rest niet heel veel. Maar als jullie voor de rest nog iets willen weten kun je het gewoon vragen hoor!

De eerste keer terug naar mijn ouders was niet leuk. Ik ben in totaal 4 keer terug geweest, waarvan ik 3 keer ben wezen slapen. De eerste 2 keer was echt een ramp en nu is het wel oké. Zal ook wel moeten, haha.

Ik heb wel echt vet vaak gebeld met Fleur en al helemaal met Rick en daar voel ik me best schuldig over. Rick zei ook al dat ik het maar een beetje moest afleren, dat bellen. Iemand adviezen of tips? Ik schaam me er best wel voor...

Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik ben gegaan. Ik voelde me daar heel erg prettig en heb de rust gekregen die ik wilde. Eigenlijk wilde ik ook helemaal niet weg, maar ik kan niet voor eeuwig mijn problemen ontvluchten, dus ja. Het was wel een thuis voor mij en ik denk dat het dat wel altijd een beetje zal blijven. 

 

Ik moet wel zeggen dat ik iets meer handvaten heb en volgens mijn vader ben ik ook volwassener geworden, maar nu komt de toetsweek en dat gaat weer een ramp worden, ook met deze handvaten. 

 

We hebben het wel over de toetsweek gehad tijdens het ontslaggesprek en eigenlijk wilden ze gewoon dat ik medicatie ging slikken (nu ook om rustiger te worden), maar dat heb ik weer geweigerd. Nu heb ik de afspraak dat ik met iemand van school een planning ga maken (inclusief rustmomenten en wat ik dan ga doen) en eh ja? Dat is het plan. 

 

Nu heb ik alweer advies nodig (jeey). Over die vriendin die ik daar heb gemaakt. Ze zit zelf ook op het forum, dus dat is wel leuk. Ontmoet ik ook eens iemand die hier ook komt. Ze is alleen erg lang niet actief, vanwege het feit dat ze zowel haar laptop als haar telefoon heeft gemold... Oké, daar niet te veel over. Haar situatie is best ernstig, waardoor ze eigenlijk gewoon geen vrijheden heeft. Nu hebben we vandaag afscheid genomen en heb ik haar beloofd op bezoek te komen (als dat mag). Maar er zijn een aantal maren. 

1. Op de groep mag je niet over je problematiek praten (hebben wij wel een beetje gedaan en zijn we ook meerdere keren op aangesproken).

2. Ze mag eigenlijk alleen haar ouders (en broer) en mentor en lerares op bezoek (voor zover ik weet).

3. Als je op bezoek wilt komen zul je een afspraak moeten maken (telefonisch en ik heb belangst) en dit moet ook met de ouders afgesproken worden (maar ik heb hun telefoonnummers niet (heb ze wel ontmoet, dus ken ze wel een beetje), alleen die van de groep en ze heeft zelf dus geen telefoon).

4. Ik weet niet hoe lang ze daar nog zit (niemand eigenlijk), dus het kan zo zijn dat ze snel weg is, maar het kan ook nog even duren. Het probleem is alleen dat ik niet op de hoogte wordt gehouden, want er is geen manier om met haar contact te houden. Ik kan naar de groep bellen, maar als jeugdige kun je alleen met je ouders bellen via de telefoon van de groep. Voor de rest mag je met niemand anders bellen.

Eh, dus ja? Hoe ga ik dit doen? Mijn vader zei dat als ik op tijd belde ik deze zondag wel kon gaan, maar ja, ik weet het dus allemaal niet.

 

Groetjes,

Anoniempje

Hey,

Hoe gaat het nu weer thuis? Ben je ook al weer naar school geweest?

Wel goed dat je hebt gebeld als je dit nodig vond, ook al schaamde je je ervoor. Ik denk inderdaad dat afbouwen met Rick iig geen kwaad kan, maar als je gwn met vrienden belt, moet het best kunnen vind ik.

Ik ben blij om te lezen dat het een goede beslissing is geweest! Hopelijk zijn die handvaten ook in de toekomst nog nuttig :)

Ga je nu door met therapie maar dan gwn in zo'n polikliniek (dat heet vgm zo)?

Haha lol, het laatste wat ik zou doen vlak voor toetsweek, is aan medicatie beginnen. Bijwerkingen enzo... 

Het klinkt met die vriendin alsof je eigenlijk maar 1 dilemma hebt: bellen of niet bellen. En dat betekent eigenlijk het volgende: wat weegt zwaarder? Die belangst (die je toch ooit moet gaan overwinnen in je leven) of de belofte die je aan een vriend hebt gemaakt?

Ik snap je angst, maar de keuze lijkt mij makkelijk. Je belt 10 minuutjes en je hebt er dagen plezier van. (Oké, misschien eerder "profijt" dan "plezier", maar je snapt me vast wel.)

Gr. Pin

 

Hey!

Thuis gaat wel oké. Maar ik ben nu ook een beetje een toneelstukje aan het spelen en geef mezelf een week totdat alles echt weer precies hetzelfde is als eerst, maar goed. Vandaag ook weer school ja. Ik heb vandaag mijn leraar geschiedenis (hij was vorig jaar mijn leraar en dit jaar heb ik hem 1 keer per week voor een keuze-uur, hij was de enige die doorhad dat iets mis was toen ik zo suïcidaal was) bedankt en hij vond het wel fijn dat ik dat had gedaan, dus dat heeft mijn dag een beetje gemaakt.

Mijn vriendinnen hier op school zijn een van de weinigen in mijn omgeving (op Fleur na natuurlijk) die weten van de opname, dus vandaag kon ik er eindelijk vrijuit over praten en dat vond ik wel fijn. Het is alleen wel zo dat ik ze nu volgens mij echt helemaal heb platgegooid met mijn verhalen, maar goed, hopelijk houdt dat snel op.

Qua vrienden heb ik dus alleen Fleur en mijn grootste probleem daarmee is dat ik dus niet over die vriendin die ik tijdens de opname heb ontmoet, omdat dat 9 van de 10 keer over haar problematiek gaat en ik dat iets te heftig vind voor haar ofzo (en Fleur is van mening dat ik rustiger aan moet doen met die vriendin, omdat het anders ten koste van mijn eigen herstel gaat). Dus ja. Maar als ik gewoon afleiding nodig heb kan ik haar inderdaad gewoon bellen.

Voor therapie ga ik nu gewoon naar die stichting, maar dan op een locatie die dicht bij mijn school zit.

Ja, inderdaad, bijwerkingen. Maar de medicatie om me rustig te krijgen is dan ook specifiek bedoeld voor de toetsweek en die zou volgens mij niet zo veel bijwerkingen moeten hebben. Maar ik denk: ja, dan word ik rustig, maar dan word ik ook een beetje suf en dat kan ik niet hebben.

Nou, twee dilemma's: bellen of niet bellen en zo ja, wanneer? Ik wil wel bellen, maar ik ben gewoon heel bang dat ze zeggen dat ik niet mag komen (angst voor afwijzing), dus ja... Daar zou ik me in principe overheen moeten kunnen zetten, maar wanneer moet ik dan bellen? Nu al? Of zal ik nog wachten? Ik weet het niet…

 

Groetjes,

Anoniempje

het 

 

ik zou gewoom vandaag bellen! want als je het later doet zijn de ouders iets anders ik gedachten hebben of zo. en dan kan die vriendin zich ook nog ff voorbereiden. 

 

het is wel fijn dat je vandaag ff verhalen kon delen met je vriendinnen! ook al was het niet erg daar is het toch fijn om je verhaalt te doen 😊

 

sorry weet niks meer te zeggen 

 

groetjes blue 

Hey Blue!

Om nu nog te bellen zou een beetje laat zijn 😅. Ik snap niet wat je bedoelt over haar ouders. 

We moeten trouwens ook voor dit meisje maar eens een naam gaan bedenken, zeker als ik haar nog vaker ga zien. 

Als ik bel en stel ze zeggen dat het mag moet het aan haar worden doorgegeven en moet zij dan weer haar ouders bellen.

Mijn vraag is ook deels wanneer ik dan moet gaan? Moet ik gewoon zo snel mogelijk deze of volgende week, of zal ik nog even wachten?

Groetjes, 

Anoniempje

hey 

 

ik had dat vorige bericht 3 uurtjes gelden geschreven 😅. en ja ik was nogal druk daarna want ik woon tegen woordig op me zelf dus ik moest de was doen haha en daarna iemand buiten het forum ff steunen waardoor dat ook een uur koste en koken 😅

 

zelewe dit meisje dan Hannah noemen?

 

ik zou zeggen volgende week. geen idee waarom maar dat zegt mijn gevoel. 

 

oohja over het lang bellen met fleur is meer dan normaal voor mij haha. ik bel vaak 4 uur perdag met me beste vriend of het gezond is een ander ding 😂

 

groetjes blue 

Hey!

Oh geeft niet, ik heb er wel begrip voor hoor. Maar eh, zou je dat wat je zei over haar ouders willen uitleggen, want dat begreep ik niet zo goed. 

Hannah, is een goeie!

Volgende week, oké. Ik wil het er (over dat afspreken met Hannah) graag met nog iemand over hebben, maar dus niet met Fleur. Ik was sowieso van plan het er nog met Rick over te hebben, maar ik weet niet of ik tot vrijdag kan wachten zeg maar. Wat denken jullie? Moet ik Clay appen? (Geweldig, ik ben weer op het forum en kan al meteen geen keuzes meer maken.)

Haha, fijn om te horen dat ik niet  de enige ben die nogal afhankelijk is... 

Groetjes,

Anoniempje

hey

 

Maar eh, zou je dat wat je zei over haar ouders willen uitleggen, want dat begreep ik niet zo goed. 

ik ben het vergeten 😅 waarschijnlijk iets vaags haha

 

Moet ik Clay appen?

ik zou het doen! 

 

Haha, fijn om te horen dat ik niet  de enige ben die nogal afhankelijk is... 

haha klopt niet helemaal. ik ben niet afhankelijk maar wij zien elkaar als familie en we kunnen gewoon niet zonder elkaar.

 

en keuzes maken kan ik blijkbaar ook niet haha. voor dat ik hier woonde had ik er niet zo last van en nu wel... 

 

groetjes blue 

Heb je al gebeld? Nu is het natuurlijk niet echt meer een geschikt tijdstip, maar anders morgen wel bellen!

Volgende week klinkt idd top om dan af te spreken. Dan is er ook genoeg tijd voor iedereen om iedereen te bellen die gebeld moet worden.

Waarom speel je een toneelstukje? Wat precies "fake" je nu dan? En is alles echt nog hetzelfde, want jij bent technisch gezien niet hetzelfde meer toch?

Je kan ff checken bij je schoolvrienden of ze het vervelend vinden dat je er veel over praat. Persoonlijk zou ik heel benieuwd zijn naar alle ervaringen enzo.

Wat vind je ervan dat je nu die therapie gaat volgen? Heb je nog dezelfde behandelaar als bij de opname?

Je zou op zich die medicatie dan kunnen uitproberen na toetsweek en dan kijken hoe erg de bijwerkingen zijn. Misschien valt die sufheid wel mee. Iedereen reageert anders op die dingen.

Gr. Pin

 

Reageer