Vraag

Hulp nodig

  • 23 March 2018
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik weet op dit moment niet meer wat ik moet doen.
Ik heb de laatste weken echt vreselijk slecht geslapen. Overal om gehuild en kreeg woedeaanvallen als ik mijn teen stootte..
Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en kan pas over een paar weken terecht bij een soort psycholoog.

Ik ben echt ten einde raad.

Ik weet niet of dit allemaal heel raar klinkt of dat iemand het herkent.
Maar alle tips zijn welkom want ik kan dit zo niet langer...

Help..

4 reacties

Hoi Happy,

Het klinkt helemaal niet raar!, ik heb ook vergelijkbare problemen.

Kan je misschien iet duidelijker uitleggen waar je om moet huolen?
Dan kan ik je wat beter helpen.
Nou ja eigenlijk om van alles en nog wat..
Voorbeeld:
Ik had een klein misverstandje op mn werk en baalde daar enorm van en moest daarom huilen

Maar ook als ik boos ben of als ik een slecht cijfer heb (wat normaal geen probleem is)
Soms moet ke om de meest nutteoze dingen huilen, vooral als je moe bent.

Tips om goed te slapen:
1) zorg dat het lekker warm is an val je beter in slaap.
2) als je van muziek houd kan je een muziekje zachtjes opzetten.
3) ik heb hele zachte dekens waar ik mezelf volledig inwikkel, dat slaapt ook veel beter.
4) als je heel veel gedaan hebt een je echt doodmoe bent val je beter in slaap.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Hoi!

Je voelt je niet zo goed, en gaat binnen enkele weken naar een psycholoog. Allereerst wil ik zeggen dat het heel goed van je is dat je naar de huisarts bent geweest. Het opzoeken van hulp kan moeilijk zijn, maar jij hebt het goed aangepakt.

Vermoeidheid kan de oorzaak zijn van de extreme gevoelens. Het kan helpen om na te gaan of er iets veranderd is op het moment dat je slechter bent gaan slapen. Heb je iets in je slaapkamer veranderd? Heb je een nieuwe matras, of worden jouw lakens of pyjama gewassen met een nieuw product?

Een slechte nachtrust kan ook veroorzaakt worden door stress. Komt er een toetsenweek aan, of is er thuis wat aan de hand? Als je vermoedt dat er wat is dat je wakker houdt, kan het helpen daarover te praten. Een dagboek bijhouden waar je je zorgen in neerschrijft kan ook helpen.

Als je een woedeaanval of huilbui voelt aankomen, kan het helpen je even af te zonderen van de situatie. Ga naar een andere ruimte, en probeer daar te kalmeren. Als je in gesprek bent met iemand en je voelt dat er veel woede of verdriet in je opkomt, kun je zeggen dat je even tijd nodig hebt om weer rustig te worden. Een gesprek voeren terwijl je overloopt van woede heeft vaak geen zin.

Als je je extreem boos of verdrietig voelt, helpt het te focussen op je ademhaling. Adem diep in en uit, zet zoals @Asy Silivana zegt een rustig muziekje op. Het kan een idee zijn altijd een stressbal bij te hebben, zodat je je daar wat op kunt "uitleven".

De afspraak met de psycholoog is binnen enkele weken. Als je in de tussentijd voelt dat het niet meer gaat, kan je je huisarts bellen. Die kan je verder helpen.

Groetjes
x

Reageer