Beantwoord

hulp?

  • 30 December 2018
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
oke, hier komt ie.
ik heb ontzettend depressieve gevoelens en vraag me ook vaak af waarom ik nog op deze wereld sta. Ik heb het mn ouders verteld maar die denken dat dit een periode is. Maar dat kan bijna niet aangezien dit al langer dan 1,5 jaar duurt. Ik wil wel hulp maar mijn ouders geven mij voor mn gevoel niet de goede hulp. Iemand tips om ze duidelijk te maken dat ik naar psycholoog wil gaan of hulp wil hebben??
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 December 2018, 16:06

Bekijk origineel

4 reacties

Hey,

goed dat je hulp zoek! Voor veel mensen is dat een moeilijk stap, dus je bent al goed bezig.

Heb je er wel eens over gepraat met je mentor? Je kan er ook met een vertrouwenspersoon op school over praten, die weet meestal wel raat. Ook kan je er met je huisarts over praten of een chatgesprek starten of bellen met de kindertelefoon. Je huisarts kan je volgens mij doorsturen naar een psycholoog.

Zelf ben ik naar het Tejo huis gegaan, de counselor op mijn school had me daar naartoe verwezen en geregeld dat ik daar onder schooltijd naartoe kan. Je kan daar praten met een vrijwilliger die verstand heeft over dit soort dingen, dus een soort van psycholoog. Ze hoeven alleen je basis gegevens (voornaam, geboortedatum en mobielennummer) en het is compleet gratis. Dit heeft bij mij goed geholpen. Je kan hier terecht voor minstens 10 gesprekken, hoelang die gesprekken duren hangt van jou af. Je kan hier meer informatie over vinden op internet om te kijken over er een Tejo huis bij jou in de buurt zit.

Ik hoop dat je iets kan met deze informatie.

Succes!
@AnOnIeM9876543212 heeft eigenlijk wel gelijk! Ik zou ook zoiets proberen! Praat met die psycholoog en wellicht voel je je al wat beter! Ik zou daarna met je psycholoog en aan je ouders proberen te vertellen hoeveel behoefte je aan je psycholoog hebt/had en duidelijk maken dat je er Echt mee zat!
daarnaast zou ik misschien met vrienden erover praten ofzo
Hoi,

Allereerst vind ik het heel erg knap van je dat je naar je ouders bent geweest! Ik vind het jammer dat je ouders er zo op reageerden. We weten allebei dat het namelijk wel wat meer is dan een periode...

Gelukkig zijn er meerdere manieren om hulp te krijgen. Uiteindelijk moeten je ouders wel toestemming geven voor een psycholoog (behalve in zo'n Tejo huis), maar jij hoeft hen daar niet per se van te overtuigen. Je kan ook met een docent(e), je mentor of de vertrouwenspersoon op school praten. Zij zouden dan weer met je ouders kunnen praten. Ook zou je zelf rechtstreeks naar je huisarts kunnen gaan. Hij/zij kan dan je ouders verder inlichten.

Als je deze gevoelens hebt, is het belangrijk om erover te spreken. Het maakt niet uit met wie, zo lang jij er maar een goed gevoel bij krijgt! Laat je niet ontmoedigen door de reactie van je ouders. Er staan veel mensen voor je klaar die je willen helpen!

Gr. Pin
dankjulliewel hier kan ik zeker iets mee 💫

Reageer