Vraag

Hooggevoeligheid en ik

  • 3 January 2019
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik weet al sinds een jaartje dat ik een hooggevoelig persoon ben. Dus dat betekent dat ik prikkels sterker en beter binnen krijg extra gevoelig ben ect. Mijn ouders vinden dat ik een zeur ben en dat ik me niet moet aanstellen. Hoe kan ik hiermee omgaan . Hebben jullie tips?

6 reacties

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik ben met de huisarts in gesprek gegaan en heb Ritalin voorgeschreven gekregen. Is misschien voor jou ook een optie.
Hey,

ik heb een paar dagen geleden ook een topic geschreven over HSP, omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Vragenlijst HSP misschien staat hier nog wat in waar je iets aan hebt.


Groetjes,
Ik zelf ben ook hooggevoelig (Ritalin raad ik persoonlijk af maar dat moet je zelf beslissen natuurlijk)

Ik heb altijd een koptelefoon bij en dat heefd mij vaak van prikkels en een anxiety attack geholpen

Op zetten met of zonder muziek het helpt bijde

Er zijn verschillende soorten
Ik heb dat ik ook anderen hun emoties voel en overneem. Dat is echt een kwestie van erkennen: dit is niet van mij ik heb nu niks aan deeze emotie ik laat het los.

Drukken plekken vermoeid ik gewoon
Aleen school geevd probleemen. In de aula zit ik al lang niet meer ik sta rustig op de gang (soms word je weggestuurd maar he)

Op school aan geven dat je hier last van hebt kan ook goed helpen.

Ik zit nog niet zo lang op speciaal onder Weis, dit heeft echter erg geholpen omdat de klassen klein zijn. En ales super gestructureerd ter werk gaat.

Natuurlijk is dat niet altijd een optie

Suc6♥️
hi,

ik heb er ook last.
wat @Mijnigezien zei zijn hele goede tips.
daarnaast denk ik hoe langer je het heb hoe beter je ermee kan omgaan

Heyy, ik heb dit ook! Ik ben voor veel dingen bang en ik ben al snel verdrietig of beledigd. Maar bij iedereen is het anders, want mijn broertje wordt bijv. erg snel boos als iets niet lukt. 

Ik heb ook vaak dat mensen mij niet begrijpen. Ik heb het gewoon tegen mijn ouders gezegd. Zo ben ik bang om alleen boven te zijn. Mijn ouders mopperden daarover maar sinds ik mijn moeder verteld heb dat ik het vervelend vind doen ze het niet meer. Mijn ouders weten dat ik het ben omdat m’n vader het ook is. 

Je kan er met mensen over praten die je vertrouwd. Zo praat ik erover met mijn vriendin. Ze begrijpt me niet helemaal, maar ik durf sommige dingen wel te vertellen. 

Je kan ook accepteren dat je zo bent. Je kan er niks aan veranderen. Dat je ouders zeggen dat je zeurt is natuurlijk niet leuk, maar je kan ook tegen je ouders zeggen dat je er niks aan kan doen. 

Liefs, Naira193 :heart:

Hoi,

Misschien nog een aanvulling van de tips hierboven: zoek op pinterest naar high sensitivity of iets in die richting. Ik heb er zelf heel veel aan. Het zijn vooral tips en tekstjes waar je je in kunt herkennen, en dus ziet dat je zeker niet de enige bent ;)

Groetjess

Reageer