Vraag

hoe vertel ik mijn ouders dat ik aan sh doe

  • 7 October 2023
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

hoi, ik ben 13 jaar, een meisje en heb autisme

Oke misschien hebben jullie in mijn andere topic gezien dat ik mezelf snijd en hie dat komt. anders hier even 80 miljoen regels om het uit te leggen

Ik struggle al best wel eventjes met snijden en zelfmoord gedachten. Ik wil dit graag aan mijn mentor vertellen, maar ik weet niet hoe. Ik heb begeleiding gekregen voor het snijden en de zelfmoordgedachten maar maar ik heb dus een vriendin (gewoon platonisch)  (2 jaar ouder, 1 klas blijven zitten) laten we haar M noemen. M vertelde mij dus via snap dat ze ook sh deed en wel eens aan zm denkt we hebben toen gesprek enzo gehad wat ze zei heel fijn te vinden maar daarna praatten we veel minder en nu zein het alleen nog maar die basic gesprekjes, maar ik zie haar dus bijna nooit want ze zit een klas hoger  en heeft dus andere pauzes enzo.ik voel me nu gestrest en bang dat ik iets verkeerd gedaan heb.

 

maar daardoor ben ik ook weer begonnen met sh en denken over zm. hoewel M niet de enige reden is ik heb veel stress van school, het gaat moeilijk met vrienden en ik voel me steeds leeg, alsof er niks leuks meer is maar dat het me niet kan schelen. 

 

ik heb het nu aan mijn mentor verteld maar ik moet het van haar dit weekend aan mijn ouders vertellen, normaal praat ik als er zware dingen zijn over mn vader mee als we gaan wanderel met de hond.

Maar nu heb ik gewoon geen idee hoe ik moet beginnen en hoe ik moet zeggen dat ik het mijn mentor eerder heb verteld als hun. Ik ben bang dat ik weer naar een psygoloog moet. Niet dat het niet werkte ofzo ik heb gewoon geen zin om terug te gaan omdat; ik het nu gewoon weet wat ik moet doen als ik zo denk, ik een baby ben als ik niet voor mezelf kan zorgen en ik kan gewon voor mezelf zorgen en normaal leven.

Maar ik heb dus geen idee hoe ik moet beginnen met het vertellen, iemand tips?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mis kan je onder het eten ofz zeggen: ik wil jullie graag wat vertellen, ik weet niet of je broers/zussen hebt en of je wilt dat zij erbij zijn? 

Je kunt het onder het eten zeggen maar ook gwn 's avonds.

Je kunt zeggen, ik heb gesprek gehad met mn mentor en ik wil jullie wat vertellen.

Suc6 in ieder geval!!!

Groetjess

Reputatie 6
Badge +1

update: bedankt @Anoniempjuh ofz voor de tips. ik heb het aan mijn vader verteld tijdens het lopen met de hond, hij reageerde best goed maar hij vond het wel erg dat ik het eerst aan de mentor vertelde hoewel hij blij was dat ik het heb verteld, nu moet ik nog praten met mijn moeder wat altijd moeilijker is omdat zij gelijk hysterisch gaat doen maar ik kan het met mijn vader vertellen dus das al een opluchting. ik heb nu wel het gevoel dat ik de hele avond heb verpest want we gaan film kijken met mn broertjes en zusje. k heb nu dus alleen geen oplossing meer voor nu ik me zo kut voel.

Reputatie 7
Badge +3

Heel veel succes!!!!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @de Annonieme aap

Wat dapper dat je je gevoelens en gedachten hier op het forum deelt. We kunnen ons voorstellen dat je soms wat worstelt met die gevoelens en gedachten en dat je niet altijd goed weet hoe je daar met iemand over kan praten. Knap dat je de stap al hebt gezet om het aan je mentor en vader te vertellen. Mocht je het fijn vinden om je verhaal anoniem te delen dan kun je ook iedere dag van 11:00 tot 21:00 met De Kindertelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +1

heeft iemand nog tips want ik moet het mijn moeder voor het einde van de vakantie vertellen omdat er dan een oudergesprek is en ik hier s´ avonds steeds naar mijn kamer ga en nooi meer beneden kom en ik heeb veel stress heb en ik bang ben dat ze boos word en ik zit hier nu met het gevoel dat ik dood ga maar alles te typen omdat ik echt niks meer weet en ik eigelijk niemand heb om er mee over te praten sorry dat dit zo lang is maar als je tips heb zeg ze ajb groetjes De annonieme aap

Reputatie 7
Badge +3

Vraag aan je vader of hij tegen je moeder wil zeggen dat je iets wilt vertellen? Dan heb je een beginnetje, suc6!

Reageer