hoe om te gaan met een trauma, verkrachting

  • 14 February 2023
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Badge

Hallo ik ben H, ik ben verkracht door een lange donkere

jongen ik zou graag willen weten hoe jullie met traumas omgaan.

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

heftig zeg.

Erover praten kan helpen. Je kan ook een kijkje nemen op deze website: https://centrumseksueelgeweld.nl/

Je kan ook profecionele hulp krijgen voor traumas.

Reputatie 3
Badge +1

Hii,

als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat er echt een bepaalde manier is om met een trauma om te leren gaan. Ik heb nooit een trauma gehad, dus ik kan er weinig over zeggen, maar ik hoop dat ik je nog een klein beetje kan helpen…

Ik denk ook dat het veel tijd kost, en ik zou wel echt als ik jou was hulp zoeken bij een psycholoog/psychiater! Ik zou het zeker niet wegstoppen hoor want dat is nooit de beste oplossing!!!!! :)

Het lijkt me zeker niet makkelijk om daarmee om te gaan zeg… heftig! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! 

groetjes

Cyris

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @TraumaBoyy 

We zien aan je topic dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. We zijn er voor je!

 

Veel sterkte

 

Roos van De Kindertelefoon

Badge

Hi, 

Wat een heftige gebeurtenis, zeg! Heel veel sterkte. 

Een eerste stap zou kunnen zijn, om het met iemand te delen die je vertrouwt. Dit hoeven niet meteen je ouders te zijn (die stap kan soms héél groot zijn), maar bijv een docent of een goede vriend/vriendin. Vanuit daar verder bouwen.

Ik hoop dat je ervoor open staat om uiteindelijk professionele hulp te zoeken. Dit kan laagdrempelig bij de huisarts bijv, zij hebben een praktijkondersteuner die gericht is op dit soort onderwerpen. 

Mijn advies zou zijn om er niet te lang mee rond te blijven lopen, dat kan grote gevolgen hebben. Maar; doe het op jouw tempo en doe wat voor jou goed voelt! ♡

Reageer