hoe moet ik verder...

  • 2 February 2018
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,

dit is een lang verhaal maar ik begin bij het begin
ik ben nu 14 en zit in de tweede vanaf groep 3 tot en met groep 8 ben ik gepest in groep 8 heeft een ouder van een van de pesters mij in het gezicht geslagen waardoor ik naar de ehbo moest en vanaf groep 4 tot en met de eerste zat ik op musical(les) je repeteerde een heel jaar voor een musical en die deed je dan en dat sleepte mij overal doorheen omdat ik daar mezelf kon zijn zeker het laatste jaar heb ik veel nieuwe vrienden gemaakt maar, begin dit jaar kreeg ik te horen dat het dit jaar niet door gaat en ik mijn vrienden dus ook niet meer zal kunnen zien daar heb ik het moeilijk mee maar toen pleegde iemand die ik kende (jongen van 17 zat ook bij mij op school) en echt heel erg geweldig vond zelfmoord (dit was 28 november 2017) een maand later gingen 2 andere mensen aan gevolgen van kanker doodt die ik kende en ik ken dus een jongen van 16 die kanker had voor de derde keer maar dat ziet er nu erg goed uit maar door zijn medicijnen enzo tegen de leukemie heeft hij iets aan zijn botten waardoor die gewoon verdwijnen dat hoorde ik dus vandaag en hij nu heel veel pijn heeft en dus depressief is geworden en op school gaat het heel slecht en daardoor lukt het me niet ik sleepte mijzelf door een week zodat ik dan weer naar musical kon het was het licht puntje in mijn leven maar nu dat weg is voel ik me de hele tijd heel alleen en verdrietig en zodra ik beneden bij mijn familie ben of bij andere mensen doe ik alsof ik me prima voel maar dat is niet zo en soms denk ik ook waarom doe ik dit ik kan net zo goed nu al weg gaan en ik kan er gewoon niet tegen ik kan bepaalde muziek niet horen vanwege herinneringen en ik wil zo graag dat het allemaal goed gaat en ik mag niet klagen ik bedoel ik heb geen kanker ik kan sporten bewegen maar soms wil ik gewoon weg dat ik gewoon vrij ben want ik voel mij opgesloten achter mijn neppe ik in de echte wereld waar alles fout gaat ik wil een oplossing ik wil weten....

hoe moet ik verder...

6 reacties

Hey,

Allereerst, wat heftig allemaal!
Probeer iets anders te zoeken waar jij je ei in kwijt kunt. Sporten kan heel goed voor je zijn, lichamelijk en geestelijk. Door sporten kan je heel blij worden omdat je hersenen een stofje aanmaken, endorfine, waar je heel blij van wordt. Het zorgt ervoor dat je er gewoon beter door in je vel gaat zitten. Is sporten niks voor jou? Probeer dan wel iets aan lichaamsbeweging te doen, of iets in de natuur. Ga bijvoorbeeld wandelen door een bos bij jou in de buurt. Je beweegt zo ook nog een beetje en de natuur kan je ook heel erg rustig maken. Verder zijn schrijven, tekenen, lezen dingen waar je ook je ei in kwijt kunt.

Ik ben wel een beetje hetzelfde als dat jij bent. Altijd aan andere mensen willen laten zien dat het goed met je gaat. Dit is niet altijd nodig. Als je je wat meer kan uiten als je bijvoorbeeld thuis bij je vader. moeder, broers/zussen bent, merken zij dat het niet helemaal goed met jou gaat. Dit is helemaal niet erg! Ze kunnen je er zo alleen maar voor je zijn en je helpen! Je steunen of desnoods alleen een knuffel kan al helpen!

Verder als je echt zo met jezelf zit, praat erover met iemand op school, thuis, misschien je huisarts? Praten is heel belangrijk en misschien is dit wel iets waar je gewoon niet alleen uit komt en heb je misschien wel hulp nodig. Hier is niks geks aan! Het is alleen maar fijn als het helpt!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, stay strong!
liefs
Wow! Er is wel veel gebeurd in korte tijd.
Waarom zou je je vrienden niet meer kunnen zien? Ii zou gewoon buiten musical afspreken.
Ik zou inderdaad iets anders zoeken dat je leuk vindt. Sporten kan een oplossing zijn of een andere musical club als jr dat zo leuk vond. Het is heel normaal dat je je gevoelens voor anderen verbergt. Je kunt de keer proberen om je gevoelens wel te laten zien. Dit kan in het begin eng zijn, maar uiteindelijk kan het wel heel erg opluchten
Zoals 123 meisje al zegt, zo ik ook met iemand gaan praten. Misschien een goede vriendin of anders een vertrouwenspersoon of iemand anders die je vertrouwt.
Succes
Jonah
Ik zit al op voetbal en maak ook wel eens foto's in de natuur en met iemand praten.... Ik weet het gewoon niet misschien verklaren ze me wel voor gek
Maar toch heel erg bedankt voor het lezen van mijn lange samenvatting en het antwoorden erop
Voetbal, dat is goed! Foto's maken in de natuur ook! Merk je dat het helpt om je wat rustiger te maken? Niemand zou jou voor gek verklaren, echt niet. Er is veel gebeurd in een korte periode, het is best wel logisch dat je je niet altijd even goed voelt. Niemand zou jou hierdoor raar aankijken, al helemaal niet als je bijvoorbeeld naar je mentor gaat op school of iets in die richting. Mensen zijn hier alleen maar bereid je te helpen! Naar ervaringen is praten altijd goed, het lucht op en je hoeft je problemen niet meer alleen bij je te dragen. Natuurlijk kan het heel erg moeilijk zijn, maar uiteindelijk helpt het je alleen maar verder!
liefs
dankjewel voor je hulp ik denk dat ik weet met wie ik erover kan praten en zo snel als het me lukt en ik genoeg moed heb ga ik proberen en heel erg bedankt voor het duidelijk maken dat het niet raar is het helpt me namelijk wel een klein beetje

Reageer