Skip to main content

Hallo, ik ben een meisje van 12 jaar oud. Ik werd vroeger dik en varken genoemd van me gewicht uiteindelijk was ik afgevallen in groep 8 door dat ik diabetes type 1 kreeg, ik viel heel veel af maar voelde me alsnog te dik want die worden gingen niet uit me hoofd, uiteindelijk ging ik snijden ik doe het diep en er komt altijd veel bloed uit. Ik durf niet tegen me moeder te zeggen dat ik het doe, ik probeer te stoppen en ben nu gelukkig ook 12 dagen clean van mezelf snijden alleen ik kan het nooit langer dan een maand volhouden, het is een verslaving geworden en ik kan er niet afkomen. Het prikt en het voelt fijn als ik me niet goed voel maar ik weet dat het niet goed voor me is, me moeder vraagt soms wat het is omdat ze dan bloed ziet op me armen en ze ziet dat het diep is, ik zeg altijd dat het door me kat komt, maar dat is natuurlijk niet waar.  Me armen zien er zo lelijk uit, je ziet nog scars. Ik weet niet hoe ik dit moet stoppen, iemand help.

Heyy @Weetniet,

Wat lastig voor je..

Het is super knap dat je probeert te stoppen dat is al een hele goede stap die je hebt gezet! Ik denk dat het toch wel een goed idee is om je moeder eerlijk te vertellen over je struggles met snijden. Ik snap wel dat je dat niet durft, maar je moeder geeft echt veel om je en ik denk echt dat ze je hier goed bij kan helpen en ondersteunen. Als je praten eng vindt kan je het ook vertellen via een brief of via een berichtje.

Je kan ook een keer met de kindertelefoon bellen of chatten als dat je fijn lijkt. Dat kan via de link hieronder en misschien hebben de mensen daar ook goede tips voor je.

https://www.kindertelefoon.nl/

En je kan dit topic hieronder eens doorlezen daar staan veel alternatieven in tegen zelfbeschadiging misschien staat er wel wat tussen wat je kan doen als je drang voelt om jezelf pijn te doen.

Sterkte! Als je weer wat kwijt wilt of als je meer tips nodig hebt ben je ook altijd welkom op het forum wij zijn er voor je! Liefs van ItsJustMe <3

Wat naar voor je... 

https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen%2D135/alternatieven%2Dzelfbeschadiging%2D39544

In dit topic staan héél veel alternatieven voor zelfbeschadiging. Ik zou het even doorlezen als ik jou was. Verder moet je je niet té veel zorgen maken om je gewicht, want als je bijvoorbeeld te weinig eet kan dat weer voor problemen zorgen. Wel kun je trainen voor een dunnere buik/sixpack

Groetjes mij @Anoniemxv 

Praat met je moeder: Ik weet dat dit eng kan zijn, maar het is belangrijk om je moeder te vertellen wat er echt aan de hand is. Ze wil je helpen en ondersteunen, ook al voelt het misschien eng om het toe te geven. 

Zoek professionele hulp: Vertel je moeder dat je met een therapeut wilt praten. Een therapeut kan je helpen om je gevoelens te begrijpen en je leren om beter met stress en verdriet om te gaan.

Gebruik gezonde afleidingen: Als je de drang voelt om jezelf pijn te doen, probeer dan iets anders te doen dat je helpt om je beter te voelen, zoals tekenen, schrijven, muziek luisteren of sporten.

Praten met iemand anders: Als je het moeilijk vindt om met je moeder te praten, zoek dan een andere volwassene die je vertrouwt, zoals een leraar, een familielid of de schoolpsycholoog.

Zelfzorg: Probeer elke dag iets te doen dat je helpt om je beter te voelen. Dit kan iets kleins zijn zoals een wandeling maken, een warm bad nemen of iets lekkers eten.

Schrijf je gevoelens op: Soms helpt het om je gedachten en gevoelens op te schrijven. Dit kan je helpen om dingen duidelijker te zien en misschien ook te begrijpen waarom je je zo voelt.

Trots op jezelf zijn: Wees trots op de dagen dat je het volhoudt zonder jezelf pijn te doen. Elke dag is een overwinning.

Reageer