Skip to main content
Vraag

hoe moet ik naar de huisarts?/moet ik naar de huisarts?

• August 17, 2026
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

Marcco
Forum|alt.badge.img+2

Hoi mensjes. Mijn mental health gaat helemaal tekeer en het komt door mijn moeder. Ik had eenkeer begin van de zomervakantie ruzie met haar en zij zei: wat doe je hier nog als je niks doet? Je kan beter weggaan en dan blijft het hetzelfde. En zij zei dat zo vaak dat ik er langzaam erin geloofde dat ik niks waard was en beter dood kon gaan. Dat was ook de eerste keer dat een een zelfmoordpoging deed. Die bijna was gelukt (ik hoestte me bijna dood). Bij de 2de keer dat ik een poging deed was ik bang want ik hou eigenlijk niet echt van pijn maar deed het toch en werd geen succes. En de derde keer was 4 dagen geleden, ik zat in de nacht te huilen en stond op de punt mezelf te doden, maar ik zweer ik zag een soort hallucatie van mezelf als peuter. Hij zei iets van of dit zijn einde wordt ofzo. Tuurlijk schrok ik me dood en deed niks meer. Maar gister had ik weer ruzie met mn kutmoeder en ik ging naar me kamer om mezelf iets aan te doen. En ik ben nu 13 dagen clean. Ik heb 4x mezelf proberen doden en deed selfharm, heb selfmoordgedachtes overal in een keer in de 6 weken dus de zomervakantie. Ik vroeg aan een vriend die ik ken van de kleuterschool of ie met mij naar de huisarts wil en zei ja, maar ik heb heel weinig tijd voor alles, of overdrijf ik gewoon???

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen triggerende of choquerende content.

2 reacties

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 17, 2026

Nee je overdrijft zeker niet! Het is zeker niet niks wat je doormaakt, een dikke knuffel van mij 🫂❤️  Heel knap en goed dat je het die vriend het hebt verteld, het is echt heel lastig. kan je proberen een datum met hem af te spreken? Hopelijk steunt hij jou, want jij bent het waard. Wat je moeder zegt is niet waar, ik weet niet waar ze het vandaan haalt maar het is zeker niet aan haar om jouw waardigheid te bepalen. Woon je nog met andere mensen thuis of is het alleen je moeder en jij? Want als dag zo is kan je misschien maar beter ergens anders even tijdelijk verblijven, het klinkt alsof het met je moeder ook niet goed gaat, waarom zou ze anders zulke dingen zeggen die niet waar zijn? Als je een  broer/zus/sibling hebt is het misschien een goed idee er met hen over te praten. 
je moeder kljnkt gevaarlijk en krankzinnig. Geloof me het ligt niet aan jou! Oké? Jij bent niet het probleem je bent niet nutteloos of waardeloos. Als je er niet meer bent maakt dat wel verschil, er zullen gaten ontstaan in de levens van je vrienden, misschien andere familie, je eventuele huisdier en ook je buren. Mensen zullen je missen, ook al kan je nu niemand bedenken die je zal missen die zijn er echt. Je staat er niet alleen voor, je kan hier op het forum terecht, chatten met de kindertelefoon of bellen. Soms is de wachtrij wat lang, ze zijn er echt voor je, ze proberen je echt te helpen en ze zijn heel lief. Je kan ook altijd bij 113 zelfmoordpreventie terecht en veiligthuis. 
een dikke knuffel van mij ❤️🫂

en nog een paar 🫂🫂🫂🫂🫂

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 18, 2026

Lieve ​@Marcco 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs

Fem, De Kindertelefoon